Woonplaats of Regio: Sint Oedenrode
Moestuin Seizoen: Bekijk update (6)
Re: Ken je (on)kruidje
maar die mag uit de tuin vertrekken....thx!
Woonplaats of Regio: Sint Oedenrode
Moestuin Seizoen: Bekijk update (6)
Eva schreef:nee, geen dovenetel, het lijkt mij eerder hondsdraf
Woonplaats of Regio: NO Frankrijk
Moestuin Seizoen: Bekijk update (84)
veuvecouderc schreef:Eva schreef:nee, geen dovenetel, het lijkt mij eerder hondsdraf
Ik zou je willen uitnodigen Eva om eens langs te komen hier. Dagelijks vertrap ik allerlei planten en ik doe echt m'n best om ze in ieder geval een naam te kunnen geven voor ik ze platstamp maar ik ben echt al blij als ik die ene foto van Jet als een boterbloemachtige kan benoemen. Van sommige soorten zijn er zoooooooo veel. Neem de polygonums - dat iets er één is dat kan ik nog wel zien maar welke dan precies weet ik echt niet! Zo ook met weegbree, daar zijn er ook best veel van of de boterbloem. En nou weet ik wel dat je soms het landschap erbij moet rekenen en dat de zeeweegbree niet langs een zoetwaterriviertje zal groeien maar de praktijk is ook verwarrend. Ik loop dagelijks op een veldje waar bloemen samen groeien terwijl de een volgens de theorie juist op schraal akkerland groeit en de ander op voedselgrijk grasland. En toch staan ze gezellig naast elkaar!
Eva schreef:als ik je nou eens vertel dat er van de (simpele?!) paardenbloem al verschillende soorten zijn die er op het eerste oog allemaal hetzelfde uitzien...
Woonplaats of Regio: NO Frankrijk
Moestuin Seizoen: Bekijk update (84)
Woonplaats of Regio: Soest
Moestuin Seizoen: Bekijk update (2)

Woonplaats of Regio: Noord Holland
Moestuin Seizoen: Bekijk update (13)
Keer terug naar Problemen in de moestuin
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 0 gasten
Advertenties zijn alleen zichtbaar voor gasten - registreer en log in om de advertentie te verwijderen.