Bami en nasi zoals bij de chinees

<<

Addie

Woonplaats of Regio: Kampen

Bericht di 07 dec 2010, 12:56

Bami en nasi zoals bij de chinees

Misschien wel leuk om met jullie te delen. Wij zijn thuis gek op chinees eten. Ik heb daarom al diverse malen geprobeerd de smaak van de nasi en bami te krijgen zoals bij de chinees maar nooit echt met succes. Totdat mijn dochter thuis kwam met een vriendinnetje van Chinese afkomst.

Zij vertelde dat ze in de (Nederlandse) Chinese keuken kippenpoeder gebruiken als smaakmaker.
De volgende dag naar de toko gereden en daar een busje Knorr Chicken Powder gehaald (groen busje-groen deksel, zonder Ve-Tsin).
Die avond beetje knoflook en andere kruiden in de wok met de kipfilet en ham, prei en andere wokgroente en als laatste de rijst /mie meebakken.
Op smaak brengen met het kippenpoeder en het smaakt precies zoals bij de chinees. Je kunt het nog lekkerder maken door zelf kruiden mee te bakken.

Ik breng er tegenwoordig ook de wokgroente op smaak met dit kippenpoeder. Echt een aanrader!
<<

Knolletje

Woonplaats of Regio: Belgie

Bericht do 09 dec 2010, 13:34

Re: bami en nasi zoals bij de chinees

Dit is werkelijk een super tip!! Want ik gebruik vaak (te veel) soja saus om mijn chinese gerechten op smaak te brengen.. Ga dat eens proberen af te bouwen door gebruik te maken van het kippenpoeder!
<<

Dorien

Woonplaats of Regio: Zwolle

Bericht do 09 dec 2010, 20:47

Wat is dat precies, kippenpoeder?
<<

wouttie75

Woonplaats of Regio: den helder aan zee

Moestuin Seizoen: Bekijk update (2)

Bericht vr 10 dec 2010, 10:19

Om mooie droge nasi te krijgen kook ik de snelkookrijst iets korter dan op de verpakking in ruim water. Na het afgieten spoel ik de rijst met koud water waardoor de rijst niet doorkookt en spoel je de zetmeel weg (veroorzaakt kleven).

Ik ga ook eens op zoek naar dat kippenpoeder, ben erg benieuwd. Last minute een preitje van eigen tuin er doorheen maakt het helemaal af.

Wout.
People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !
<<

Koert

Woonplaats of Regio: Mook,het noordelijkste dorpje van Limburg

Bericht vr 10 dec 2010, 13:05

Dorien schreef:Wat is dat precies, kippenpoeder?

Goede vraag. Toen ik de post van Addie zag staan, ben ik even gaan kijken, want volgens mij had ik hem al in huis, maar ik weet niet zeker of ze dat bedoeld. Ik heb ook een groen potje, groene deksel en van de Knorr. Wat ik heb is iig bouillon, ik heb hem bij de Turkse supermarkt gehaald. Mijn Turks is niet heel erg goed, maar ik neem aan dat bulyon, bouillon is. Voor bouillon gebruik ik altijd groentebouillon, maar dit gebruik ik regelmatig als smaakmaker voor diverse gerechten, tip van de eigenaar.
Heb net even een hap genomen :o en inderdaad smaakt aardig richting de nasi en bami van de chinees hier (zonder de noedels of rijst en een paar stukjes verlepte prei, maar toch). Bij de volgende nasi of bami, ga ik hem zeker proberen!
Even a broken clock is right twice a day
<<

Koert

Bericht vr 10 dec 2010, 13:09

Dorien schreef:Wat is dat precies, kippenpoeder?

Goede vraag. Toen ik de post van Addie zag staan, ben ik even gaan kijken, want volgens mij had ik hem al in huis, maar ik weet niet zeker of ze dat bedoeld. Ik heb ook een groen potje, groene deksel en van de Knorr. Wat ik heb is iig bouillon, ik heb hem bij de Turkse supermarkt gehaald. Mijn Turks is niet heel erg goed, maar ik neem aan dat bulyon, bouillon is. Voor bouillon gebruik ik altijd groentebouillon, maar dit gebruik ik regelmatig als smaakmaker voor diverse gerechten, tip van de eigenaar.
Heb net even een hap genomen :o en inderdaad smaakt aardig richting de nasi en bami van de chinees hier (zonder de noedels of rijst en een paar stukjes verlepte prei, maar toch). Bij de volgende nasi of bami, ga ik hem zeker proberen!
<<

Addie

Woonplaats of Regio: Kampen

Bericht vr 10 dec 2010, 18:15

Klopt Koert het is een soort bouillon poeder ;) . Het potje ziet er zo uit:
Afbeelding
Je hebt ook nog een versie in een geel busje (met ve-tsin).
<<

Koert

Bericht vr 10 dec 2010, 18:36

Klopt dat is hem, op wat minder chinese letters en wat meer turkse woorden na en een iets ander plaatje.
Dus voor de mensen die het willen proberen evt. ook bij de Turkse super: Knorr Toz Bulyon
<<

de boomboerderij

Woonplaats of Regio: Slowakije

Bericht wo 29 dec 2010, 23:08

Addie schreef:Misschien wel leuk om met jullie te delen. Wij zijn thuis gek op chinees eten. Ik heb daarom al diverse malen geprobeerd de smaak van de nasi en bami te krijgen zoals bij de chinees maar nooit echt met succes. Totdat mijn dochter thuis kwam met een vriendinnetje van Chinese afkomst.

Zij vertelde dat ze in de (Nederlandse) Chinese keuken kippenpoeder gebruiken als smaakmaker.
De volgende dag naar de toko gereden en daar een busje Knorr Chicken Powder gehaald (groen busje-groen deksel, zonder Ve-Tsin).
Die avond beetje knoflook en andere kruiden in de wok met de kipfilet en ham, prei en andere wokgroente en als laatste de rijst /mie meebakken.
Op smaak brengen met het kippenpoeder en het smaakt precies zoals bij de chinees. Je kunt het nog lekkerder maken door zelf kruiden mee te bakken.

Ik breng er tegenwoordig ook de wokgroente op smaak met dit kippenpoeder. Echt een aanrader!
Wauw, wat een goede tip! Ik snak hier soms naar een bord lekkere bami ( naast de boterham met pindakaas ;-)
En ook nog eens zonder Ve-Tsin, helemaal top. Het staat om mijn "meeneemlijstje uit Nederland"
<<

greetje11

Woonplaats of Regio: Twente

Bericht wo 23 feb 2011, 22:38

Kan het hier niet vinden en het stikt hier van de turkse winkels.
Kost zo'n potje? en hoeveel moet je ervan gebruiken of is dat naar eigen idee.
Heb mijn zus gevraagd om bij haar in de buurt te kijken of ze het hebben.

Heb het gisteren gevonden in mijn eigen woonplaats bij de turk.
€ 1,35 koste het, alleen wil ik graag weten hoeveel ik moet toevoegen, theelepel ?eetlepel?
Laatst bijgewerkt door greetje11 op zo 06 maart 2011, 12:36, in totaal 1 keer bewerkt.
Volgende

Keer terug naar Koken en Recepten

Deel dit bericht:

|  |