Paarse kruisbes?

<<

Super

Woonplaats of Regio: Amsterdam

Bericht do 17 mei 2012, 09:35

Paarse kruisbes?

Ik kwam net al zoekende naar een leuk kruisbesras een opmerking tegen over paarse kruisbessen, maar ik kan daar verder geen info over vinden. Is er hier iemand die er meer over weet?
zaden kopen online
<<

Bit

Woonplaats of Regio: Krimpenerwaard

Moestuin Seizoen: Bekijk update (71)

Bericht do 17 mei 2012, 10:27

Re: paarse kruisbes?

Er zijn bleek geel-groene, groene , gele , geel met een blos naar roze, roze, donker roze naar paars toe, rood-paarse en diep-paars naar bruin toe.

Allemaal verschillende soortjes, smaken , kleine stekels, stekelloze, grote stekels, dunne schil , dikke schil. Heftiggroeiend en minderheftige, ziektegevoelige en bijna resistente

Hier heb je misschien niet veel aan, want ik noem nu geen namen. Dat is dan ook wel een hele lijst. Zo uit mijn hoofd is 'Lancashire Lad' of 'Langley Cage' en 'Barnsley's Boy' een mooie diep paarse, bijna roodzwart. Maar goed. Zelf ff zoeken , Engeland heeft naar mijn idee de beste site's die dat ook verkopen. Engelsen zijn traditioneel met kruisbessen erg aan de slag geweest. Wel vaak ziektegevoelig. Maar lekker !!
als overmorgen de wereld vergaat, maak ik wel nog eerst wat stekken van m'n mooiste Delphinium !
<<

Super

Woonplaats of Regio: Amsterdam

Bericht za 26 mei 2012, 20:18

Re: Paarse kruisbes?

bedankt! heb je nog tips toevallig voor goede, betrouwbare engelse sites?
Ik heb zelf geen ervaring met plantgoed bestellen in het buitenland....

Keer terug naar Fruit en noten

Deel dit bericht:

|  |