Handschoenen?

<<

Jorg

Moderator

Woonplaats of Regio: Zeeland

Moestuin Seizoen: Bekijk update (11)

Bericht ma 23 apr 2012, 11:17

Re: Handschoenen?

Ik gebruik werkhandschoenen die eigenlijk bedoeld zijn voor de assemblage industrie (veel kleine onderdelen, schroefjes etc). Die hebben een goede/prettige pasvorm, geschikt om langdurig aan te hebben en een goed vingergevoel dus kleine dingen kun je met gemak oppakken met je vingertoppen. De juiste maat is overigens bij elke handschoen belangrijk wil je prettig kunnen werken. Ze zijn wel wat duurder dan de tuinhandschoenen maar deze zijn echt zoveel beter en prettiger werken. Als je er aan kunt komen zijn het dus zeker aanraders:
Merk: Ansell
Type: hyflex 11-920 (gebruik ik)
of hyflex 11-800
zaden kopen online
<<

harmony

Woonplaats of Regio: Drenthe

Moestuin Seizoen: Bekijk update (3)

Bericht ma 23 apr 2012, 11:27

appelvrouw schreef:Dank je wel voor de tip Jeanne..ik wist niet eens dat dat bestond., het lijkt me goed voor mij die nagelriemolie..

Je kunt je handen ook prima insmeren met een paar druppels olijfolie. Onze jongste zoon heeft een enorm droge huid en gebruikt dit bijv ook voor zijn ellebogen, of een droog plekje op zijn gezicht. Je ziet er niets van, dus geen geglim ofzo.
Ik gebruik het zelf voor mijn handen, trekt snel in en ze worden lekker zacht.
Als je er een luchtje aan wilt, kun je een beetje olie vermengen met wat druppels etherische olie (bijv lavendel).
<<

harmony

Bericht ma 23 apr 2012, 11:30

En voor kloofjes:
Een klein beetje levertraanzalf smeren op het kloofje, pleister erover en laten zitten tot hij er vanzelf afvalt. Niet je vinger, maar de pleister natuurlijk :lol:
<<

appelvrouw

Woonplaats of Regio: NO Frankrijk

Moestuin Seizoen: Bekijk update (84)

Bericht ma 23 apr 2012, 11:49

Jorg: ja die heb ik wel eens geprobeerd hier bij de bricomarche..ze hebben alleen nooit maat 8..ze lijken me wel erg lekker zitten.

Monique..olijfolie kan ik vandaag nog proberen.
Laatst bijgewerkt door appelvrouw op ma 23 apr 2012, 14:02, in totaal 1 keer bewerkt.
Waar de mol is, is er hoop....
kijk ook eens op mijn blog: http://www.bloggen.be/appeljam
<<

harmony

Bericht ma 23 apr 2012, 11:53

Of zonnebloemolie, zit nagenoeg geen geur aan. Dop vd fles. Handpalm op de opening, olie even tegen je hand aan laten lopen, heb je voldoende. Je nagels gaan er mooi van glanzen.
Vorige

Keer terug naar Huiskamer

Deel dit bericht:

|  |