Muurkas

In deze rubriek vindt je meer informatie over moestuinieren onder glas (tuinkas of serre, koude bak of plastic).
Nicom
Woonplaats / locatie: Sittard

Muurkas

Berichtdoor Nicom » Do 08 Feb 2018, 08:35

Waarschijnlijk is de vraag al vaker gesteld...maar toch is alle info welkom. Ik denk er over om te beginnen met een muurkas. Niet alleen voor de moestuin maar ook voor de siertuin ben ik altijd wel met potjes en plantjes bezig. Nou is de plek die ik op het oog heb een nogal warme muur waar veel zon op komt, dus daar twijfel ik nog over. Wat is de beste plek voor een muurkas?
Afmetingen mogen tussen de 2,5 en de 4m2 zijn. Ik wil echt glas. Iemand misschien een goede en betaalbare aanrader?

Fruittuin17
Woonplaats / locatie: Noord-Holland

Re: Muurkas

Berichtdoor Fruittuin17 » Wo 21 Mar 2018, 12:42

Ik wil ook een muurkas tegen mijn schuur aan.
De winkel buiten-goed.nl heeft muurkassen met een flink formaat voor naar mijn idee een leuke prijs. De arkoo kas kun je in 2,30m bij 12m kopen voor 4000 euro incl btw. Voor zo een enorme kas leek me dat meevallen. Evt kun je dan nog kiezen voor kleurtjes en extra stevig glas tegen meerprijs

laen
Moestuin Seizoen: Bekijk update (2)
Woonplaats / locatie: Beegden

Berichtdoor laen » Wo 21 Mar 2018, 13:27

Ik blijf ze onnodig duur vinden, hoop zelf ooit ergens een keer een flinke partij glas goedkoop of gratis te kunnen bemachtigen voor zelfbouw. Maar die site van Fruittuin17 heeft ook inderdaad wat redelijke prijzen denk ik.. en yes please: https://www.buiten-goed.com/wp-content/ ... 0x1000.jpg.

Nicom
Woonplaats / locatie: Sittard

Berichtdoor Nicom » Do 22 Mar 2018, 21:10

Die laatste bevalt me wel... ;)

Terug naar “Tuinkassen”

STEUN HET FORUM:

bollogoSteun het forum - Ben je van plan een aankoop via bol.com te doen? Maak dan gebruik van deze link. Als jij via die link iets koopt, sponsort Bol.com een kleine bedrag om o.a. de hosting te betalen. Bijvoorbeeld bij de aankoop van moestuin boeken, tuingereedschap, moestuinbenodigdheden of andere niet tuin gerelateerde artikelen.