ma 30 jan 2012, 11:48 door Bit
Ik zat/zit met dezelfde afwegingen. Als je 20 bakken van 1,5mx 3m kan maken, overweeg dan om de maten van je bakken wat aan te passen. Bakken van 1,5m breed zijn wat breed om van de kant af te bewerken tot in het midden, althans, zonder er in te gaan wandelen.
Je hebt het over tegels van 30x30 op z''n zij. Maar dan moeten de tegels best een stuk de grond in, zeg toch zeker de helft, meer wil je zeker niet, want dan is er geen sprake meer van een bak. Dat maakt het geheel behoorlijk instabiel. Na verloop van niet al te lange tijd staan alle tegels schots en scheef, nog niet te spreken over de kruiwagen die es tegen de rand aanbotst. Kortom, je hebt geen verband. Denk ik hoor. Ik ga zelf werken met opsluitbandjes. Misschien is daar goedkoop aan te komen ? Duur zijn die dingen overigens niet echt. Dan heb je meer verband, maar nadeel is dat het echte 'bak-effect' wel minder is, en dus ook de daaraan gekoppelde voordelen ja. Opsluiten met hout is ook best een optie. Hier ( gebied waar echt jan en alleman beschoeiingen aanlegt/ vervangt ) is vrij goedkoop aan hardhout te komen. Planken van 5m lengte en 18 cm breed zijn voor een 11 a 12,- te krijgen. Je hebt er wel wat werk aan ( ze zijn onbewerkt te gebruiken, en gaan toch zeker een jaar of 10-15 mee )
Je kan als je wil in het Topic : Moestuinseizoen 2012 ; 'Bits Heaven' gaan volgen. Niet dat ik het nou goed doe hoor ! , maar ik zit in hetzelfde stadium. Met alle nattigheid en nu de vorst, ligt het allemaal wel even stil, maar rond de crocus vakantie moeten de volgende stappen gemaakt worden en zal ik weer foto's plaatsen.
succes !
als overmorgen de wereld vergaat, maak ik wel nog eerst wat stekken van m'n mooiste Delphinium !