Jet`s aanbod april 2019

appelvrouw
Moestuin Seizoen: Bekijk update (235)
Woonplaats / locatie: NO Frankrijk

Jet`s aanbod april 2019

Berichtdoor appelvrouw » Vr 18 Jan 2019, 20:00

Het gaat hier bij iedereen kriebelen merk ik..dan ik ook maar een lijstje..klein maar iedere dag komt er wat bi dus blijf kijken ;) :mrgreen: .

Gezaaid aubergines en paprikas wat teveel is mag naar Zelhem.
Pepers o.a. Cayenne geel én Grandpa`s home peep.
Paprika Gogosari, geel Charly, Aubergine Astrakom
Hoeveelheden volgen.

Minstens een maar misschien twee walnootboompjes, 1 is twee jaar oud Charly)en de andere drie jaar oud. grote noot. Van de driejarige zijn we niet zeker dat we heb goed tussen de andere planten uitkrijgen.
Moederkruid ( Nasuada)
Heemst in ieder geval voor Nasuada, misschien heb ik nog meer uitzaaien of planten die ik kan scheuren, even op t voorjaar wachten.
Eeuwig moes stekjes
Ooievaarsbekjes donker

Stekken van de appelbes (Aronia) staan in de pot, is afwachten maar als ze wortelen heb ik er 7
Rode bes Rovada of Red lake, het is een van de twee, helaas weet ik niet meer welke welke is. Als de stekken aangeslagen zijn 7 stekken te geef.

Ik kan wel enkele plantjes Jiaogulan maken van mijn grotere planten.

Zaden:
Eigen kweek Golden Grex biet 2015, getest op kiemkracht en product. (Tanja)
Gekocht: Baby butternut (honeynut)

Van Baker Creek Heirloom Seeds

Orion Tokyo long white
Lettuce celtuce (stengelsla)Kruidvrouw, Tanja
Mais corn glass gem
Oriëntal extra dwarf pak choyTanja
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Van Franchi:
Palla Rossa
puntarella
Eigen oogst 2018 little gem sla
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Verschillende bloemenzaden:Afbeelding
Geel oranje rood eigen geoogste zinniazaden ( kiemtest net uitgevoerd, 100% opkomst :thumbup: )

Samen met de Franse tuinclub hebben we veel zaden bij Baker Creek Heirloom besteld. Zoek je iets speciaals zeg het dan even, misschien hebben wij het voor de dorpstuin besteld en kan je een paar zaden krijgen. Voor mezelf heb ik daar tomaat Galaxy besteld. Anna jouw bestelling is er ook doorgegaan.

Potje jam uit de voorraad of op aanvraag jam te maken van eigen fruit uit de vriezer, o.a. Reine Claude verte, mix van Tayberry en Framboos en roze aalbes.( Reine Claudejam voor Mellie)

Gezocht:
Stek zoete aardappel ( Jorieke?)
Stek of plantje winterjasmijn
Zomerbollen
Pootaardappeltjes van voor mij onbekende soorten, bied me maar wat aan ;)
Zoals al jaren, een plantje Iberis amara
Een plantje physalis
suikerwortel ( Sium Sisarum)
wortelpeterselie
Ananas salie
Hoge p7 potjes

Deze uchi kuri zaden (van dit merk Gartenland Aschersleben) waarschijnlijk wel in Dl. te vinden Flup en Amrutten)
Afbeelding
Inmaak die ik niet heb :think: :D
Knolkervelzaad of de knolletjes
koolrabi zaadjes
Twee plantjes palmkool
Stoksnijboonzaden, bv 20 stuks, van die gewone platte vrij dunne groene snijbonen, geen pronkers.
Sier/bloemen. Zomerbollen.
En je kunt me altijd van Gilse geleisuiker speciaal aanbieden ;)

Niks te maken met moestuinieren:
2(Charly) 1 van deze Blokkerhuisjes, die zijn “verdwenen” uit de gite die ik verhuur. Daarvoor zoek ik ook nog bordjes uit deze serie, die schijnen nogals eens bij spullenhulpen te liggen, maar daar kom ik nooit. Afbeelding

Verder zoek ik een stalen pan van minimum 12 liter voor het kazen.
En zoals ieder jaar anti- kernenergie of pro zonne-energie buttons in alle talen.

Ruil met

CC: Stek dahlia Spiderwoman, bolletjes oxalis tegen zaadjes blauwrandkapper en moederkruid.
Jorieke: stek Beauregard en gaas tegen flessen en?
Nasuada: Heemst en Moederkruid? tegen? Tomaat Ananas
Charly, zwarte framboos Black Jewel, klmhuisje tegen Aronia en?
Flup: laurierplantje en appelbes, ik krijg aubergineplant en artisjokplant, koolrabizaden en Red Kuri pompoenzaden
Mellie abrikoos en tomaatpuree tegen witlofzaadjes en.. pruimenjam
Angela krijgt:
Goldfish twee kumquats tegen geld, bollenpoter en krijgt kruidenthee
Kruidvrouw krijgt lemon cristalzaden en stengelsla zaden en zaait een voyagertomaat en physalis voor mij
Tanja: plantje Jiaogulan en zaadjes van Golden Grex, Stengelsla en Pak choy
Ciska: brandkruid, probeer nog stek witte druif Alf te pakken te krijgen.

Voor zaadbommen: eierdozen en blauwe veldbloemenzaadjes
Voor beewraps: stofje
Voor de inwendige mens appelsap en?
Voor Jorieke: :shh:
Laatst gewijzigd door appelvrouw op Wo 20 Feb 2019, 21:24, 16 keer totaal gewijzigd.
Ons voorhuisje ( 5 pers.) verhuren we regelmatig..bij belangstelling: stuur me een pb!

