Lycopersicon lycopersicum L? --> Maja
Edit: Op het zakje staat de naam Maja.
Woonplaats of Regio: n-holland
Moestuin Seizoen: Bekijk update (1)
Woonplaats of Regio: Alkmaar
Moestuin Seizoen: Bekijk update (4)
hansm schreef:lycopersicon lycopersicum is de latijnse naam van tomaat daarachter hoort nog varieteit naam, waar de (L) voor staat ipv de varieteits naam weet ik niet.
Staat er niet nog de varieteits naam op het zakje ?
hansm schreef:Je kunt nu met varieteit naam op google zoeken naar eigenschappen,
dit viondt ik bv Maart-april binnen zaaien bij 20 graden C. Na het verspenen binnen uitplanten in potten. Maja wordt ca. 45 cm hoog en is ideaal voor terras en balkon. Zoete tomaten van ca. 5 cm. doorsnee.
Lijkt mij dus geschikt voor hangingbasket, pot en vollegrond
hansm schreef:lycopersicon lycopersicum is de latijnse naam van tomaat daarachter hoort nog varieteit naam, waar de (L) voor staat ipv de varieteits naam weet ik niet.
Woonplaats of Regio: Boskoop
Moestuin Seizoen: Bekijk update (2)
RvO schreef:hansm schreef:lycopersicon lycopersicum is de latijnse naam van tomaat daarachter hoort nog varieteit naam, waar de (L) voor staat ipv de varieteits naam weet ik niet.
Ter info: De letter(s) achter de naam van een plant zijn de afkorting van de naam van degene die deze plant het eerst heeft beschreven en de naam voor de plant heeft bedacht.
Overigens geeft de soortenbank "Solanum lycopersicum L." als naam, zie: (http://www.soortenbank.nl/soorten.php?s ... schrijving). Geen idee wat de actuele naam werkelijk is.
Een volledige wetenschappelijke plantenaam bestaat uit 3 of 4 delen: geslachtsnaam (Solanum = nachtschade), soortnaam (lycopersicum = tomaat), ondersoort of varieteit (niet benoemd in dit voorbeeld) en auteursnaam (L. = Linneas)
Bij kruisingen zit het nog iets ingewikkelder in elkaar. Dan staat er ook nog een "x" in de naam en een verwijzing naar de ouders, maar hoe dat ook alweer precies zit, dat heb ik niet paraat.
Zo heb ik nog eens wat aan m'n studie biologie![]()
Groet, RvO
Keer terug naar Square foot gardening en tuinieren in potten
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Advertenties zijn alleen zichtbaar voor gasten - registreer en log in om de advertentie te verwijderen.