Meloenpeer ofwel de solanum muricatum pepino

<<

wilma

Woonplaats of Regio: zuid holland

Bericht vr 17 feb 2012, 17:36

Meloenpeer ofwel de solanum muricatum pepino

hallo mensen wie heeft er ervaring met deze plant? kan hij gezaaid worden en geeft hij dan ook nog vruchten in dit jaar?
Wat is de grond samenstelling en de groote van de te gebruiken pot? wie heeft advies. Groetjes Wilma
<<

Janine~Bustani

Woonplaats of Regio: Duitsland

Bericht vr 17 feb 2012, 19:17

Re: meloenpeer ofwel de solanum muricatum pepino

www.bustani.nl, voor blogs, zaden, handgemaakte producten en nuttige informatie!
<<

hansm

Woonplaats of Regio: n-holland

Moestuin Seizoen: Bekijk update (1)

Bericht vr 17 feb 2012, 19:42

Waarschuwing niet op rare klik drukken hoor op forum, krijg je virus op je computer
Players only love you when they're playing.
<<

Janine~Bustani

Bericht vr 17 feb 2012, 19:44

:evil:
www.bustani.nl, voor blogs, zaden, handgemaakte producten en nuttige informatie!
<<

hansm

Woonplaats of Regio: n-holland

Bericht vr 17 feb 2012, 19:57

:lol:

erg virus hoor !
Players only love you when they're playing.
<<

Janine~Bustani

Bericht vr 17 feb 2012, 21:01

Volgens mij ben jij er stiekem ook al mee besmet ;-)
<<

Jorg

Woonplaats of Regio: Utrecht

Moestuin Seizoen: Bekijk update (6)

Bericht vr 17 feb 2012, 21:11

Re: Meloenpeer ofwel de solanum muricatum pepino

Wilma,
zie ook hier: http://www.moestuinforum.nl/meloenpeer-pepino-t543.html

wilma schreef:hallo mensen wie heeft er ervaring met deze plant? kan hij gezaaid worden en geeft hij dan ook nog vruchten in dit jaar? Wat is de grond samenstelling en de groote van de te gebruiken pot? wie heeft advies. Groetjes Wilma
Ik heb hem vorig jaar gehad en toen ook rijpe vruchten kunnen oogsten. Helaas na een fikse hagelbui zat niet alleen mijn auto vol deuken maar moesten de 10-20 rijpe vruchten die er toen nog aanhingen het helaas ook ontgelden :roll: Het schijnt niet altijd te lukken om rijpe vruchten te krijgen dus het blijft een gokje. Onrijp zijn ze niet lekker en narijpen doen ze maar beperkt.

Meloenpeer wordt een vrij forse plant, ik zou minimaal een pot van 10 liter gebruiken, maar enkele maten groter of in de volle grond is beter. In pot is gewone potgrond voldoende.

Als je meer wilt weten horen we het wel
<<

Frans

Woonplaats of Regio: Limburg

Bericht vr 17 feb 2012, 22:44

wilma schreef:hallo mensen wie heeft er ervaring met deze plant?

Na twee jaar meloenpeer kweken stop ik er dit jaar mee. Het aantal aan de struik gerijpte vruchten was het eerste jaar nog redelijk (als ik me positief uitdruk :) ) maar afgelopen jaar viel het zwaar tegen. De vruchtzetting is onvoorspelbaar. Alleen de aan de struik gerijpte vruchten zijn echt lekker. Van de vruchten die je afplukt om na te rijpen , omdat ze voor de winter van de struiken af moeten , kleuren de meeste dan nog wel en zien er dan ook goed uit maar de smaak stelt niks voor. 'Eetbaar' zou ik zeggen en daar houdt het dan mee op. Ik val een beetje in herhaling , lees de diverse topics over meloenperen maar eens na en je komt deze opmerkingen vaker tegen.

Het is overigens wel een leuke struik om eens een keertje in je tuin te hebben staan maar maak je geen illusies over een flinke oogst meloenperen.

wilma schreef:kan hij gezaaid worden en geeft hij dan ook nog vruchten in dit jaar?

Hij laat zich makkelijk zaaien en geeft dan net zo makkelijk (misschien beter gezegd moeilijk :D ) vruchten in hetzelfde jaar als een gestekt exemplaar. Daarmee bedoel ik dat uiteindelijk het aantal vruchten meestal wel meevalt maar het merendeel daarvan is te laat om af te rijpen. Ik had mijn meloenperen het eerste jaar uit zaad gekweekt , vorig jaar had ik ze uit stek over gehouden.
<<

wilma

Woonplaats of Regio: zuid holland

Bericht vr 17 feb 2012, 23:38

wel mensen de meningen van jullie hebben mij er toe gebracht die peer maar te laten schieten. Bedankt voor jullie inbreng, gelukkig nog niets aangeschaft van te voren dus geen schade geleden. :)
groet Wilma
<<

annemiek123

Woonplaats of Regio: Sint Oedenrode

Moestuin Seizoen: Bekijk update (6)

Bericht ma 20 feb 2012, 13:22

Ja Wilma, ik heb hem vorig jaar ook geprobeerd, wel vruchten aan gekomen, maar ze werden maar niet rijp, daarna niet meer smakelijk inderdaad. Dus ook ik ga ze dit jaar niet meer opkweken. Het was een tegenvaller.
Volgende

Keer terug naar Fruit en noten

Deel dit bericht:

|  |