Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Vogelvoertaarten


Missmass

Aanbevolen berichten

Komende vrijdag ga ik het zelf maken, een mooie vogelvoertaart!

Wat je nodig hebt is vaste blokken (ongezout) frituurvet dat je op een laag vuurtje voorzichtig laat smelten, vogelvoer, muesli, noten eventueel pindakaas en een leuke vorm.

 

Ik heb een tulbandvorm die ik van te voren goed invet. Ondertussen smelt ik het frituurvet langzaam en roer er dan flink wat vogelvoer doorheen, een beetje muesli, beetje pindakaas, noten en giet dit dan in de ingevette tulbandvorm. Dan een paar uurtjes de koelkast in en daarna uit de vorm halen. Dit leg ik dan op een mooie met mos bedekte krans en leuk het geheel nog wat op met ander vogelvoer en decomateriaal en tadaa:

DSC04943_zpsdf223c48.jpg

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg leuk, Mismas. Vorig seizoen ook zo'n taart gemaakt, met een leeg mona pudding kuipje, en dan op een bord. Ben nu op vakantie, dus kan niet bij mijn foto's. Maar als je hem zien wilt, dan kun je hem op mijn blog vinden.

Appelvrouw, volgens mij ging dat heel goed met regen...bleef redelijk lang mooi. Hij word alleen minder mooi door......juist...de vogels, die slopen hem volledig! Maar dat mag he?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dierlijk, ongezouten en ongebruikt vet. Ik heb gewoon de allergoedkoopste blokken gehaald bij de supermarkt. Komende vrijdag ga ik hem maken, dan een nachtje met tulband en al in de koelkast en dan kan ik hem zaterdag storten. En natuurlijk de krans opmaken die eronder komt. Ik ga hem dan met krans en al op een grote zinken schaal leggen en neerzetten op de tuintafel. Als ie af is plaats ik een foto, maar mijn doel is dus om hem precies zoals op de hiervoor geplaatste foto te krijgen!

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geinig idee, zo'n taart....ik had er vorig seizoen een ophangen maar niet zo kunstzinnig...gewoon vet met zaad in een pan en bij het stollen een haak die aan de pergola hangt....vogels maken er inderdaad een zooitje van en er kwamen afgelopen seizoen ineens zonnebloemen uit op plekken waar ik ze niet gezaaid had

 

Maar zo'n taart....leuk!!! gezellig lijkt me dat met een paar pompoenen ernaast of zo...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is gelukt!! Was wel een geviespeuk in de keuken met dat frituurvet, maar het resultaat mag er, naar mijn eigen (onbevooroordeelde ) inzicht, nogal zijn!

 

Gisteren dus het frituurvet gesmolten op laag vuur en er flink wat vogelvoer ingemikt. Toen de hele pan au-bain-marie in de gootsteen met koud water en maar blijven roeren tot het een beetje stolde en toen in de vorm gedaan. Toen de vorm een nachtje in de koelkast en vanmorgen de vorm weer au-bain-marie (heeeeeeel eventjes maar!) in warm water gehouden et voila! Hij kwam er keurig uit gegleden! Net dus naar mijn smaak opgemaakt, en dit is het resultaat:

 

dsc01408x50331350721961.jpg

dsc0140911531350722012.JPG

dsc01410x29921350722061.jpg

 

Wat vinden jullie ervan?

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Superleuk geworden joh! Zou het ook wel willen maken, maar met 3 poezen in de tuin laten de vogeltjes zich niet zo vaak zien hier. Misschien als de echte vrieskou begint! Wel een superleuk idee, ziet er echt heel gezellig uit!

“Waar schaduw valt schijnt ook de zon”.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prachtig!!

Jammer dat bij de flat waar ik woon voornamelijk meeuwen en kauwtjes zijn die er rondvliegen....dan is er binnen 10 minuutjes niks meer van over en dat vind ik zonde van al het werk

~I believe in God, only I spell it Nature~

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prachtig!

Nog een vraagje: Hoe krijg jij je tafel/hocker weer schoon na de winter als al die vettigheid er op is geweest? Krijg je daar geen glibberboel van op je stoep?

Zelf denk ik er over om een groot buiten theeblad te nemen om er onder te zetten, zodat de rommel een beetje beperkt blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk,ik heb ze vorig jaar ook gemaakt,en inderdaad,de vogels maken er wel een zooitje van. Voor kleur in je taart kun je er als het een beetje afgekoeld is voedingskleurstof door doen.Zo kun je mooie roze ,en groene taarten maken.

Ik heb ook een ketting gemaakt,dan doe je het in steekvormpjes (op bakpapier) en druk je er gaatjes in als het bijna hard is.Dan kun je het rijgen net als een zeepketting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...