MTFD: iemand een idee voor een korte demo? (“workshop”)

appelvrouw
Moestuin Seizoen: Bekijk update (243)
Woonplaats / locatie: NO Frankrijk

Re: MTFD: iemand een idee voor een korte demo? (“workshop”)

Berichtdoor appelvrouw » Wo 13 Feb 2019, 21:20

Je hebt nog een druk dagje dan!
Ons oude voorhuisje ( 2 tot max 5 pers.) verhuren we regelmatig..bij belangstelling: stuur me een pb!

Waar de mol is is er hoop!

Cupcakeje
Moestuin Seizoen: Bekijk update (22)
Woonplaats / locatie: siebengewald, Nederland

Berichtdoor Cupcakeje » Wo 13 Feb 2019, 22:05

Beide workshops duren niet zo lang :lol: dus twee keer een half uur moet toch wel kunnen, ga ik daarna wel varkens kroelen en bij de kuikentjes mijmeren :D

wimg
Moestuin Seizoen: Bekijk update (3)
Woonplaats / locatie: gelderland

Berichtdoor wimg » Wo 13 Feb 2019, 23:01

Weet nog niet of ik kan komen; ik hoor bij het uitstervend getal mensen die Pasen vieren. Zo ja, wil ik wel iets doen met hergebruik verpakkingskunststof. Bv. Slakkenringen

Tanja65
Moestuin Seizoen: Bekijk update (2)
Woonplaats / locatie: Gelderland

Berichtdoor Tanja65 » Za 16 Feb 2019, 16:36

appelvrouw schreef:Komt goed!
Vorige keer werd het zaadbomfeest gecoördineerd door Tanja 65? Al even niet gezien.
We hebben nodig volgens mij emmers om te mengen (Jorieke?) Klei (Henk) compost, wat potgrond, zaden, eierdozen.
Ik heb een flink zakje blauwe veldbloemenzaadjes hiervoor gereserveerd en kan mijn eigen zaadbomeierdozen van oktober weer meenemen.

Ik ben er wel hoor! Was tijdelijk van de radar door ziekte (zie topic ‘winterslaap’) maar ik ben er weer en ga zeker meedoen. En ik vind het prima als Nas het voortouw neemt, ik ben nog enigszins onbetrouwbaar In mijn belastbaarheid. Maar we zijn zeker van plan te komen en kunnen dan net als vorige keer een flinke stapel eierdozen meenemen. Ik weet het nu eerder, dus dan kunnen we sparen ipv ze aan de boer teruggeven.
* er komt altijd weer een nieuwe lente *

appelvrouw
Moestuin Seizoen: Bekijk update (243)
Woonplaats / locatie: NO Frankrijk

Berichtdoor appelvrouw » Za 16 Feb 2019, 18:01

Fijn te horen Tanja. Ik hoop dat je goed bent opgeknapt ik ga dat topic wel even lezen...
Ons oude voorhuisje ( 2 tot max 5 pers.) verhuren we regelmatig..bij belangstelling: stuur me een pb!

Waar de mol is is er hoop!

Tanja65

Berichtdoor Tanja65 » Za 16 Feb 2019, 23:25

Ik doe graag mee met de workshop beewax wikkels maken. Moet ik dan wel of niet zelf stof meenemen en zo ja, wat zijn de eisen daaraan? Ik doe graag een bijdrage voor de kosten van de workshop, stof en bijenwas zijn duur, bij wie moet ik daarvoor zijn.

Wat naaldvilten betrevt: ook ik ben daar recent mee begonnen (is het besmettelijk?) maar voel me nog niet capabel genoeg om daar een workshop in te geven. Overigens denk ik dat om een werkstukje te maken je echt niet met een half uurtje klaar bent?

Cupcakeje

Berichtdoor Cupcakeje » Za 16 Feb 2019, 23:37

Hey Tanja, ik neem het voortouw in de beewraps. De wax is al geregeld jorieke is zo lief om wat wax in te leggen. Ik neem zelf wat stofjes mee. Je kan ook zelf een stofje meenemen als je wilt. Het stofje moet dan om een kom passen of om bijvoorbeeld kaas. De grote ligt er dus aan wat je wilt bewaren. Laten we zeggen voor de workshop niet te groot. Dat is makkelijker qua tijd en materialen. Ik zelf vind het leuk als stofjes een leuk printje hebben. Dat staat gezelliger in de koelkast :lol: maar de een is daar gevoeliger voor dan de ander. Mee doen zonder zelf een stofje mee te nemen kan dus ook :thumbup:

Tanja65

Berichtdoor Tanja65 » Zo 17 Feb 2019, 18:59

Ik gebruik graag een van jouw stofjes denk ik. Hoewel, ik heb nog turquoise linnen liggen, is dat geschikt?

Cupcakeje

Berichtdoor Cupcakeje » Zo 17 Feb 2019, 21:25

Ja hoor dat is zeker geschikt. En ik hou van turquise :D dus als je het nu mee neemt kunnen we altijd nog ruilen :lol:

Nasuada
Moestuin Seizoen: Bekijk update (9)
Woonplaats / locatie: Overijssel

Berichtdoor Nasuada » Zo 17 Feb 2019, 23:24

Tanja, die guerilla bommetjes is jouw kindje, ik nam het over omdat jij er niet was en het te leuk is om het niet te doen.
Dus als je opgeknapt bent zou ik het leuk vinden als jij de kar trekker bent en ik jouw hulpje :-)

Terug naar “Moestuinforum dag”

STEUN HET FORUM:

bollogoSteun het forum - Ben je van plan een aankoop via bol.com te doen? Maak dan gebruik van deze link. Als jij via die link iets koopt, sponsort Bol.com een kleine bedrag om o.a. de hosting te betalen. Bijvoorbeeld bij de aankoop van moestuin boeken, tuingereedschap, moestuinbenodigdheden of andere niet tuin gerelateerde artikelen.