Floriade

Naast algemene moestuin berichten kunt u hier ook alles plaatsen wat niet onder de overige categorieën valt.
Frank vwl
Woonplaats / locatie: Noord-Brabant

Re: Floriade

Berichtdoor Frank vwl » Do 19 Apr 2012, 10:15

Mooie foto's Jet, Wel de moeite waard dus. Ik dnek dat i ker dan toch ook maar heen ga, wat later in het jaar. :thumbup:

Tim0511
Woonplaats / locatie: Noord-Limburg

Berichtdoor Tim0511 » Ma 07 Mei 2012, 18:51

Ik ben gisteren geweest. Zeer de moeite waard. Ook al is het maar om gewoon te kijken naar wat ze allemaal met bloemen en planten gedaan hebben. Sommige paviljoens hebben vrij weinig met planten/tuinbouw te maken zoals bijvoorbeeld Azerbeidzjan, was gewoon een promotiestand van het land....had net zo goed op de vakantiebeurs kunnen staan. Villaflora (de hele grote kas) vond ik een van de mooiste dingen. Daar staan ernorm grote bloemstukken/kunstwerken met bloemen en planten. Ik zal kijken of ik wat foto's kan uploaden deze week.
We hebben nog niet alles van het park gezien dus we gaan nog een keer terug.

eva1986
Moestuin Seizoen: Bekijk update (58)
Woonplaats / locatie: Noord Brabant

Berichtdoor eva1986 » Di 19 Jun 2012, 10:00

Gisteren ben ik ook geweest, met twee overvolle auto's melige tante's (en oma :cool: )

Ik vond het niet de moeite eigenlijk... T was wel mooi aangelegd, maar voor die prijs... Ik heb niets nieuws geleerd, dingen gezien die zó fout waren dat ik me er boos over kon maken...

De paar inspiratietuinen, tja, misschien leuk voor de echte inspiratieloze tuin-nitwit, de verschillende landen... In Tunesie liep ik tegen meer agressieve verkopers aan, dan ik ooit in het "echte" Tunesie heb gedaan (toch een keer of 5 geweest), geen tuin te zien hoor, alleen verkopers.

Op iedere straathoek kon je er schandalige dure (maar veel te droge) broodjes kopen...

Ik had verwacht dat er mooie nieuwe dingen te zien zouden zijn... Maar helaas, mooie gebouwen hoor, maar wereldtuinbouwtentoonstelling... Nee!
Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Frank vwl
Woonplaats / locatie: Noord-Brabant

Berichtdoor Frank vwl » Ma 03 Sep 2012, 22:27

Ik ben vorige week op de floriade geweest op een doordeweekse dag, maar wat een drukte! Bij de ingang had ik al een hele discussie te pakken omdat die slimmerd aan de kassa me 3 kaartjes had verkocht ipv 2, een heel gedoe omdat ze geen geld terug wilde geven :roll: Maar goed toen dat 5minuten later dan eindelijk geregeld was dan door naar de floriade.

Ik vond het heel erg tegenvallen. Ik had verwacht echt nieuwe ontwikkelingen te zien, zoals bijvoorbeeld aquaponics of permaculture systemen en dergelijke. In ieder geval had ik wel gedacht er iets nieuws. Ook had ik verwacht dat er terplekke wel dingen te koop zouden zijn maar veel meer dan souvenirs en streekproducten kon je niet kopen.

Het is mooi aangelegd en harstikke leuk dat ze van niets iets hebben gemaakt, maar naar mijn mening absoluut niet het geld waard.

geedee
Moestuin Seizoen: Bekijk update (112)
Woonplaats / locatie: Eijsden-Margraten

Berichtdoor geedee » Ma 03 Sep 2012, 22:50

Ik ben er ook heen geweest. Ik vond het een teleurstelling en inderdaad ook zijn geld niet waard. Ik had het gevoel een een groot winkelcentrum te lopen waar ik ook nog entree voor had moeten betalen.

