Planten stekken

<<

rubbyboy

Woonplaats of Regio: 9300 Aalst

Bericht zo 29 jan 2012, 15:21

Planten stekken

Ik ben net verhuist en zou nog veel planten willen in mijn tuin door te stekken, maar welke planten kan ik allemaal stekken.
Zou iemand mij een paar planten kunnen opsommen.

Mvg,
Ruben :D
<<

Koert

Woonplaats of Regio: Mook,het noordelijkste dorpje van Limburg

Bericht zo 29 jan 2012, 15:31

Re: Planten stekken

Daarvan zijn er zo veel, wordt wel een ellenlange lijst, beter: welke planten zou je graag willen of heb je??
Even a broken clock is right twice a day
<<

Persica

Woonplaats of Regio: Gelderland

Bericht zo 29 jan 2012, 15:36

rubbyboy schreef: zou nog veel planten willen in mijn tuin door te stekken, maar welke planten kan ik allemaal stekken.

Misschien kun je zelf beginnen met het noemen van wat sooorten die je hebt en graag terug wilt zien je nieuwe tuin, trouwens heel veel planten kun je delen/ scheuren splitsen ,...

Wanneer het puur om het stekken gaat kan in principe alles !, maar veel soorten hebben elk een aparte werkwijze, wanneer je weet wat je wilt, kan het antwoord op je vraag ook beter/nauwkeuriger beantwoordt worden.
:-)
<<

rubbyboy

Bericht zo 29 jan 2012, 16:00

Ik zou vooral planten met bloemen, en ook wel bomen die fruit op noten geven.
<<

Jorg

Woonplaats of Regio: Utrecht

Moestuin Seizoen: Bekijk update (6)

Bericht zo 29 jan 2012, 16:45

Wat Koert en Persica bedoelen Ruben is dat ze zonder de naam van de plant je geen goed advies kunnen geven.
<<

Bit

Woonplaats of Regio: Krimpenerwaard

Moestuin Seizoen: Bekijk update (12)

Bericht zo 29 jan 2012, 17:51

Dag Ruben. Mensen op dit forum zijn je graag ter wille. Het mag zo lijken dat je een simpele vraag stelt, maar hij is echt te veel omvattend.

"Planten met bloemen en iets van fruit" is gewoon te vaag. Er valt heel veel te stekken. Wil je een vlinderstruik ? Gewoon makkelijk te doen ! Heel makkelijk zelfs ( ik neem expres 1 van de makkelijkste nu ) Wil je bessenstruiken ? Ook ! Wil je hele fruitbomen ? ( er is daar een topic over ) Kan , maar zou ik niet aan / mee beginnen. Rozen ? Kan , en ook makkelijk. Maar dit is een moestuinforum he ? Kruiden ? Veel kruiden gaan gemakkelijk , begin met rozemarijn bv, Lavendel ook wel ( niet echt een nuts-kruid ( hoewel .... ik moet oppassen wat ik hier zeg :mrgreen: ) etc etc.

Ze / we willen je best een lijstje leveren. Maar iets preciezer zal je je vraag moeten formuleren.
als overmorgen de wereld vergaat, maak ik wel nog eerst wat stekken van m'n mooiste Delphinium !
<<

rubbyboy

Bericht zo 29 jan 2012, 18:00

Welke kruiden kan je dan stekken?
<<

Ruitertje

Woonplaats of Regio: Gelderland, Veluwe

Moestuin Seizoen: Bekijk update (2)

Bericht zo 29 jan 2012, 18:00

Klimroos kun je stekken. Ga het dit jaar proberen. Heb er jammer genoeg weinig ervaring mee!
Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.
<<

hansm

Woonplaats of Regio: n-holland

Moestuin Seizoen: Bekijk update (1)

Bericht zo 29 jan 2012, 18:31

Vlier is ook een makkelijke beginner stek, tak uit plantsoen halen ongeveer 50 cm lang in grond en klaar.
Players only love you when they're playing.
<<

Bit

Woonplaats of Regio: Krimpenerwaard

Moestuin Seizoen: Bekijk update (12)

Bericht ma 30 jan 2012, 01:36

rubbyboy schreef:Welke kruiden kan je dan stekken?

Makkelijke kruiden beginnen : Tijm, rozemarijn dus , saliesoortjes, munt bv. Nog wel veel meer hoor. Bieslook kopen bij de appie en je scheurt dat in 20 stukjes, heb je jaren lol van. Selderie van de appie gewoon in de grond steken , en je hebt meer dan je nodig hebt. Basilicum, hetzelfde ( binnen ) , maar is allemaal nu niet echt de beste tijd voor trouwens. Probeer maar het een en ander in het voorjaar en daarna. succes ! :thumbup:
als overmorgen de wereld vergaat, maak ik wel nog eerst wat stekken van m'n mooiste Delphinium !
Volgende

Keer terug naar Tuinvragen

Deel dit bericht:

|  |