Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Kweek bak met houten bodem


radijs

Aanbevolen berichten

afbeelding-00112741358862684.jpg

afbeelding-00257251358862699.jpg

hallo allemaal ik heb een kweekbak gemaakt, met houten bodem.

 

Nu is mijn vraag wat kan ik hier binnenkort in kweken (zaaien) en dan later in de volle grond verder laten groeien in de moestuin? Op de bodem komt nog plastic en wat gaten voor water afvoer.De deksel wordt nog voorzien van plexi glas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nut van plastic zie ik niet echt... Tenzij je het als een MM bak zou willen gebruiken, neem ik aan dat je zaaitray's of iets in die trant wil gaan gebruiken??

 

Buiten voorzaaien nu... ?? Of over een week of 6? Want dan kun je beter vragen wat niet te zaaien

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

MM van makkelijke moestuin

 

Maar dus inderdaad, dat je hem volmikt met potgrond oid. Om in voor te zaaien, zou ik dat niet doen. Omdat het dan moeilijker is je plantjes weer uit te graven, en je meer kans hebt op het beschadigen van de wortels.

 

Als ik jou was zou ik voorzaaien in trays, dat houdt t overzichtelijk, en je kunt makkelijk 1 zaadje per vakje zaaien, en dus ook makkelijk per plantje verpotten of verplanten. Die kun je dan ook prima in de bak zetten, die trays.

 

Ik zeg niet dat het niet kan, maar ik zou het niet doen. Wat wel kan is in een laagje potgrond of MM-mix bijv radijsjes of keeltjes (=raapstelen) zaaien. Maar die laat je dan staan tot je ze oogst.

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...