Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat voorzaaien binnenshuis?


romjoe

Aanbevolen berichten

Eigenlijk vrijwel alles wat geen penwortel ontwikkelt.

 

Hier en

wat-zaaien-planten-in-februari-t12021.html

hier kun je zien wat je nu kunt zaaien:

wat-heb-je-net-gezaaid-geplant-seizoen-2014-t11947.html

 

Van dat lijstje kun je nu binnenhuis voorzaaien:

Tuinbonen

(Bieten) > doe ik niet

Knolselderij

Selderij

Artisjokken

Sla

Uien

Prei

Erwten

Tomaten (warm zaaien)

Pepers (warm zaaien)

Paprika (warm zaaien)

Broccoli

Spitskool

Spruitjes

Tuinkers

Rucola

 

Dus niet wortel, spinazie, radijs en andere groenten die zich slecht laten verplanten vanwege hun penwortel. Met veel groenten op dit lijstje wacht ik zelf nog een paar weken.

 

Nadat de zaden gekiemd zijn zet je ze op een lichte en koele plaats weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Wilmer. Daar zijn al zát topics over toch ? Bedoel ik niet belerend of iets hoor, maar die vragen zijn hier zó vaak gesteld en ook beantwoord toch ?

 

@ Romjoe . Dat is echt érg afhankelijk van de teelt he ? Een peper kan wel wat warmte hebben, prei niet ( na opkomen ) Zie daarvoor alle bestaande topics.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk vrijwel alles wat geen penwortel ontwikkelt.

 

Hier en

wat-zaaien-planten-in-februari-t12021.html

hier kun je zien wat je nu kunt zaaien:

wat-heb-je-net-gezaaid-geplant-seizoen-2014-t11947.html

 

Van dat lijstje kun je nu binnenhuis voorzaaien:

Tuinbonen

(Bieten) > doe ik niet

Knolselderij

Selderij

Artisjokken

Sla

Uien

Prei

Erwten

Tomaten (warm zaaien)

Pepers (warm zaaien)

Paprika (warm zaaien)

Broccoli

Spitskool

Spruitjes

Tuinkers

Rucola

 

Dus niet wortel, spinazie, radijs en andere groenten die zich slecht laten verplanten vanwege hun penwortel. Met veel groenten op dit lijstje wacht ik zelf nog een paar weken.

 

Nadat de zaden gekiemd zijn zet je ze op een lichte en koele plaats weg.

 

Bijvoorbeeld de topics ( de linken) die Jorg meldde ? Maar er zijn er véél meer hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk vrijwel alles wat geen penwortel ontwikkelt.

 

Hier en

wat-zaaien-planten-in-februari-t12021.html

hier kun je zien wat je nu kunt zaaien:

wat-heb-je-net-gezaaid-geplant-seizoen-2014-t11947.html

 

Van dat lijstje kun je nu binnenhuis voorzaaien:

Tuinbonen

(Bieten) > doe ik niet

Knolselderij

Selderij

Artisjokken

Sla

Uien

Prei

Erwten

Tomaten (warm zaaien)

Pepers (warm zaaien)

Paprika (warm zaaien)

Broccoli

Spitskool

Spruitjes

Tuinkers

Rucola

 

Dus niet wortel, spinazie, radijs en andere groenten die zich slecht laten verplanten vanwege hun penwortel. Met veel groenten op dit lijstje wacht ik zelf nog een paar weken.

 

Nadat de zaden gekiemd zijn zet je ze op een lichte en koele plaats weg.

 

 

Je kan plantjes met een penwortel wel voorzaaien in een wc rol. Dan kan je de plantjes met wc rol en al naar buiten verplanten want de wc rol vergaat in de grond zo doe ik dat met mijn worteltjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Wilmer. Daar zijn al zát topics over toch ? Bedoel ik niet belerend of iets hoor, maar die vragen zijn hier zó vaak gesteld en ook beantwoord toch ?

 

@ Romjoe . Dat is echt érg afhankelijk van de teelt he ? Een peper kan wel wat warmte hebben, prei niet ( na opkomen ) Zie daarvoor alle bestaande topics.

 

Ja maar Bit soms lees je iets en dan kom je ergens op waar je nog niet eerder op was gekomen (het is nooit in mij opgekomen om sla voor te zaaien).

Dat maakt een forum ook wel zo leuk. Op het internet is uiteindelijk alles wel te vinden, dus het forum voegt juist toe dat je het ergens samen over hebt. En dan komen geregeld onderwerpen terug die voor de forumtijgers oude koek zijn, maar dat hoeft niet erg te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook zo, maar als iedereen een nieuw topic opent, omdat er een vraag in het hoofd komt, wordt het ook wel een zooitje he ?

Denk toch dat het de bedoeling is dat iemand ook de moeite neemt het forum te bekijken en zijn vraag ergens in een topic aansluit waar het thuishoort. Wel zo overzichtelijk , én je kan dat topic eerst lezen dan, om te kijken of je info daar al in staat toch ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...