Chris Kitchen Garden

<<

Chris82

Woonplaats of Regio: Buitenpost

Moestuin Seizoen: Bekijk update (5)

Bericht di 14 feb 2012, 21:28

Re: Chris Kitchen Garden

@Eva, dank voor je advies! Ik ga de Deno-methode ook es proberen. Eens kijken hoe 't mij bevalt. Ziet er in ieder geval niet lastig uit :D

Oké, dan ga ik daar op letten. Ik heb de sla al koeler gezet en wacht af totdat er meerder blaadjes aankomen.
<<

Eva

Woonplaats of Regio: Friesland

Bericht wo 15 feb 2012, 02:27

graag gedaan voor een landgenoot ;)
:D
<<

Chris82

Bericht ma 20 feb 2012, 20:39

Gisteren gezaaid volgens de deno-methode; paprika en tomaat. Hoop dat 't aanslaat. Heb nu bijna alles gezaaid, wat ik hier in huis kan houden. Dus maar, wel in overleg, besloten om een moestuin bij mijn ouders aan te leggen. Mijn moeder heeft ook oren naar een moestuin, en maar besloten om een kleine 10m2 vrij te maken om voor de moestuin. Dus ga in overleg met moeders een lijstje opzetten. :-) ik heb mijn wensen al klaar. :-)
<<

Eva

Woonplaats of Regio: Friesland

Bericht di 21 feb 2012, 03:29

wat voor zaden/planten willen jij en je moeder hebben?
:D
<<

Chris82

Bericht di 21 feb 2012, 19:48

Ik wil sowieso bloemkool, broccoli en bonen. Mijn moeder gaat deze week kijken wat ze precies wil. Mijn ouders hebben vroeger ook een moestuin gehad en dat stroomt nog een beetje door het bloed. Eens kijken of ik dat kan laten koken ;-). Maar ik vermoed dat mijn moeder ook boerenkool en andijvie wil. Voor de rest wil ik daar nog extra (vaste) kruiden planten. Extra paprika en tomaat.

Komende zaterdag alles plannen en een begin maken met het omspitten en klaarmaken van 't moestuintje.
<<

Chris82

Bericht zo 26 feb 2012, 12:58

Gisteren het eerste stuk bij mij ouders omgespit. Een kleine 10m2. Ik heb van mijn vader begrepen dat er nog een stuk beschikbaar is, waardoor ik het kan uitbreiden tot een kleine 18m2. Dus dat wordt al een mooi stuk zo. Volgende week foto's maken van het geheel.

Ik heb een vraag; ik heb vorige week een verwarmde propagator op de kop kunnen tikken bij het lokale tuincentrum. Voor 25 euro omdat de deksel een flinke scheur heeft. Nu heb ik vorige week zondag daarmee lopen knoeien om de temperatuur goed te krijgen en die had ik toen netjes op een 23 graden. Op mijn thermo midden in de bak.Ik heb toen in mijn enthousiasme allemaal paprika's gepland. Alleen om het onderscheid te maken heb ik houten (wel nieuw) verfmengstokjes gebruikt om er op te schrijven welke soort en plantdatum etc. Nu is er in de afgelopen week een kleine witte schimmel op de stokjes gekomen door de warmte en luchtvochtigheid. Kan ik deze zaaisels nu weg doen? Of valt de schade mee?
<<

Rantje

Woonplaats of Regio: Nederland

Moestuin Seizoen: Bekijk update (57)

Bericht zo 26 feb 2012, 13:05

Ik heb het meer gelezen, en het schijnt geen kwaad te kunnen. Ik heb daarom kunstof etiketjes gebruikt, ook coctailprikkers gaan schimmelen, en de mensen die in wc rollen zaaien hebben hetzelfde ;)
<<

Chris82

Bericht zo 26 feb 2012, 13:41

Ah kijk, het verlossende antwoord! Anders had ik vanmiddag nog de potjes afgewassen en alles opnieuw gezaaid. Wijze les iig. Voor de volgende keer nemen we etikettenstickers mee. Lijkt toch anders :D
<<

Erny

Woonplaats of Regio: Groningen

Moestuin Seizoen: Bekijk update (14)

Bericht ma 27 feb 2012, 02:50

Gewoon schoonvegen, na een paar keer houden ze wel op met schimmelen. Heb het ook met sateprikkers en bamboe jap. sateprikkers.
<<

Chris82

Bericht ma 27 feb 2012, 23:12

Heb ik vanavond ook gedaan. Even met een natte doek er doorheen. Ik heb vanavond ook de peterselie koeler gezet. Stond in de vensterbank met daaronder de kachel. Ik denk dat de temperatuur altijd zo rond de 19 graden ligt. Misschien wat te warm. Ze groeien snel maar wel redelijk dun. Dus nu maar in het keukenraam gezet, zonder kachel. Even een paar graden koeler. misschien dat 't helpt.

Ik heb vanmiddag foto's genomen van de knoflook buiten. Ik heb bak die ik in het hok kon zetten en een specieton die buiten heeft gestaan. De loven van de bak die binnen in het hok heeft gestaan zijn toch een groener en langer dan die van de specieton. Zit een duidelijk verschil tussen. Ik laad morgen de foto's op 'te forum.

Gisteren ook 't eerste tomatenplantje opgekomen. Meteen uit de propagator gehaald en in de vensterbank gezet. Vol in de zon een graadje of 19. Es' kijken hoe dat gaat.
VorigeVolgende

Keer terug naar Moestuin Seizoen

Deel dit bericht:

|  |