Hallo allemaal!

<<

Greenie

Woonplaats of Regio: Purmerend

Bericht di 14 feb 2012, 23:34

Hallo allemaal!

Hallo allemaal,

Jeetje, wat een heerlijke plek is dit zeg! Ik ben al twee dagen aan het lezen en inspiratie aan het opdoen.

Maar goed, first things first. Want zoals mijn naam al een beetje doet vermoeden ben ik nog behoorlijk "groen" op het gebied van tuinieren. Vorig jaar zomer heb ik pas ontdekt hoe heerlijk ontspannen het kweken en verzorgen van planten kan zijn. Ik had mezelf een kleine kweekkas cadeau gedaan en een zakje tomatenzaadjes. Het resultaat: 5 behoorlijke planten waar ik flink van heb kunnen oogsten. Totdat de winter insloeg. Toen heb ik de planten binnengehaald en dat hebben ze helaas niet overleefd (spint).

Mijn lopende projecten zijn flespompoen (8 cm), paprika en rode peper (beide 6 cm en een mini-oerwoud doordat ik iets te enthousiast iets te veel zaadjes in een potje had gestopt) en knoflook (volgende maand oogsten). Dit alles afkomstig van zogenaamd 'supermarktzaad'. In de 'kraamkamer' is het wachten op pluksla, stevia en papaya. (En nog wat bloemenspul.)

Vorig jaar heb ik totaal geen rekening gehouden met wat ik wanneer zou kunnen zaaien. Ik vind het gewoon geweldig om te zien hoe van praktisch niets uiteindelijk een plantje wordt geboren! Maar ik probeer mijn enthousiasme te bedwingen en wil dit jaar proberen wat meer met de seizoenen te werken. Eens kijken hoe dat gaat.

Oh ja, klein detail: ik woon op 8 hoog met een flink balkon op het zuidwesten waar het behoorlijk kan waaien. Voor mij zit er dus niets anders op dan te moestuinieren in potten. Dit forum heeft mij echter wel behoorlijk wat kriebels gegeven en ik overweeg om toch eens te gaan informeren bij de lokale volkstuin over het hoe en wat van een stukje grond. Lijkt me wel heerlijk hoor!

Helaas nog even geen foto's van mijn moesbalkon of de toekomstige bewoners, maar wat niet is, zal zeker nog komen!

Voor nu dank voor al jullie inspirerende en informatieve verhalen!

Groetjes van Greenie
<<

Helly

Woonplaats of Regio: Kampen

Moestuin Seizoen: Bekijk update (38)

Bericht di 14 feb 2012, 23:40

Re: Hallo allemaal!

Hallo Greenie en welkom op dit forum. Eén waarschuwing... als je hier eenmaal leest, blijf je lezen :mrgreen: En uiteraard ook mee reageren. Je zult hier genoeg vinden over het telen in potten en bakken. Alvast veel plezier met het zaaien.
Good things come in small packages
<<

jeanne-gordijn

Woonplaats of Regio: Beesd

Moestuin Seizoen: Bekijk update (27)

Bericht di 14 feb 2012, 23:56

Hoi Greeny, ik heb ook geen grote moestuin[helaas] vorig jaar ook voor het eerst begonnen, op een zeer kleine schaal, nu inmiddels dit jaar, een kleine koude kas, een houten bak, genoemd de makkelijke moestuin, een pvc kas[kast model] en dit jaar heel veel potten. Moet ook geduldiger zijn, want vorig jaar dacht ik dat alles na 2 maanden geoogst kon worden, niet dus, Dit jaar ook poot aardappels besteld voor in een specie kuip, moet nog iets bij komen, voor de middel vroege aardappels. lijkt mij zo lekker. nu ja plannen ten over, nu nog kwijt kunnen ha ha maar welkom zou het bijna vergeten :D
<<

Jorg

Woonplaats of Regio: Utrecht

Moestuin Seizoen: Bekijk update (6)

Bericht wo 15 feb 2012, 00:32

Welkom, veel lees en schrijfplezier!
<<

RvO

Woonplaats of Regio: Drenthe

Bericht wo 15 feb 2012, 00:34

Hartelijk welkom!
Greenie schreef:.... Ik vind het gewoon geweldig om te zien hoe van praktisch niets uiteindelijk een plantje wordt geboren! ....
Dat is ook voor mij een enorme motivatie. Gister de eerste zaadjes gezaaid (binnen). Onvoorstelbaar, nog steeds, dat zoiets miniscuuls straks een grote boerenkoolplant wordt. .....
<<

Simone

Woonplaats of Regio: regio emmen

Moestuin Seizoen: Bekijk update (1)

Bericht wo 15 feb 2012, 02:19

Welkom en veel plezier hier !
Gisteren werd er paniek gezaaid, vandaag stond het al een meter hoog.
<<

Eva

Woonplaats of Regio: Friesland

Bericht wo 15 feb 2012, 02:30

jij komt lekker enthousiast binnen!
wees welkom Greenie, veel succes met je balkontuin!
:D
<<

Kruidje

Woonplaats of Regio: regio Ehv

Moestuin Seizoen: Bekijk update (16)

Bericht wo 15 feb 2012, 09:34

Welkom!
<<

Janine~Bustani

Woonplaats of Regio: Duitsland

Bericht wo 15 feb 2012, 09:38

Welkom Greenie!
www.bustani.nl, voor blogs, zaden, handgemaakte producten en nuttige informatie!
<<

Jorieke123

Moderator

Woonplaats of Regio: zelhem

Moestuin Seizoen: Bekijk update (38)

Bericht wo 15 feb 2012, 09:44

Welkom
Op weg naar (zo goed als) totale zelfvoorziening.
http://www.chimaeru.nl <--- De mooiste regenlaarzen!
Volgende

Keer terug naar Voordeur

Deel dit bericht:

|  |