Indische Loopeenden houden

Alles over het houden van nutsdieren, zoals kippen, varkens en geiten.
appelvrouw
Moestuin Seizoen: Bekijk update (232)
Woonplaats / locatie: NO Frankrijk

Re: Indische Loopeenden houden

Berichtdoor appelvrouw » Ma 18 Jun 2018, 13:46

Image

Ik heb er nog 6 te koop en ze net op 2ememaine gezet. Maar het zal te ver voor je zijn, we wonen in de buurt van Virton. Wil je toch komen ben je van harte welkom.
15 is nu al te veel in mijn tuin, wel enorm gezellig..overal eendjes :mrgreen:
Ons voorhuisje ( 5 pers.) verhuren we regelmatig..bij belangstelling: stuur me een pb!

Waar de mol is is er hoop!

Elena kwekkel
Woonplaats / locatie: evergem

Berichtdoor Elena kwekkel » Di 19 Jun 2018, 13:07

Dag appelvrouw, bedankt voor je reactie :) Ja het is een beetje te ver, spijtig. Mooie eendjes trouwens. Ik zal hier nog een beetje verder moeten uitkijken. Alles is al klaar voor de eendjes op te vangen. Ik kijk er echt naar uit.

angela
Moestuin Seizoen: Bekijk update (66)
Woonplaats / locatie: Brabant

Berichtdoor angela » Di 19 Jun 2018, 22:57

Lijkt net een zwart wit foto Appelvrouw :D

appelvrouw

Berichtdoor appelvrouw » Di 19 Jun 2018, 23:30

Ja ik snap het Elena!
Angela ze worden straks nog zwart witter, er is nu nog wat geel dons te zien. Ik heb er 6 te koop gezet vandaag. 3 gaan naar een vriend en twee misschien ook nog naar een ander. Dan blijven er nog 4 over met de moeder, net mooi genoeg voor mijn tuin.
Ons voorhuisje ( 5 pers.) verhuren we regelmatig..bij belangstelling: stuur me een pb!

Jorieke123
Moderator
Moestuin Seizoen: Bekijk update (235)
Woonplaats / locatie: zelhem

Berichtdoor Jorieke123 » Wo 20 Jun 2018, 07:56

Die van ons zijn de laatste weken weer uhm... opstandig bezig.
Ze liepen verder en verder van huis, nog steeds wel binnen ons hek gelukkig. Maar ik trof ze soms aan in het modderbad van ons allergrootste varken, die toch zeker wel 250 kilo weegt. 1 verkeerde stap en weg is de eend. Gelukkig betrof het Brownie, die doet altijd nogal stoned, dus ze had misschien niet eens door dat er in haar poel werd rond gedobberd. :roll: :D

Plus: als ze zo ver van huis waren dan bleven ze daar ook maar gewoon slapen. En wij willen ze graag in de schuur hebben 's nachts, tegen roofdieren. Dus dan moesten we ze nog helemaal gaan halen, en werden de eendjes onderweg moe omdat ze maar 2 flippers hebben en dus niet dat hele eind wouden/konden lopen in 1 keer (en met wat haast omdat ik ook wel een keer naar bed wil :thumbdown: ;) )

Zucht... dus we hebben weer een stukje hek geplaatst, zodat ze op de 1e 3,5 á 4000 m2 van ons terrein blijven. Maar dat vonden ze niet genoeg; ze hebben nog een andere doorgang gevonden die we nu ook nog dicht moeten gaan maken. EN vanmorgen stond er alweer 1 op de stoep bij het huis te kwaken omdat ze iets van ons moest, geen idee wat want de rest was wel tevreden bezig in het natte gras.

appelvrouw

Berichtdoor appelvrouw » Wo 20 Jun 2018, 10:22

Pfft ja ze zijn wat dat betreft lastig en lopen graag hele einden. Gelukkig hebben we allemaal genoeg gaas in huis :)
Wij hebben toch de moestuin afgezet, de 15 jonge eendjes vonden dat ze ook sla moesten eten en aten dus twee kroppen op met zijn 15nen in 5 minuten. Blijkbaar moeten we ze meer graan geven en hebben ze na twee weken wel de meeste slakken opgegeten in de tuin. Ik ben zo`n grote groep al weer zat en hoop snel weer op 5 eenden te zitten ipv 16.
Mooi zijn ze wel weer dit jaar..sneeuwwitje en de 15 dwergen ;)

Image

ADOPEG
Moestuin Seizoen: Bekijk update (13)
Woonplaats / locatie: Kampen e.o.

Berichtdoor ADOPEG » Wo 20 Jun 2018, 12:01

Zijn ze toch de vijver (lees: modderpoel) ingesprongen, terwijl ik ze daar nog niet wilde hebben. Er staat nu weinig water in, dus ze kunnen er nauwelijks uit komen. Maar ze vinden het heerlijk.

Afbeelding
~ Vita rosa est ~

angela
Moestuin Seizoen: Bekijk update (66)
Woonplaats / locatie: Brabant

Berichtdoor angela » Do 21 Jun 2018, 13:30

Jorieke bijna varken gevuld met eend of doet die zoiets niet?

Adopeg plank erin leggen?

ADOPEG
Moestuin Seizoen: Bekijk update (13)
Woonplaats / locatie: Kampen e.o.

Berichtdoor ADOPEG » Do 21 Jun 2018, 14:16

Een plank heb ik wel geprobeerd. Dan werken ze zich ernaast omhoog. Handig hè, zo'n plank? :lol: Ach ja, ze redden zich wel.
~ Vita rosa est ~

Elena kwekkel
Woonplaats / locatie: evergem

Berichtdoor Elena kwekkel » Do 21 Jun 2018, 17:17

Hoi, appelvrouw en andere leden, ik twijfel wel nog steeds tussen 2 vrouwtjes of een man en vrouwtje. Wat denken jullie? Het is niet de bedoeling om te kweken, gewoon voor de slakken te eten en het gezelschap. Het is ook de bedoeling dat ze gaan loslopen in de tuin, de eendjes het hele jaar door en in de winter komen ons 5 krielkipjes ook veel los in de tuin lopen. Ook krijgen we heel veel bezoek van ons 2 kleinkinderen van 2,5 en 5 jaar. In de vakanties logeren ze hier dus ook veel en graag. Dus daar houden we graag ook rekening mee met de vraag van wat doen we best: 2 vrouwtjes of man en vrouwtje.
Ps. De kleinkinderen zijn wel echt al gewoon om verstandig en met repect om te gaan met onze kippen :).
Groetjes, Elena.

Terug naar “Nutsdieren”

STEUN HET FORUM:

bollogoSteun het forum - Ben je van plan een aankoop via bol.com te doen? Maak dan gebruik van deze link. Als jij via die link iets koopt, sponsort Bol.com een kleine bedrag om o.a. de hosting te betalen. Bijvoorbeeld bij de aankoop van moestuin boeken, tuingereedschap, moestuinbenodigdheden of andere niet tuin gerelateerde artikelen.