Indische Loopeenden houden

Alles over het houden van nutsdieren, zoals kippen, varkens en geiten.
Rabarber
Woonplaats / locatie: Maarn

Re: Indische Loopeenden houden

Berichtdoor Rabarber » Vr 27 Jul 2018, 15:46

Bedankt voor de tips! Ik hou ze voorlopig nog in de ren, tot ze goed gewend en wat relaxter zijn. Gelukkig past de zandschelp met water in de ren. Zal hier en daar wat extra gaas spannen voordat ik ze loslaat.

Jane Doe
Moestuin Seizoen: Bekijk update (135)
Woonplaats / locatie: מְדִינַת יִשְׂרָאֵל (Deutschland)

Berichtdoor Jane Doe » Wo 08 Aug 2018, 18:29

Hier zoeken nog een paar Loopeenden kuikens van een vriendin een goed tehuis, mocht je een wat loopeenden willen pb maar om verder af te spreken ;)
Heirloom Gärtnerei
Whatsapp moestuin group, pb nr voor toevoegen
What's growing on?

Rabarber
Woonplaats / locatie: Maarn

Indische Loopeenden houden

Berichtdoor Rabarber » Za 18 Aug 2018, 21:54

Het ‘verloren’ eendje is terug! Ik had m direct na vermissing bij Amivedi aangemeld. Werd ik van de week gebeld dat madame twee huizen verderop (aan de andere kant dan waar ze er vandoor ging...) in de vijver zit :-). Bleek daar gezellig gezeten te hebben tijdens de vakantie van de buren. Inmiddels het eendje met een schepnet uit de vijver gevist en bij haar zusjes geplaatst. Gaat helemaal prima. Zijn een stuk relaxter dan een aantal weken terug. Lopen nu ook los in de tuin. Bij gevaar rennen ze terug naar de ren ipv de buren. Blij mee.

Jorieke123
Moderator
Moestuin Seizoen: Bekijk update (235)
Woonplaats / locatie: zelhem

Berichtdoor Jorieke123 » Ma 03 Sep 2018, 11:15

Nou, wij zijn dus 3 weken geleden een weekendje weg geweest, en toen hebben we de eenden hun grotere uitloop even dicht gemaakt. Zodat ze 'maar' zo'n 35 vierkante meter tot hun beschikking hadden. Dat was handiger voor de oppas die al onze beesten voert als we weg zijn.

Ze hebben dus met zijn 8-en meerdere dagen bij elkaar gezeten, ze konden niet in meerdere groepjes slakken gaan zoeken. En nu zijn ze ineens een goed team! Eerder gingen onze 4 oudere eenden steeds met elkaar op pad. De 3 jongelui gingen dan even mee maar waren al snel weer terug bij huis. En die ene oelewapper die denkt dat ie een kip is bleef sowieso vaak bij huis, bij zijn kippendames. En nu zijn ze steeds met zijn 8-en op pad! :clap:

appelvrouw
Moestuin Seizoen: Bekijk update (232)
Woonplaats / locatie: NO Frankrijk

Berichtdoor appelvrouw » Ma 03 Sep 2018, 11:24

Waar zo`n weekend al niet goed voor is :D !
Hier begin ik zo langzamerhand te zien of de 4 jongen die ik overheb mannetjes zijn, dat was mijn wens. Het lijkt er op, over een twijfel ik nog. Onze moedereend legt af en toe nog een ei, wat een productie echt heel veel eieren hebben we gehad dit jaar!
Ons voorhuisje ( 5 pers.) verhuren we regelmatig..bij belangstelling: stuur me een pb!

Waar de mol is is er hoop!

angela
Moestuin Seizoen: Bekijk update (66)
Woonplaats / locatie: Brabant

Berichtdoor angela » Ma 03 Sep 2018, 14:19

Ik vind die eend die denkt dat hij een kip is zo leuk. Vooral hoe je dat ook zegt. :D

Jorieke123
Moderator

Berichtdoor Jorieke123 » Di 04 Sep 2018, 17:43

Ze zijn wel echt heel irritant aan het kwaken trouwens. Vanaf een uur of 3 al, tot uhm.. 6 of 7? Of totdat je ze voert. Maar als je ze voert dan doen ze de volgende dag echt veel minder, op gebied van slakken zoeken. Ze leggen al een tijdje geen eieren meer, die van ons. En dus hebben ze veel minder nodig ook. Maar goed, daar zijn ze het zelf nog niet zo mee eens :roll:

Anna3
Moestuin Seizoen: Bekijk update (18)
Woonplaats / locatie: Regio Utrecht

Berichtdoor Anna3 » Zo 09 Sep 2018, 21:41

Haha, die eenden hebben gewoon een teamweekend gehouden toen je weg was :lol: Misschien met je ze nog een keer opsluiten om van dat gekwaak af te komen ;)

Jorieke123
Moderator

Berichtdoor Jorieke123 » Vr 28 Sep 2018, 18:36

Zucht... weer eenden in een varkensveld:

Afbeelding

appelvrouw
Moestuin Seizoen: Bekijk update (232)
Woonplaats / locatie: NO Frankrijk

Berichtdoor appelvrouw » Vr 28 Sep 2018, 20:11

:lol: :lol:
Ons voorhuisje ( 5 pers.) verhuren we regelmatig..bij belangstelling: stuur me een pb!

Waar de mol is is er hoop!

Terug naar “Nutsdieren”

STEUN HET FORUM:

bollogoSteun het forum - Ben je van plan een aankoop via bol.com te doen? Maak dan gebruik van deze link. Als jij via die link iets koopt, sponsort Bol.com een kleine bedrag om o.a. de hosting te betalen. Bijvoorbeeld bij de aankoop van moestuin boeken, tuingereedschap, moestuinbenodigdheden of andere niet tuin gerelateerde artikelen.