Kaas, yoghurt en boter maken

Berichten en vragen over drogen, inmaken, inkuilen, zuurkool/melkzuurgisting, enz.
Charly
Moestuin Seizoen: Bekijk update (8)
Woonplaats / locatie: VOORHOUT

Re: Kaas, yoghurt en boter maken

Berichtdoor Charly » Wo 06 Feb 2019, 23:34

Raar die gaatjes zo in die vorm :eh:
Maar wel een mooie maar, Mel!
wees bevriend met kleine dingen

Mellie
Moestuin Seizoen: Bekijk update (10)
Woonplaats / locatie: N Holland

Berichtdoor Mellie » Zo 10 Feb 2019, 21:39

Hmm, mevrouw vond het anders van niet. Heel naar e-mailtje over gehad terwijl ik heel voorzichtig geformuleerd had over mijn lichte twijfels over deze vorm.

Anyways.... ga daar denk ik niet nogmaals bestellen. De grote vorm was ze vergeten te melden dat die niet beschikbaar was. Moest ik in de bestelling lezen. Die komt over 2 weken. De man is ziek. Ben te druk voor kaas. Komende week misschien wel weer yoghurt maken. Zo moeilijk is dat niet.

-Had nog nagevraagd trouwens over de sousvide stick. Die is inderdaad ongeschikt voor andere vloeistoffen dan water. Het element kun je niet schoonmaken nl. Daarvoor zou je het moeten demonteren en dan krijg je het niet meer waterdicht. Erg jammer, want het leek me superhandig.

Hij is ook handig overigens, want heb hem wel gekocht voor sousvide bereiding van voedsel. Je kunt gewoon een temp en tijdsduur instellen en dat ding regelt het voor je! Leuk man. Maar dus niet voor melk ;-)

Jorieke123
Moderator
Moestuin Seizoen: Bekijk update (241)
Woonplaats / locatie: zelhem

Berichtdoor Jorieke123 » Di 19 Feb 2019, 12:52

Ik heb gisteren weer yoghurt gemaakt, en deze keer ook sinaasappelvla. Op zich lekker hoor. Maar niet mijn favoriet denk ik. Misschien moet ik het nog wat meer proeven :angel: ;) Ik had nou eenmaal een stel sinaasappels, en met die mooie rasp die ik op aanraden van Anna heb gekocht, kon ik zeeeer kleine fliebertjes schil raspen. :thumbup:

Ciska
Moestuin Seizoen: Bekijk update (2)
Woonplaats / locatie: Friesland

Berichtdoor Ciska » Wo 20 Feb 2019, 12:45

En dan komt de hamvraag..... :mrgreen: welke fijne rasp? :mrgreen:

Heb je het recept van die sinaasappelvla? Vind de citroenvla ook altijd zo lekker... :D

Jorieke123
Moderator
Moestuin Seizoen: Bekijk update (241)
Woonplaats / locatie: zelhem

Berichtdoor Jorieke123 » Wo 20 Feb 2019, 12:51

Nou ik heb dus 'gewoon' vanillevla gemaakt met veel minder vanille en lekker wat sinaasappelrasp. :thumbup:

Deze rasp: https://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-mi ... jn-rvs.htm

Ciska
Moestuin Seizoen: Bekijk update (2)
Woonplaats / locatie: Friesland

Berichtdoor Ciska » Wo 20 Feb 2019, 12:57

Ah ;) moet geloof ik maar eens even wat melk gaan regelen..... :mrgreen:

Die rasp ziet er indd goed uit, hier is de mijne om zeep geholpen door een thuiskok en een nootmuskaat noot.... :problem: maar eens even een nieuwe halen om citrus te kunnen raspen. Thanx ! :thumbup:

Terug naar “Inmaken en Bewaren”

STEUN HET FORUM:

bollogoSteun het forum - Ben je van plan een aankoop via bol.com te doen? Maak dan gebruik van deze link. Als jij via die link iets koopt, sponsort Bol.com een kleine bedrag om o.a. de hosting te betalen. Bijvoorbeeld bij de aankoop van moestuin boeken, tuingereedschap, moestuinbenodigdheden of andere niet tuin gerelateerde artikelen.