Lidmaatschap avvn

In deze rubriek is ruimte voor de vele volkstuinverenigingen die Nederland en België rijk zijn
Patrijs
Moestuin Seizoen: Bekijk update (76)
Woonplaats / locatie: Aan de voet van Lands Hoogste Duin

Re: Lidmaatschap avvn

Berichtdoor Patrijs » Ma 05 Mar 2018, 11:58

Klopt, mijn tuin is nu 350 m2, dat zijn hier 3,5 tuinen.
De genoemde prijs is de huurprijs van een tuin.
Ik ben hier begonnen met 12,50 gulden per 100M2.
We betalen naar gebruik.
Voorheen deden we bijna alles zelf, de laatste jaren maken we meer kosten omdat de leden niet meer zelf aan de slag willen.
Ook hebben we nu zeer regelmatig leden die niet spitten, de tuin verwaarlozen en dan vertrekken.
Niet spitten kan, maar je zal de tuin toch moeten onderhouden.
Helaas hebben velen een (te) romantisch beeld van de moestuin.
Voorheen schoffelden we die tuin dan met vrijwilligers tot nieuwe verhuur.
Nu wordt er iemand gehuurd die de grond omgooit.
De ouderwetse tuinders worden hier helaas zeldzaam, in mijn ogen jammer, want zij vormden de ruggengraat van de vereniging.
Tuinden vaak heel hun leven en waren daardoor erg betrokken bij de vereniging.
Zelf ik heb lichamelijk flink moeten inleveren en veel werkzaamheden kan ik niet meer doen, maar jaren lang heb ik diverse functies bekleed naast mijn werk en gezin etc.
Dan is het jammer als er weinig zijn die het stokje overnemen. Maar tijden veranderen.

Verder hebben we als verenigingen een aantal lezingen bekostigd.

We zijn een financieel gezonde kleine vereeniging.
De kosten voor een bond zouden in geen verhouding staan tot de tuinhuur en het te lopen risico op eventuele verhuiskosten.
Solidariteit werkt naar mening alleen als iedereen daar profijt van heeft.

Mijn eerste twee moestuinen lagen in de stad, ik weet dat daar hele andere wetten gelden.
Zo heb ik ook een paar jaar aan intercultureel tuinieren gedaan.
Een (gesubsidieerd) complex met om en om allochtone en autochtone tuinders.

Zelf geniet ik er erg van moestuin verenigingen en laat geen kans onbenut om nieuw complex te bezoeken, in Nederland of verder weg.
Ieder complex heeft weer een eigen sfeer. Die bond zal best veel goed werk verzetten voor het geld dat via alle leden binnenkomt!

annaelizabeth
Moestuin Seizoen: Bekijk update (3)
Woonplaats / locatie: amsterdam

Berichtdoor annaelizabeth » Di 13 Mar 2018, 09:04

Belangrijk is dat een grotere organisatie meer menskracht heeft om je belangen in de gaten te houden. Want wie doorziet dat in hoofdstuk 11 van http://api.commissiemer.nl/docs/mer/p24 ... rvisie.pdf eigenlijk staat dat (een deel van) je park zal worden afgepakt?
Overigens was dit het oude plan dat gedeeltelijk is afgewend, in het nieuwe plan opteren ze voor de Spelen 2032. Niets geleerd van het verzet.

RobO
Woonplaats / locatie: Haarlem

Berichtdoor RobO » Di 13 Mar 2018, 09:52

heb dat stuk eens bekeken, kreeg wel kippenvel van "uitrol" en "Het olympisch dorp op de locatie Sloten-Zuid wordt
na de Spelen een gezonde, sportieve woonwijk. "
:crazy: en "De Gaasperplas dient
tevens als bron voor koudewinning"
:crazy: en....

Erny
Moestuin Seizoen: Bekijk update (19)
Woonplaats / locatie: Groningen

Berichtdoor Erny » Di 13 Mar 2018, 12:20

Hee... idee :idea: (wel offtopic)... Laten we die spelen dan gewoon in Groningen doen... :P kunnen ze dat ál die beschikbare olympische miljoenen pompen in aardbevingsbestendige leuke sportieve woonwijken, infrastructuur verbeteren (bij voorbeeld een goede treinverbinding naar Bremen), werklegenheid verbeteren, het bedrijfsleven een impuls geven... etc etc... :thumbup: :mrgreen: :roll:
Registreer hier je fenologische waarnemingen:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... =974732508

Terug naar “Volkstuinvereniging”

STEUN HET FORUM:

bollogoSteun het forum - Ben je van plan een aankoop via bol.com te doen? Maak dan gebruik van deze link. Als jij via die link iets koopt, sponsort Bol.com een kleine bedrag om o.a. de hosting te betalen. Bijvoorbeeld bij de aankoop van moestuin boeken, tuingereedschap, moestuinbenodigdheden of andere niet tuin gerelateerde artikelen.