Bokashi starter zelf maken

Plaats hier je vragen, tips en berichten over grond, bodem, bemesting en wisselteelt
Merel
Woonplaats / locatie: Oosterwold

Re: Bokashi starter zelf maken

Berichtdoor Merel » Di 29 Jan 2019, 08:46

Hi Koolrabi,
Ik denk dat je gelijk hebt hoor. Placebo-effect gaat te ver. Ik schreef ook al misschien.
Maar goed, feit is dat als er geheimzinnig wordt gedaan over 'EM' (ik geloof niet dat ze ergens een receptje delen zodat mensen het zelf kunnen maken), je op geen andere manier de werking kan testen dan zoals het in dat onderzoek is gedaan. In feite moet je Agriton maar geloven op hun blauwe ogen. En daar ben ik niet zo goed in. Ik ben bang dat ik iets te vaak 'Keuringsdienst van Waarde' heb gekeken en te weinig vertrouwen heb in bedrijven ;-).
Vooralsnog ga ik voor het normale composteringsproces. Eens kijken wat dat me brengt.
Maar dank voor je reacties!

oscardevos
Woonplaats / locatie: Bennekom

Re: Bokashi starter zelf maken

Berichtdoor oscardevos » Vr 08 Feb 2019, 15:15

Dit is de link naar het project van de Wetenschapswinkel over Bokashi.
Op deze site vind je enkele artikelen die zijn verschenen n.a.v. het onderzoek.

In Wageningen is het onderwerp nog steeds actueel. Zie link

Terug naar “Bodem en bemesting”

STEUN HET FORUM:

bollogoSteun het forum - Ben je van plan een aankoop via bol.com te doen? Maak dan gebruik van deze link. Als jij via die link iets koopt, sponsort Bol.com een kleine bedrag om o.a. de hosting te betalen. Bijvoorbeeld bij de aankoop van moestuin boeken, tuingereedschap, moestuinbenodigdheden of andere niet tuin gerelateerde artikelen.