Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Brood luchtiger maken in de broodbakmachine


nick86

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds deze week een broodbakmachine. Het brood gaat allemaal wel aardig. Maar ik vind het niet luchtig genoeg. Ik heb net Ciabatta gebakken ( van de Lidl) Maar deze is echt behoorlijk plat en daardoor ook niet lekker. (ik vond dat er ook wel veel water bij moest 360 ml)

 

Hebben jullie tips voor mij hoe ik mijn brood luchtiger kan maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bak ook regelmatig ciabattamix van de Lidl..nu ja regelmatig, een paar x per jaar, en dan doe ik er een bak gebakken uitjes door en heb ik uienbrood. Heb je het op het goede programma gebakken? Het meel niet te koud en lauw water genomen? Niet tussendoor de deksel open?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou best kunnen dat ik hem even heb geopend, 1 seconden. Dat is dus niet handig... Verder heb ik wel lauw water gebruikt, maar klopt de hoeveelheid water wel of doe jij er minder in? Ik moet zeggen pak was al wel 3 maanden of langer open. Ik heb nu nieuwe gehaald en zal het nogmaals proberen. Ik weet niet of ik het juiste programma heb gebruikt. Ik kan kiezen uit basic, french en whole wheat. Zal ff kijken in het boekje welke ik moet gebruiken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat water betreft neem ik altijd naar gebruiksaanwijzing. Ik kan vanaf waar ik nu ben niet zo snel zeggen op welk programma ik bak, ik heb 12 keuzes.Je zou zeggen witbrood, maar misschien geeft dit pak het ook aan? 1 seconde openen zou moeten kunnen trouwens..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn denk ik meerdere dingen mis gegaan. De verpakking was te lang open, ik had hem op de stand 3 voor zwaar volkorenbrood ( 1 basic, 2 french dat is langere bak en rijs tijd) ik denk dan dat ik optie 2 had moeten kiezen. Ik ga het nu nog een keer proberen. Ik hoop dat het lukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...