Waar de mol is is er hoop!

appelvrouw

Re: Jet`s aanbod april 2019

Berichtdoor appelvrouw » Wo 30 Jan 2019, 23:44

En jullie kunnen me ook blij maken met enkele bloeiende planten ;)
Ons voorhuisje ( 5 pers.) verhuren we regelmatig..bij belangstelling: stuur me een pb!

Flup
Moestuin Seizoen: Bekijk update (22)
Woonplaats / locatie: Duitsland

Berichtdoor Flup » Do 31 Jan 2019, 11:01

Die pompoenzaden van Gartenland heb ik wel. Heb veel te veel pompoenzaden, dus zo'n zakje kan ik zeker wel missen.
Heb van Gartenland de bio variant Uchiki Kuri en niet bio variant (op jouw foto) Red Kuri die jij zoekt.
Koolrabizaad heb ik ook (witte en blauwe delikatesse en superschmelz).

Mocht je een stek appelbes overhebben, dan heb ik daar wel interesse in. Zijn dat zelfbevruchtende planten?

appelvrouw

Berichtdoor appelvrouw » Do 31 Jan 2019, 12:12

Je bent de eerste die naar de appelbes vraagt dus dat kan zeker. Ze moeten natuurlijk wel wortelen. Ik heb er maar een en altijd vruchten dus idd zelfbestuivend. Staat wel bij ribessen.
Graag een paar zaadjes van beide koolrabisoorten :thumbup:
Wat betreft de Kuri, het ging me juist om deze Red Kuri-variant die ik zo gemakkelijk groeiend, goed bewaarbaar en vooral heel erg lekker vond. Ik probeerde te kijken op de site van Gartenland om te zien of het misschien dezelfde is maar kwam er niet uit :problem:

Cupcakeje
Woonplaats / locatie: siebengewald, Nederland

Berichtdoor Cupcakeje » Do 31 Jan 2019, 19:29

Ja is lie gezwicht voor de puppies ogen ?? Jeej ! Dan kunnen we samen chocolade eieren verstoppen :D

Ik ga de dahlia spiderwoman stekken, had je nog meer leuke gezien? Wilde je ook een Pioenroos?
Was het gelukt met die mooie kool zaadjes? Laat dan maar even weten wat je krijgt. Had jij nog een moederkruid plantje voor mij :angel:

appelvrouw

Berichtdoor appelvrouw » Do 31 Jan 2019, 21:20

Uiteindelijk gezwicht ja..hij weet hoe graag ik dit jaarlijkse uitje meemaak, een van de weinige keren dat ik lekker met Nederlanders over tuinieren kan kwekken en zoiets doen als zaadbommen maken of beewraps :thumbup:
Dus een paar afspraken verzet en aangepast :)
Graag de stek. Zaadjes zijn besteld maar nog niet aangekomen. Pioenrozen heb ik zelf, roze, rode en hopelijk dit jaar ook witte. Moederkruid, natuurlijk zal ik er ff bijzetten :thumbup:

Cupcakeje
Woonplaats / locatie: siebengewald, Nederland

Berichtdoor Cupcakeje » Do 31 Jan 2019, 21:22

Ow super gezellig dat jullie ook komen! Ij had het idee dat ik je naast de dahlia ook nog wat anders had belooft. Maar kan er nu niet op komen als het geen pioenrozen zijn :lol:

appelvrouw

Berichtdoor appelvrouw » Vr 01 Feb 2019, 10:52

Ik weet alleen dat ik jou via Inst iig die zaadjes beloofde en moederkruid. We komen er nog wel op ;)

Charly
Moestuin Seizoen: Bekijk update (8)
Woonplaats / locatie: VOORHOUT

Berichtdoor Charly » Vr 01 Feb 2019, 13:49

Ha Jetteket,

Ik heb niet die blokkerhuisjes, maar wel nog zo'n KLM-huisje met Bols erin. Is een beetje een kruising tussen je bordjes en je huisjes ;)
Als je dat leuk vindt, neem ik em voor je mee.
Verder wel interesse in een appelbes. Of walnoot. Ofzo :)

Leuk weer hoor!

Oh en die Charly's gele tomaat is een Coral Queen als tie helemaal geel was, met rood hartje van binnen, of een Alice Dream, als tie ook nog blauwe schouders had. :wave:
wees bevriend met kleine dingen

appelvrouw

Berichtdoor appelvrouw » Vr 01 Feb 2019, 15:31

Ha Charly ;) zit de Bols er nog in :mrgreen: ? Maar graag, dan mis ik nog maar een huisje en is mijn plankje weer vol. Vooral Japanners en Amerikanen vinden ze erg leuk ( en ik verdenk een @merikaans stel dat ze er twee per ongeluk hebben meegenomen ;)
we gaan sowieso proberen de driejarige noot eruit te halen ( hij groeit door een gat in een steen van enige omvang, die zullen we erover heen moeten tillen) Anders wordt het de tweejarige. Appelbes noteer ik ook.
Het was niet een tomaat die Charly Geel maar een puntpaprika..best wel een flinke. Weet je dat de naam misschien van?

Terug naar “Moestuinforum dag”

STEUN HET FORUM:

bollogoSteun het forum - Ben je van plan een aankoop via bol.com te doen? Maak dan gebruik van deze link. Als jij via die link iets koopt, sponsort Bol.com een kleine bedrag om o.a. de hosting te betalen. Bijvoorbeeld bij de aankoop van moestuin boeken, tuingereedschap, moestuinbenodigdheden of andere niet tuin gerelateerde artikelen.