Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

verhoogde bakken maken


lionne

Aanbevolen berichten

wij hebben sinds begin mei een moestuin. We hebben nu 6 vakken, dit worden er uiteindelijk 9. dan in het midden terras (en gras??) en dan aan de rechterkant fruitstruikjes.

 

We hebben nu gewoon de grond omgewoeld, ontdaan van onkruid, fijn gemaakt, zaadjes/plantjes erin en dan stro/cacaodoppen erop.

(stomme slakken, iemand tips?)

 

We willen de vakken ophogen om te zorgen dat de kinderen er minder snel in gaan staan, omdat het er netter uit ziet en omdat manlief wil experimenteren tegen de slakken.

 

Helaas hebben we weinig geld om in de tuin te steken. Ik heb gezien dat mensen het doen met tegels (die we ten overvloede hebben). hoe doe je dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor tegels heb je?

 

Iemand hier verderop heeft een plantenbak gehad gemaakt van oude stoeptegels van ik gok 30x30cm. Hij had ze voor ongeveer de helft ingegraven en aan de bovenkant zowel aan de binnen- als buitenkant een frame van goedkoop hout aangebracht (om te klemnen zeg maar).

 

Bij grotere tegels zou ik ook meer ingraven, dan is dat frame met wat mazzel ook niet meer nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je echt veel tegels hebt kun je ze ook doormidden breken en stapelen. Je stapelt dan met de ruwe breuklijn aan de buitenkant en zo krijg je een leuk muurtje. Veel steviger dan tegels die rechtop staan en je hoeft niets in te graven.

 

79493721bea6ddf1d0196cefb35a085a.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...