Het was tot 8 uur open maar om 7 uur waren al veel dingen dicht en niet meer bemand. Nog nooit op de Floriade geweest, en ik denk dat het ook bij die ene keer zal blijven....

ps....ik zag overigens wel foldertjes in het frans nu

appelvrouw
Moestuin Seizoen: Bekijk update (231)
Woonplaats / locatie: NO Frankrijk

Berichtdoor appelvrouw » Di 04 Sep 2012, 09:57

geedee schreef:ps....ik zag overigens wel foldertjes in het frans nu

Echt? Top, dan heeft al ons gezeur goed geholpen.

Ja het commerciële karakter van de Floriade valt goed tegen..ik heb jullie gewaarschuwd..
Maar toch wil ik niet zeggen dat het een verloren dag is geweest, integendeel. Ik heb een hoop dingen geleerd over bv waterbeheer en nieuwe technieken van landbouw.
Waarschijnlijk had ik ook meer schik in de dag omdat ik met die groep Fransen was, je bekijkt alles met nieuwe ogen, en zij vonden het allemaal geweldig, zo geweldig dat ze het met de jaarlijkse dorpsreis met 50 man terug zijn gegaan.

PS als er nog iemand gaat en die foldertjes ziet wil die er dan enkele (2) voor mij meenemen?
Ons voorhuisje ( 5 pers.) verhuren we regelmatig..bij belangstelling: stuur me een pb!

Waar de mol is is er hoop!

Kruidje
Moestuin Seizoen: Bekijk update (23)
Woonplaats / locatie: regio Ehv

Berichtdoor Kruidje » Di 04 Sep 2012, 11:00

We zijn er ook geweest (hebben er een familie-uitje met mijn moeder en de ouders van mijn man van gemaakt). Ik vond het superleuk en mijn kinderen die eerst heel sceptisch waren vonden het heel interessant.

Inderdaad - op gegeven moment zijn we maar niet meer de huisjes in gegaan omdat er (voor mij dan) te weinig nieuwe informatie te vinden was en het was er soooooo druk. Het meeste had ik al eens wat diepgaander over gelezen en dat vond ik jammer. Denk dat de gemiddelde bezoeker zich niet zo bezig houdt met landbouw.
Ik vind de groene Hemel in Waalre leuk.

Zeeuw
Moestuin Seizoen: Bekijk update (30)
Woonplaats / locatie: Zeeland

Berichtdoor Zeeuw » Di 04 Sep 2012, 13:27

Ik was er ook onlangs. Moet zeggen als geheel krijgt het van me een dikke voldoende.
Er waren schitterende bloemen bedden en schitterende tuinen. Wat mij en meerdere opvielen was dat het groen niet overal goed bijgehouden wordt (ik was met een tuinman, agrariër). De info stands over groente en fruit vonden wij waardeloos het nivo was van een kleuterklas level.
En in de wereld tuinen was het meeste kitch en alleen maar om prulletjes te verkopen. Met mij was ook een lange blonde dame, als zij in een buitenlandse tuin liep vielen de oogjes bijna uit de oogkassen van de mannelijke verkopers en gingen ze in hun moerstaal ratelen. Oftewel ze zitten gewoon over je te kletsen.

Voor de mensen die geen of weinig verstand van landbouw of tuinen hebben is het echt schitterend. Kijk je iets verder dan zie je ook wat mindere puntjes helaas.

Maar over 10 jaar gaan we weer hoor :lol: het kan alleen maar verbeteren toch.

Terug naar “Huiskamer”

STEUN HET FORUM:

bollogoSteun het forum - Ben je van plan een aankoop via bol.com te doen? Maak dan gebruik van deze link. Als jij via die link iets koopt, sponsort Bol.com een kleine bedrag om o.a. de hosting te betalen. Bijvoorbeeld bij de aankoop van moestuin boeken, tuingereedschap, moestuinbenodigdheden of andere niet tuin gerelateerde artikelen.