Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Voederbiet


Lisa

Aanbevolen berichten

Ik heb laatst bij een supermarkt in de buurt 6 zakjes zaad meegenomen van een restpartij. (3 zakjes voor 1€)

De tekst op de zakjes was in het Duits, dus bij sommige heb ik een beetje gegokt wat er in zat. En in één van de zakjes bleek voederbiet te zitten en toen ik het opzocht bleek dat het als koeienvoer wordt gebruikt .

Is het ook eetbaar (lekker) voor mensen of kan ik het beter weggeven?

http://www.hobbyzaden.nl

Zaden te koop al vanaf 0,25 €.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb er wel eens van gegeten, maar dat is een halve eeuwigheid geleden. Wat ik me nog herinner is dat er niet veel smaak aan zat, maar dus ook niet vies.

Ze kunnen wel heel groot woorden (2 kg per stuk ofzo).

 

Traditioneel gingen in Noord Nederland de kindertjes op St Maarten (11 nov.) de deuren langs met een lampion gemaakt van een uitgeholde voederbiet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Carpaccio van snijden, eerst de schijfjes laten marineren in olijfolie met pittige kruiden, na een uurtje afwerken met tomaat concassè en flinterdunne schijfjes ajuin, wat olijfolie erover en provencale kruidenmix, fleur de sel en peper vers van de molen, en enkele flinters Parmigiano Reggiano.

 

Smakelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo.

Voederbiet is een ander ras als suikerbiet. Suikerbiet word speciaal voor suiker geteeld,het rest product word wel als pulp voor veevoer gebruikt,maar voederbiet werd vroeger voor veevoer geteeld,maar word omdat het te bewerkelijk is en daardoor niet rendabel heel weinig meer geteeld. Gr JohanL

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...