Woonplaats of Regio: soest
Moestuin Seizoen: Bekijk update (4)
Moestuin kalender
Vandaag weer een heerlijke dag, af en toe regen met hier en daar wat natte sneeuw, maar na een aantal familie bezoekjes door het hele land reed ik zondagmiddag langs de moestuin vereniging in Soest en zag ik een aantal auto's voor de poort staan. Nu zit ik al een aantal dagen te springen om IETS te doen in de tuin maar weet alleen niet wat! Ik dus snel naar de tuin om "af te kijken" wat iedereen zoal doet. Uiteindelijk bleek dat bijna iedereen bezig was met omspitten of zoals ik doe: "af kijken". Ik blijf dus met vragen achter
1.Ik ben bang dat ik te laat ben voor een aantal essentiële zaken zoals bemesten, of compost op de tuin gooien. Probleem is dat ik niet weet wanneer de goeie tijd voor bemesten is. Waar hangt dit vanaf of maakt het niet zoveel uit wanneer en wil ik het gewoon te goed doen?
2. Ik lees de informatie van m'n zaadzakjes van boven tot onder en dan 3 keer, maar als er staat dat je ze in maand 2-3 kunt zaaien, moet ik dan wel de vorst afwachten en pas na ijsheiligen gaan starten? Of bespaar ik een hoop ellende als ik gewoon start met m'n moestuinseizoen als er 100% zekere geen vorst meer komt?
3. Welke plantjes kan/moet ik nu alvast gaan opkweken zodat ik niet te laat ben om ze uit te planten?
Over-all vraag: Is er een moestuin kalender die aangeeft wat te doen in welke periode? en hoe moet ik omgaan met de vorst?
Bedankt alvast.
William
update moestuin: het lag er net zo bij als vorige week,