Greenie's Moesbalkon

<<

Greenie

Woonplaats of Regio: Purmerend

Bericht wo 22 feb 2012, 12:03

Re: Greenie's Moesbalkon

Die roze bananen schijnen eetbaar te zijn. Verder las ik dat ze na een half jaar al vruchten kunnen geven (lijkt me wat snel, dus eerst zien en dan geloven). Ik wil zo'n bananenplant voor binnen kweken. Ik denk ook niet dat ie het Nederlandse klimaat zo fijn vindt. ;)
<<

Greenie

Bericht do 01 maart 2012, 23:58

Het zag er allemaal zo veelbelovend uit nadat ik de schimmel verdreven had. De basilicum, tijm en honingtomaten kwamen snel op, wel een beetje lange stelen, maar ik had ze dit weekend weer even tot hun oksels in de aarde willen zetten om de schade te beperken. En toen kwam ik vanavond thuis en was er weinig meer over van het jonge spul:
Afbeelding
Misschien niet heel goed te zien, maar het jonge groen hing slap of was zelf alweer bijna opgegaan in de potgrond. En dat terwijl ze gisteren nog fier overeind stonden!

Nu hebben we de afgelopen dagen problemen gehad met de verwarming. Blijkbaar heeft de verwarming de afgelopen weken dag en nacht geloeid. Vandaar ook dat het steeds warmer werd in huis (en dat mijn zaailingen zo snel omhoog schoten). Gistermiddag hebben we dan ook de verwarming uitgezet, want het werd hier echt te warm. Ik vermoed echter dat de plantjes dat minder leuk vonden...
Ik heb vanavond proberen te redden wat er te redden viel door de nog levensvatbare zaailingen in verse aarde te zetten, maar ik ben bang dat de courgette de enige is die overblijft... :(

Ondertussen komen in de andere zaaibak mijn aardbeien op en ook de zavory peper laat zich nu zien. Ik hoop ik hoop ik hoop dat het allemaal goed gaat!

In mijn achterkamer gaat het er een stuk gezelliger aan toe. Hoewel...het loof van de knoflook hing er vanavond wel een beetje slapjes bij en toen ik het aanraakte, viel het spontaan om. Ik kon het er zo uittrekken! Ben dus heel benieuwd of er zich überhaupt een nieuwe knoflookbol heeft gevormd onder het potgrondoppervalk...

Pompoen, paprika en rode peper doen het gelukkig nog wel goed.
AfbeeldingAfbeelding

En ook mijn engelentoeters (zoals mijn Angel's Trumpets noem) blijven ook doorgroeien. Morgen wil ik ze verpotten naar hogere zaaipotjes, zodat ik ze weer wat dieper in de aarde kan zetten.
Afbeelding

En de pluksla...tja...het lijkt meer op tuinkers en veel meer zal het niet meer worden, maar ik kan het nog niet over mijn hart verkrijgen om deze bak een gooi te geven.
Afbeelding

Er zijn hier de laatste dagen dus heel wat slachtoffers gevallen. Gelukkig staat er een vers weekend voor de deur en heb ik alle tijd om weer opnieuw te zaaien. Laten we maar positief blijven... ;)
<<

jeanne-gordijn

Woonplaats of Regio: Beesd

Moestuin Seizoen: Bekijk update (27)

Bericht vr 02 maart 2012, 00:17

Wat jammer van je moeite, maar gelukkig is het nog niet te laat om op nieuw te zaaien, en misschien gaan ze het nog doen, als temperatuur op orde is en genoeg licht krijgen succes
<<

Greenie

Bericht vr 02 maart 2012, 00:21

Ik hoop het!

Maar goed, ik ga komende week ook een paar dagen weg en heb nu al spookbeelden dat straks echt alles dood is als ik thuis kom. :?
<<

Supermoeke

Woonplaats of Regio: Brabant

Moestuin Seizoen: Bekijk update (14)

Bericht vr 02 maart 2012, 09:29

Jammer dat niet alles gaat zoals je wilt.. Maar zoals je zegt.. Je hebt nog tijd zal.. en volgens mij kan je de pluksla al in de volle grond zetten.. Of buiten in bakken.. Heel veel succes..

Grtz Supermoeke.
<<

Greenie

Bericht vr 02 maart 2012, 11:58

Tja, helaas beschik ik op 8 hoog niet over volle grond... ;)
Laatst bijgewerkt door Greenie op vr 02 maart 2012, 12:23, in totaal 2 keer bewerkt.
<<

Supermoeke

Bericht vr 02 maart 2012, 11:59

hahaha.. ja dat wordt een beetje moeilijk.. Ik heb net pluksla buiten gezaait in mijn bakken.. Ben benieuwd of het wat wordt..
<<

Greenie

Bericht vr 02 maart 2012, 12:24

Kan sla dat wel hebben nu, die buitenlucht? Lijkt me nog zo koud. Het was hier net pas 4 graden!

Maar goed, als het kan, dan zet ik ze natuurlijk het liefst lekker buiten in de frisse lucht.
<<

Supermoeke

Bericht vr 02 maart 2012, 12:45

<<

Kruidje

Woonplaats of Regio: regio Ehv

Moestuin Seizoen: Bekijk update (16)

Bericht vr 02 maart 2012, 17:08

Bij mij staat de sla ook buiten. Als het vriest gaat hij in de garage.
VorigeVolgende

Keer terug naar Moestuin Seizoen

Deel dit bericht:

|  |