MTFD: iemand een idee voor een korte demo? (“workshop”)

Tanja65
Moestuin Seizoen: Bekijk update (2)
Woonplaats / locatie: Gelderland

Re: MTFD: iemand een idee voor een korte demo? (“workshop”)

Berichtdoor Tanja65 » Zo 17 Feb 2019, 23:40

Nas lieverd ik ben nog maar halve kracht, ik wil niks hoeven of organiseren, alleen aanschuiven en meedoen. Je zat er vorige keer helemaal in, meer nog dan ikzelf, ik laat het met een gerust hart aan je over.
* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Tanja65

Berichtdoor Tanja65 » Za 09 Mar 2019, 22:56

Zei ik nou dat ik niks ging doen? Nee he, dat zei ik niet :mrgreen:

Enfin, voor diegenen die willen leren hoe je van wc rolletjes of keukenrollen stevige klein zaaibakjes maakt wil ik wel ff een kleine demo doen. Zoals ik ze maak blijft de bodem heel als je ze optilt, niet onbelangrijk. Nodig: wc-rolletjes, geodriehoek of lineaal (ik vind de geodriehoek makkelijkerj, pen of potlood, schaar. Voordeel tov gekochte zaaibakjes is behalve goedkoper en milieubewuster (hergebruik) ook praktisch: je kunt ze plat bewaren en dus van te voren al heel veel maken.

Ik kan evt. ook laten zien hoe je van krantenpapier zaaibakjes maakt. Ik heb dat dit jaar voor het eerst gedaan, ik weet nog niet hoe ze zich houden. Ook die kan je van te voren maken omdat ze plat bewaard worden. Het grote nadeel is evident: drukinkt (giftig) in je moestuin. Ik gebruik ze alleen voor nood.

En voor de echte hergebruikers kan ik ook nog laten zien hoe je van oude yoghurtbekers prima plantenlabels kunt maken. Te simpel. Nodig: bekers en schaar. Ik maak er ook slakken bestrijdings spul van, kan ik ook laten zien. Daar heb ik dan ook plakband en slakkentape bij nodig.

Roept u maar, voor wie het leuk lijkt. Dan start ik (en jullie zelf ook denk ik) met verzamelen.

@Nas ik neem wel wat eiertrays mee maar doe jij lekker je ding met de zaadbommen meis.
Laatst gewijzigd door Tanja65 op Vr 05 Apr 2019, 09:16, 2 keer totaal gewijzigd.

Nasuada
Moestuin Seizoen: Bekijk update (9)
Woonplaats / locatie: Overijssel

Berichtdoor Nasuada » Di 12 Mar 2019, 21:25

:thumbup: :thumbup: komt helemaal goed kom je gezellig aan de tafel bakjes en bommetjes maken.

Mellie
Moestuin Seizoen: Bekijk update (10)
Woonplaats / locatie: N Holland

Berichtdoor Mellie » Za 23 Mar 2019, 16:04

Oeh leuk idee Tanja!

Sjonge straks zijn we alleen maar aan het workshoppen met zn allen en hebben we helemaal geen tijd groene praatjes met niet workshoppers aan te gaan
Heb er zin in!

Mellie
Moestuin Seizoen: Bekijk update (10)
Woonplaats / locatie: N Holland

MTFD: iemand een idee voor een korte demo? (“workshop”)

Berichtdoor Mellie » Vr 05 Apr 2019, 06:44

Mellie schreef:Haha nou als ik in staat ben tot een workshop panda’s vilten, dan zal ik dat aangeven. Ga nog de muis uit Angela’s filmpje proberen.

Geen muisjes hier nog, maar wel kleine egeltjes! De kinderen mochten uit mama’s boek een dier kiezen. Het middelste kind koos voor een egel en die is zo übercute gelukt, dat zelfs de man die binnen liep “aaawwhhhh, wat een lief egeltje!” zei. Toen wilde de zus ook een egel. Wel met roze. Uiteraard
Op de foto heb ik niet hun fotogeniekste hoek gefotografeerd vrees ik, maar ze zijn heel schattig geworden.

Afbeelding

Afbeelding

Alleen is vilten niet geschikt voor een korte demo. Je bent zo 45/60 min verder voor je iets toonbaars hebt.

@Angela mocht je deze hobby willen oppakken: hele dunne laagjes wol werkt het mooist ben ik al doende achter. Maar ik heb pas 3 x gevilt, dus wat weet ik er nou van.
Laatst gewijzigd door Mellie op Vr 05 Apr 2019, 06:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Tanja65

Berichtdoor Tanja65 » Vr 05 Apr 2019, 09:09

Voor diegen die graag meedoen met de yoghurtbeker knutsel (labels en slakkenbescherming); ik heb helaas niet zo veel verzameld. Als je zelf nog lege yoghurtbekers kunt meenemen zou super zijn. Evt. Nog wat lege wc rolletjes ook.
Laatst gewijzigd door Tanja65 op Vr 05 Apr 2019, 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Tanja65

Berichtdoor Tanja65 » Vr 05 Apr 2019, 09:11

Wat een schatjes Mellie! Verslavend he, vilten.

donaldk
Woonplaats / locatie: Nederland

Berichtdoor donaldk » Vr 05 Apr 2019, 09:55

Ciska schreef:Plantenhangers knopen?...

Makrameeen, das 40 jaar geleden, allang vergeten hoe dat ging. Heb ooit ook zo'n ding gemaakt.

Tanja65

Berichtdoor Tanja65 » Ma 15 Apr 2019, 18:57

Aanvulling; ik ga géén voorbeelden geven van zaaibakjes obv krantenpapier. Ze zijn bij mij allemaal gaan schimmelen, terwijl de bakjes van wc rolletjes zich prima houden. Dat is duidelijk dus. Ik heb wel ondertussen een flinke berg wc en keukenrollen. Komt goed.

Nasuada
Moestuin Seizoen: Bekijk update (9)
Woonplaats / locatie: Overijssel

Berichtdoor Nasuada » Ma 15 Apr 2019, 19:03

vergeten jullie niet nog wat restantjes bloemen mee te nemen? mag zonder naam en gemixt, het is voor de BOMMETJESSSS :clap:
Ook overjarigzaad is welkom, dat mixen wij er gewoon door heen.

Terug naar “Moestuinforum dag”

STEUN HET FORUM:

bollogoSteun het forum - Ben je van plan een aankoop via bol.com te doen? Maak dan gebruik van deze link. Als jij via die link iets koopt, sponsort Bol.com een kleine bedrag om o.a. de hosting te betalen. Bijvoorbeeld bij de aankoop van moestuin boeken, tuingereedschap, moestuinbenodigdheden of andere niet tuin gerelateerde artikelen.