How to varken

Alles over het houden van nutsdieren, zoals kippen, varkens en geiten.
Charly
Moestuin Seizoen: Bekijk update (8)
Woonplaats / locatie: VOORHOUT

How to varken

Berichtdoor Charly » Ma 10 Sep 2018, 23:59

Rappapaaaa, dames en heren, hier dan onze Nieuwste aanwinst. De enorm stoere bink, met peperkoeken hartje: Phantom!

Afbeelding
Gisteren opgehaald in Putten. Muisstil onderweg. En relaxed. Lag lekker onderuit. Geen centje pijn!

Waarom Phantom?
Nou ja hierom:
Afbeelding
Zijn keurig smalle blesje van de linkerzijde, vormt aan de rechter kant een half witte bakkes. En Joriek vond em op het spook van de opera lijken. Vandaro. Klinkt ook wel vet luxe vond ik ‘Phantom’. Een beetje zoals dat dure automerk, hoe heet t ook weer?

Vooralsnog is-tie heel lief naar zijn nieuwe twee kleine broertjes. Die dat dan weer helemaal niet waren tegen hem. Vooral die rooie heeft em een kwartier lang in z’n oor proberen te bijten. En maar om em heen stuiven. Gifkikkertje. En twee keer zo klein he! Phantom negeerde em eerst waardig, probeerde hem toen een aantal maal te blokkeren door hem tegen een muur of hek te squishen, maar op een gegeven moment was ie het zat! (“Gloeiende gloeiende, nou als je ruzie wilt, kan je het krijgen hoor!”) en stoof op Rooie broer af. Die was ineens nog maar een heel klein broertje toen. In 20sec was de strijd beslist, en besloot die kleine Rooie toch dat braaf zijn de beste route voorwaarts was.... Kleine eikel. :roll:

Gisterennacht sliepen ze nog apart maar zojuist lagen ze als lepeltjes in elkaar.
Afbeelding

Heel gezellig, ineens weer een vark erbij. :thumbup:
wees bevriend met kleine dingen

appelvrouw
Moestuin Seizoen: Bekijk update (243)
Woonplaats / locatie: NO Frankrijk

Re: How to varken

Berichtdoor appelvrouw » Di 11 Sep 2018, 00:14

Wat een leukerd! En zijn naam vind ik ook leuk. Een eh die auto..mmm jaguar? Of toch chrysler? Anyway hij ziet er snoezig uit...
Ons oude voorhuisje ( 2 tot max 5 pers.) verhuren we regelmatig..bij belangstelling: stuur me een pb!

Waar de mol is is er hoop!

Jorieke123
Moderator
Moestuin Seizoen: Bekijk update (252)
Woonplaats / locatie: zelhem

Berichtdoor Jorieke123 » Di 11 Sep 2018, 09:30

Geweldig spookje :)

Kruidenvrouwtje
Moestuin Seizoen: Bekijk update (34)
Woonplaats / locatie: Dordrecht

Berichtdoor Kruidenvrouwtje » Di 11 Sep 2018, 14:42

Wat een dottig knorretje
You can bury a lot of troubles by digging in the dirt

Wortel
Moestuin Seizoen: Bekijk update (55)
Woonplaats / locatie: Driebergen

Berichtdoor Wortel » Di 11 Sep 2018, 16:47

Wat een hoop weer te lezen en wat een avonturen!! Wel weer prachtige uitbreiding.

Mikki
Moestuin Seizoen: Bekijk update (13)
Woonplaats / locatie: Eindhoven

Berichtdoor Mikki » Di 11 Sep 2018, 16:52

Wat Leuk om te lezen, lekker struinen en ravotten een prachtig leven, wat een knapperds.

Nasuada
Moestuin Seizoen: Bekijk update (9)
Woonplaats / locatie: Overijssel

Berichtdoor Nasuada » Wo 12 Sep 2018, 04:13

Nogmaals wat een schatje kan niet wachten tot dec/ jan dat mister spoeki van Phantom bij ons komt om de casanova uit te hangen. Hoe oud is hij nu? Vind hem best groot al.
Kijk ze lekker liggen dan.

Charly

Berichtdoor Charly » Wo 12 Sep 2018, 14:00

Weet de auto weer!
Geen merk, maar een type:
Rolls-Royce Phantom
:cool:

Nasuada
Moestuin Seizoen: Bekijk update (9)
Woonplaats / locatie: Overijssel

Berichtdoor Nasuada » Wo 12 Sep 2018, 21:42

:D daar heb je namen voor 3 beren!
Sjieke toestand

Charly

How to varken

Berichtdoor Charly » Vr 28 Sep 2018, 12:20

Net enorm gewied. Een laatste stukje aardbeienbed en tussen de bessenstruiken. Maar wat ik zie als ‘oneetbaar’, wordt door de knorren met graagte ontvangen!

http://www.youtube.com/watch?v=bqnk7M8H_2w

De mannengroep heeft sowieso goed huisgehouden op eigen veld. Een groot kuilenparadijs. En niets groens.
Ze mogen binnenkort de moestuin kaal gaan vreten, met name hoop ik dat ze de heermoes te lijf gaan. (Ik overweeg bordjes met pijlen “heermoes: hier graven!”) Om te voorkomen dat ze een uitstapje maken naar het veldje met winterpenen en nog door óns te rooien piepers, hebben we schapennetten op elektriciteit gescoord. Die gaan we op proef installeren binnen hun bestaande omheining. Zodat ze leren dat ze die netten ruim baan moeten geven, maar er niet in paniek doorheen speren.
En dan eind volgende week eens op de echte veldjes testen. Onder toezicht hoor!

Verder is voor de Dikke een datum geprikt. Eerste week nov gaat ze onze velden verlaten, en komt in gewijzigde vorm weer terug.
Tsja. Dat hoort er ook bij he.

Nou. Ik ga nog wat wieden. Dan kan ik ook de varkentjes op de achterste velden blij maken. Hoewel die ook nog heerlijk genieten van hun pompoenen

Afbeelding
Afbeelding

Eerlijk delen is nog niet standaard in het vocabulaire opgenomen vrees ik... (mine, mine, mine!!)
Afbeelding

Terug naar “Nutsdieren”

STEUN HET FORUM:

bollogoSteun het forum - Ben je van plan een aankoop via bol.com te doen? Maak dan gebruik van deze link. Als jij via die link iets koopt, sponsort Bol.com een kleine bedrag om o.a. de hosting te betalen. Bijvoorbeeld bij de aankoop van moestuin boeken, tuingereedschap, moestuinbenodigdheden of andere niet tuin gerelateerde artikelen.