2012 bij Jorieke

<<

Jorieke123

Moderator

Woonplaats of Regio: zelhem

Moestuin Seizoen: Bekijk update (38)

Bericht di 20 maart 2012, 20:34

Re: 2012 bij Jorieke

Vanmorgen hebben we de 4 wolvarkens verhuisd die weken lang gras hebben omgeploegd naast de moestuin.
We hebben ze 's avonds opgesloten in hun IBC-hok. En die konden we vanmorgen dus met varkens en al verplaatsen met de trekker. Het was een eindje rijden namelijk, lokken of drijven van varkens is bijna geen doen. Tenminste... niet met de wolvarkens.

Afbeelding
Hun nieuwe locatie bevalt ze zeer goed. Ze ging meteen staan grazen, maar toch ook snel weer wroeten:
Afbeelding
(in de verte zie je daar Jimmy staan, die was de grenzen van het stukje land alweer aan het verkennen)
Afbeelding
Afbeelding

Zo ziet het stuk naast de moestuin er nu uit:
Afbeelding
Morgen verplaats ik dat hek, zodat het 1 grote tuin wordt. Er komt nog een keer een ander hek omheen, maar nu nog even niet.

Zo ziet de kas er op het moment uit:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Onder de oppottafels groeit nog wat mosterdblad, spinazie, rucola, en winter postelein.

Ik ben flink aan het zaaien:
Afbeelding

En er komt al leuk wat op:
Afbeelding
Op weg naar (zo goed als) totale zelfvoorziening.
http://www.chimaeru.nl <--- De mooiste regenlaarzen!
<<

Jorieke123

Moderator

Woonplaats of Regio: zelhem

Moestuin Seizoen: Bekijk update (38)

Bericht wo 21 maart 2012, 12:40

Re: 2012 bij Jorieke

We hadden de wollies nog geen halve dag op dat andere veld staan, toen er een auto stopte. Ik ben maar even gaan vragen wat ze wouden, en ze vroegen zich af waar de varkentjes waren gebleven :D Ze waren al een keer eerder langsgekomen (wandelend), en kwamen nu speciaal omrijden voor de varkens. :lol:
Ik heb ze dus maar even mee genomen naar achteren, waar de varkentjes totaal geen aandacht voor ons hadden omdat ze tot hun oren in het zand stonden. :thumbup:
Op weg naar (zo goed als) totale zelfvoorziening.
http://www.chimaeru.nl <--- De mooiste regenlaarzen!
Vorige

Keer terug naar Moestuin Seizoen

Deel dit bericht:

|  |