Wat hebben jullie allemaal al gedaan voor de moestuin ?

<<

heidike_21

Woonplaats of Regio: antwerpen

Moestuin Seizoen: Bekijk update (11)

Bericht vr 30 dec 2011, 23:01

Wat hebben jullie allemaal al gedaan voor de moestuin ?

De vraag zegt het zelf al :D , wat hebben jullie al gedaan omtrend het moestuinieren ?
Iemand al aan het voorzaaien of is het voor jullie nog te vroeg .
Bij mij staan enkele chinese jams te groeien op mij vensterbank :D .
Verder heb ik in mijn tuin nog niets gedaan ;) .
Het wordt dus tijd om er werk van te maken !
zaden kopen online
<<

jeanne-heijmans

Woonplaats of Regio: Beesd

Moestuin Seizoen: Bekijk update (42)

Bericht vr 30 dec 2011, 23:41

Re: Wat hebben jullie allemaal al gedaan voor de moestuin ?

Nou ik heb niet zoveel grond, en een makkelijke moestuin, en een koude kas. en veeeel potten, specie kuipen emmers. dus nog niks gedaan, in de mm staat nog winter bloemkool, groeit goed moet ik zeggen, en in de kk knoflook, en poot uien, ga er wel aan toevoegen, beetje tuin aarde, beetje potgrond, beetje compost,lijkt mij niet erg dat de knoflook en uien wat aangeaard worden. mocht het zo zijn dan graag een beter idee. nu de aubergine van de wedstrijd gaat ook in een pot. heb er al wat over gelezen, toch niet zo een makkelijke plant.maar het idee om mee te doen is al leuk joh. kom ik aan met mijn a 4tje, 5 cm ha ha. dus dit is voor het mij, ja ik krijg nog wel een kast model koude kas, maar daar komt vooral tomaten en komkommer in, en sla in pot. misschien ook de aubergine weet ik nog niet. Ligt er ook een beetje aan wat voor voorjaar en zomer we krijgen, het voorjaar kan wel weer beter zijn als de zomer zelf,zoals dit jaar, nu een verhaal.
<<

Raxia

Woonplaats of Regio: Enschede

Moestuin Seizoen: Bekijk update (18)

Bericht za 31 dec 2011, 00:07

Hmm, wat heb ik al gedaan.. Ik heb mn zaden al in huis en heb zat ideeen/plannen/zaadkalenders/indeling in mijn hoofd ;)
In de tuin is nog niks gebeurd :(
Heb wel 8 inimini tomaten plantjes in de vensterbank, maar of die het tot het juiste uitplant moment overleven is nog maar de vraag. Was ook meer om de kiemkracht te onderzoeken :)
<<

Kruidje

Woonplaats of Regio: regio Ehv

Moestuin Seizoen: Bekijk update (22)

Bericht za 31 dec 2011, 00:11

Ik zit toezicht te houden hoe de regen in de tuin valt... Er is heel wat te doen en het schiet niet op.

Wel veldsla geoogst vandaag (uitdunnen a la Jet - de grootsten van het spul opeten). Het was weer erg lekker. Er staat sowieso nog veel lekkers in de tuin... :shh:

Ben erachter gekomen dat de knoflook nu in het verkeerde vak staat... dat doen we volgend jaar dus anders. Er gaat dus dit jaar het een en ander door elkaar staan. :mrgreen:
<<

Rantje

Woonplaats of Regio: Nederland

Moestuin Seizoen: Bekijk update (69)

Bericht za 31 dec 2011, 00:24

Nou al heeeel veel :lol:

Of te wel ik bedenk van alles, kom er niet uit, begin weer opnieuw met denken...tot ik het zat ben en hier maar weer ga lezen :mrgreen:
Pfff ik baal als een stekker en ik heb te veel leuks! :(
En met Kerst weer heel veel leuks erbij gekregen!

Ben ook al 2 weken mijn peper aan het zaaien... En de prei die ik zoooo graag wilde hebben zit nog steeds in het zakje.

Probeer m'n zaden goed te sorteren...lukt ook al niet :silent:

Maar goed heb het wel druk met mijn aardappel in de vensterbank :mrgreen: Jeetje wat groeit dan ding goed!

Maar na Oud&Nieuw gaat mijn Koude bak erin! Kan er niks mis gaan met vuurwerk enzo alleen moet opa even helpen want we hebben de onderkant al in elkaar maar de bovenkant lukt niet zo :oops:
En dan kunnen de winterplantuitjes die ik van Jeanne gehad heb de grond in! :thumbup:

Oh ja, ik ben ook alles aan het lezen over Aubergines...ik wil natuurlijk wel winnen :lol:
<<

Kamilla

Bericht za 31 dec 2011, 00:35

In januari ga ik de zaden inventariseren en eventueel bijbestellen samen met mijn vader.
In februari ga ik mijn definitieve indeling maken op ruitjespapier en een beetje snoeien als het weer het toelaat.
In maart begin ik met spitten en mesten en langzaamaan binnen voor te kweken.
Vanaf april zaai ik buiten.

Dus... ik heb nog niks gedaan. :P Met een tuin op het noordoosten hoef ik het niet proberen om er vroeg bij te zijn.
<<

elrike

Woonplaats of Regio: Friesland

Bericht za 31 dec 2011, 01:24

Oude aardbeien afgedekt zodat ik die bak straks voor andere planten kan gebruiken, knoflook tussen de nieuwe aardbeien gedaan(november ergens), aardperen zitten al in de grond en verder is het gewoon een bende in de tuin. januari/februari zie ik verder, houguit wat bladeren vegen of de appelboom omhakken.
De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht.
<<

Edje

Woonplaats of Regio: polder

Bericht za 31 dec 2011, 10:24

alleen nog maar schetsen gemaakt en via marktplaats etc achter tegels en mest aan gegaan .
en zaden proberen te ordenen op zaaimaand .
Mest word volgende week geleverd , en de tegels kan ik ophalen wanneer dat me uitkomt (bergen gratis op marktplaats).
<<

Jorieke123

Moderator

Woonplaats of Regio: zelhem

Moestuin Seizoen: Bekijk update (57)

Bericht za 31 dec 2011, 10:33

Ik heb van allerlei plannen, al prei en super ui gezaaid. Ook al pepers en paprika's, en de tomaten worden dit weekend gezaaid. Ik weet het: heel vroeg ;)
Verder stek ik van alles (houtige kruiden, fruitstruikjes en de kamperfoelie) en ben ik al wat vakken aan het voorbereiden (lees: veel onkruid wegtrekken)
En ik verplant alvast wat vaste planten die in veel te kleine potjes zitten. Die komen dan lekker in de kas te staan, waar het met dit weer lekker toeven is :thumbup:
Op weg naar (zo goed als) totale zelfvoorziening.
http://www.chimaeru.nl <--- De mooiste regenlaarzen!
<<

Simone

Woonplaats of Regio: regio emmen

Moestuin Seizoen: Bekijk update (1)

Bericht za 31 dec 2011, 11:38

Ben momenteel heel druk bezig om mijn verhoogde bakken te maken. Heb er inmiddels al 1 gemaakt, en er moeten nog vele volgen :( .
Aankomende week ga ik mijn prei en pepers binnen voorzaaien.
Heb inmiddels al wel de indeling gemaakt waar alles moet komen :)
Gisteren werd er paniek gezaaid, vandaag stond het al een meter hoog.
Volgende

Keer terug naar Huiskamer

Deel dit bericht:

|  |