Er is niks mis met je indeling
Ikzelf probeer wat rekening te houden dat kleine gewassen ook nog wat zon krijgen.
Maar sla doet het ook prima met wat minder en zeker als het zo warm is als nu is het geen probleem.
De kolen kunnen wel zo staan, al verspreid ik ze wel iets meer. Dus een vak ertussen met iets wat minder ruimte gebruikt.
Ik zag dat je micro tomaten en de Tiny Tim hebt. Die zou je evt. ook in een pot kunnen zetten met als voordeel dat de vruchtjes van de micro soorten vaak op de grond liggen, in een pot valt het over de rand wat evt. problemen kan voorkomen. En je plek hebt om wat anders in te zetten.
Welk micro soortje heb je? Want sommige daarvan kunnen ook met zijn vieren in een vakje staan.
Als je de kolen nog moet zaaien dan zou je daarom heen wat radijs zetten.
De radijs kan je oogsten op het moment dat de kool het hele plekje nodig heeft.
Ik mis de afrikaantjes en goudsbloemen nog
De meloen heb je rechts in de hoek staan. Deze heeft veel warmte nodig en het moet echt een hele goede zomer zijn om het te laten lukken. Misschien dat hij tussen 2 gewassen in iets beschutter staat en daardoor misschien ook wat warmer?
Je vakken zijn wel 30x30 cm toch (de bakjes van tuincentra zijn namelijk kleiner en dan zou je wat aanpassingen moeten maken)
Als je de MM-mix hebt dan hoef je alleen bij gewassen zoals meloen, komkommer, tomaat en courgette halverwege wat compost toe te voegen en is het niet nodig om met allerlei meststofjes in de weer te gaan.
Nu mijn bloemkool het goed doet heb ik wel wat compost toegevoegd omdat het een hongerig ding schijnt te zijn...
Goede buren kan best leuk zijn hoor, het een helpt het ander maar het is echt niet zo dat het heel veel uitmaakt als je een minder goede combi hebt staan. Gewoon doen, leer van evt. fouten en geniet.
Succes