Wat heb je vandaag gezaaid/geplant?

<<

geedee

Woonplaats of Regio: Eijsden-Margraten

Moestuin Seizoen: Bekijk update (55)

Bericht vr 06 jan 2012, 21:19

Wat heb je vandaag gezaaid/geplant?

Lijkt me leuk (en handig) om te weten, zo door het jaar 2012 heen, wat jullie elke dag gezaaid hebben...of geplant.

Zo laten we elkaar misschien denken aan : O Ja...dat heb ik ook nog liggen en kan dus nu de grond...of kas in.

Ik heb tomaten en paprika's voorgezaaid en ga ze eind februari in de kas zetten als er geen strenge vorst voorspelt wordt.
Mijn site http://www.geedee.nl met o.a. mijn hobby tuinieren.
<<

jeanne-gordijn

Woonplaats of Regio: Beesd

Moestuin Seizoen: Bekijk update (27)

Bericht vr 06 jan 2012, 22:15

Re: Wat heb je vandaag gezaaid/geplant?

Ik heb op 4 december paprika en tomaten gezaaid,die staan er[tot nu toe] er heel mooi bij. Vandaag heb ik de winter poot uien,in de volle grond gedaan,wortels gezaaid in de koude kas, de wedstrijd aubergine heb ik van de week gezaaid, en binnen heb ik ook sla de meikoningin gezaaid vandaag, zo gauw als ze goed hanteerbaar zijn gaan ze ook de koude kas in. En toch zeer eigenwijs ook 2 komkommers zaaien, morgen,lukt het niet dan doe ik het in de juiste maand. Allemaal afwachten gewoon proberen. :lol:
<<

Jorg

Woonplaats of Regio: Utrecht

Moestuin Seizoen: Bekijk update (6)

Bericht za 07 jan 2012, 15:22

Jullie zijn vroeg met de tomaten (en komkommers?!). Die gaan bij mij pas de eerste of tweede week van Maart in de grond. De paprika's worden wel binnenkort gezaaid.
Jos heeft het hier ooit wel eens mooi geschreven, in het kort: 'geduld hebben' :)

5 januari gezaaid: aubergine (Fenguyaun purple) teeltwedstrijd forum
Vandaag 7 januari gezaaid: Zomerprei (naam: columbus)
<<

Eefje78

Woonplaats of Regio: Zuid-Holland

Moestuin Seizoen: Bekijk update (17)

Bericht za 07 jan 2012, 15:41

4 jan gezaaid: 2 soorten paprika en 2 soorten peper. Misschien dat ik er over een paar weken nog een paar zaai.
Tomaten zullen de volgende wel zijn, maar dat wordt ergens half/eind februari.
<<

Heylane

Woonplaats of Regio: Amsterdam

Moestuin Seizoen: Bekijk update (8)

Bericht za 07 jan 2012, 21:18

Ik zie dat iedereen al peper, paprika en tomaat zaait. Is dat voor in de kas, want die mogen toch pas na 15 mei naar buiten (dus niet in de kas).
Ik heb zelf geen kas, maar ik hoop dit jaar wel paprika, tomaat en peper buiten te zetten. Alleen dacht ik dat je die pas in april zaaide.
@Jorg prei? Zaai je dat ook binnen? Ik dacht dat die direct buiten op een zaaibed moesten?

(Zoals jullie merken weet ik er nog niet zoveel van)
<<

jeanne-gordijn

Woonplaats of Regio: Beesd

Moestuin Seizoen: Bekijk update (27)

Bericht za 07 jan 2012, 21:22

voorlopig kunnen mijn tomaten en paprika nog even binnen blijven, als ze stevig zijn, gaan ze de kas in, dan ga ik ze afharden en buiten neer zetten, dan kan de meloen weer in de kas.
<<

Jorg

Woonplaats of Regio: Utrecht

Moestuin Seizoen: Bekijk update (6)

Bericht za 07 jan 2012, 21:25

Ja klopt hoor Heylane, Frans heeft daarvoor ooit eens een goede tip geschreven hier op het forum (staat denk ik ook wel bij tip vd week). De kas bij huis is echter betegeld en de grond in de moestuin is nog te nat en niet fijn. Bovendien zaai ik met genoeg tussenruimte dus ze kunnen er een flinke tijd in blijven staan ;)

Paprika, peper en tomaat doen het verder prima zonder kas :thumbup: maar de planten kunnen pas rond mei naar buiten. Nog even wachten met zaaien dus als je geen kas hebt. April is te laat, voor parika zou ik februari aanhouden, voor tomaat is eind februari begin maart vroeg genoeg.
<<

Frans

Woonplaats of Regio: Limburg

Moestuin Seizoen: Bekijk update (1)

Bericht za 07 jan 2012, 21:42

Ik ben vandaag met seizoen 2012 begonnen door in een kweekbakje wat slazaadjes van het ras Matilda te leggen , mijn favoriete ras kropsla , zodat ik over een paar weken wat vroege plantjes heb . Verder heb ik gisteren nog een paar zaadjes van de "wedstrijd aubergine" in kleine potjes gelegd maar dat is meer uit nieuwsgierigheid naar keimduur en kiemkracht dan dat ik verwacht dat ze serieus mee zullen kunnen doen met de wedstrijd. Daarvoor is nu zaaien voor deze plant naar mijn mening nog te vroeg en ik verwacht dan ook dat deze eerste plantjes eerder sukkelaars zullen worden dan potentiele kampioenen.
<<

Nicolette

Woonplaats of Regio: Noord-Holland

Bericht za 07 jan 2012, 22:41

gisteren de vroege wortelen in de koudebak gezaait. 2 rijtjes maar hoor.. net even om het gevoel te krijgen dat het seizoen begonnen is.
<<

Jooze

Woonplaats of Regio: Hilversum

Bericht zo 08 jan 2012, 21:24

Ik vind het echt een feestje, het seizoen weer begonnen!!
Ik ga morgen aubergine & paprika zaaien, pepers misschien. Met de tomaten wacht ik nog even, maar niet tot begin april zoals vorig jaar (en ja ik heb een kas dus dat scheelt inderdaad).
Jooze

Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com
Volgende

Keer terug naar Huiskamer

Deel dit bericht:

|  |