Flagstones

<<

Senna

Woonplaats of Regio: Zuid Holland

Bericht ma 23 jan 2012, 16:01

Flagstones

In mijn gazon wil ik een paadje aanleggen van stapstenen. Ik heb een aantal flagstones gekregen die ik hiervoor wil gaan gebruiken. Weet iemand hoe ik dit het beste kan aanpakken? Kan ik uberhaupt flagstones gebruiken hiervoor? Ik heb ze nu even uitgelegd op het gras om te kijken hoe het staat, maar zo laten liggen is geen strak plan, het wiebelt aan alle kanten :eh:
<<

RvO

Woonplaats of Regio: Drenthe

Bericht ma 23 jan 2012, 16:49

Re: flagstones

Suggestie: per flagstone een stukje uit het gazon steken. Dan een gat graven (10 cm of 20 cm ofzo gok ik) en dat weer opvullen met "geel zand" (ik ben de vakterm even vergeten). Het zand inwateren. Dan de flagstone er in en stevig slaan met een rubber hamer. Klaar.

Oh ja, let ook even op hoe diep je de stapstenen legt. Het is best handig als je er straks overheen kunt rijden met de grasmaaier. ;)
<<

Senna

Bericht ma 23 jan 2012, 20:06

Re: flagstones

Dank je wel voor je antwoord :thumbup: Ik ga morgen eens lekker aan de slag!
<<

Bit

Woonplaats of Regio: Krimpenerwaard

Moestuin Seizoen: Bekijk update (10)

Bericht wo 25 jan 2012, 19:49

Re: Flagstones

en regelmatig goed schrobben die stenen met een harde bezem. Die flagstones kunnen behoorlijk glibberig worden na verloop van tijd. echt oppassen ! :shock:
als overmorgen de wereld vergaat, maak ik wel nog eerst wat stekken van m'n mooiste Delphinium !
<<

Senna

Bericht vr 27 jan 2012, 22:42

Re: Flagstones

Bedankt voor de tip! Ze liggen netjes (al zeg ik het zelf ;) ) op hun plek. Was nog een behoorlijk klusje, had ik me toch een beetje op verkeken, hihi!

Keer terug naar Tuinvragen

Deel dit bericht:

|  |