Woonplaats of Regio: regio Ehv
Moestuin Seizoen: Bekijk update (16)
Woonplaats of Regio: regio Ehv
Moestuin Seizoen: Bekijk update (16)
Woonplaats of Regio: Eijsden-Margraten
Moestuin Seizoen: Bekijk update (54)
Woonplaats of Regio: noord brabant
Moestuin Seizoen: Bekijk update (19)
wilma schreef:Ik ben blij met jullie reacties en zou guus d willen vragen of hij inderdaad zaad van de vrouwelijke Hopplant heeft want het gaat nl om de bellen die gebruikt worden in een kussensloopje,en bij het hoofdeind in je bed te leggen.Anders moet ik verder zoeken. Dank jullie. vr gr Wilma
wilma schreef:beste kruidje, het is niet onze bedoeling om er thee van te drinken maar om de bloemkes te samen met lavendel in een sloopje te doen en onder het hoofdkussen in je bed te leggen. Dat moet volgens de verkregen kennis op t net heel erg rustgevend en slaapverwekkend zijn.Van kruidenthee heb ik nog geen hoge hoed op.Maar zo,n sloopje met kruid zag ik dus wel zitten.Duitse taal is mijn ding ook niet dus wordt daar niet wijzer van.
RvO Ingeval nog nodig tegen die tijd houd ik mij toch aanbevolen voor wat zaadjes.
vriendelijk gegroet Wilma
Woonplaats of Regio: Eijsden-Margraten
Moestuin Seizoen: Bekijk update (54)
Marinus Ros schreef:Elk jaar wordt hier een aantal oude sokken gevuld met lavendelbloempjes en dat werkt prima voor een drietal maanden. Dan is het zo goed als uitgewerkt.
De truc is wel plukken als ze nog nagenoeg dicht zijn.
Woonplaats of Regio: Kampen
Moestuin Seizoen: Bekijk update (38)
Marinus Ros schreef:De truc is wel plukken als ze nog nagenoeg dicht zijn.
Ik heb een aantal planten die ik laat bloeien tot ze er bij vallen (zaaien zich ook makkelijk uit) en enkele andere voor de oogst.
Net even aan de lavendel gesnoven en inderdaad, ruiken doen ze nog wel.
Straks me kop bovenop het toetsenbord...![]()
zzzzzzzzzzzzzzz..........
Eerlijk gezegd, ik denk dat ik eigenlijk te laat pluk om optimaal te zijn maar goed, je kan niet alles hebben.
Toch bedankt voor de tip.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Advertenties zijn alleen zichtbaar voor gasten - registreer en log in om de advertentie te verwijderen.