Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Nasuada Mtfd oktober 2017


Nasuada

Aanbevolen berichten

In augustus verhuizen we naar buitenaf met 1.5 hectare weiland.

Naast kipjes,eenden,cavia's,konijnen en kunekune 's staat ook de verhuizing van de kas en een stuk moestuin op mijn verlanglijstje.

Eindelijk een eigen stekje zodat ik de komende mfd ook eens vollop kan geven ipv vragen:-).

 

Wat heb ik te bieden;

- een Duitse reus rammetje geboren 8 mei en geënt en getatoeëerd.( zie voor foto's de Facebook pagina van catoo het reuze konijn.

- Kamerplanten stekje van sprietjes waarvan ik de naam niet weet.

- Klaproos zaadjes

- lelietjes van dalen

 

- heb een muskus eend met 6 jonkies.Daar zou ik er wel 3 van kunnen missen alleen heb geen idee of het mannetjes of vrouwtjes zijn.

- Ook heb ik sebright mini haantje over. ( heb 3 hennen en 3 haantjes).

 

Ik kan evt bestellingen ophalen bij Border de rozenkweker.

http://www.border.nl/contents/nl/d1501_rozen.html?gclid=CjwKEAjwrO_MBRDxgqLa-LX041QSJABgmcMspblzkUO-gDx67ctVStV3eGbI-lwMGW0j7Kr4pybIfhoCgrTw_wcB

 

 

2017060811203375051499179614.jpg

Vader en moeder

IMG-20170704-WA000211831499184624.jpg

2017070323562396731499120813.jpg

 

2017070417010560731499180610.jpg

 

 

En dan mijn wensen lijstje.

Voor de moestuin in spe:

- rabarber

- winterplantjes mocht iemand een paar plantjes extra willen zaaien die tegen die tijd goed zijn dan houd ik mij aanbevolen. Zelf heb ik nu geen tijd om te zaaien maar mijn ambitie is om voor de moestuinforumdag een stuk gras bewerkt te hebben voor moestuin.

- allerlei soorten bessenstekjes

- druivenstekjes kleur maakt niet uit als ze maar lekker zoet zijn

- 2 jaars artisjok

 

Voor de bloementuin in spe:

- stekjes van winterbloeiers/ wintergroen

- grondbedekkers

- ik wil een rozentuintje creëren stekjes zijn welkom

 

Struiken/Bomen

- geen idee wanneer het de tijd is maar ik zou graag knotwilgen willen hebben en ik hoorde dat het een kwestie is van de snoeitakken de grond in stoppen.

Ik wil een strook van 100 meter beplanten met snelgroeiende bomen/ struiken/ bloeiende struiken zoals seringen/ vlinderstruiken dit om geluid (van de 5 km verderop liggende A1 te beperken en het open veld wat te doorbreken).

 

 

Ruilingen:

Appelvrouw: krijgt papaverzaad,geld Geeft mister/ mss love

 

Wortel Krijgt?? geeft:akelei , muizenmeloen en vingerhoedkruid zaad emmer

 

Ciska: krijgt rozenplanten en geeft Rozenstekjes en rode bes, polletje duizendschoon, aardbeienstekje.

Ciska: knoflook

2x Inchellium Red

2x Oosterdel

2x Flavor

2x Purple Glazar

2x Rosewood

2x Purple haze

2x Krasnoda- red

2x Morado

 

Angela: krijgt stokrozen zaad rood en een Verrassingspakket , geeft hibiscus boompje en je mandeville.

 

Jorieke: krijgt koffie/ suiker/ 25 kg nitriet zout.Geeft Korianderzaad, olifantenlook, duizendschoon, flessenkurkapp

 

Balkontuinder:krijgt roze frummel klaprooszaad / geeft rode frummel klaprooszaad

 

Goldfish: krijgt van elke knoflooksoort paar teentjes Geeft rabarberplantje

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaaaa leuk he....zoveel plannen....maar eerst maar eens verbouwen.

Wel zal ik een stukje klaarmaken voor de Ruilingen van de Mtfd.

Over mijn eigen wensjes ben ik nog druk aan het nadenken.

Jet...maanzaad komt dat van de papaver? Nooit over nagedacht.

Ik noteer je voor wat papaverzaad.

Zal zelf ook van zaaien maar ik heb genoeg om te delen. Zal straks foto van de bloem toevoegen. Zo mooi vol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie kleur stokroos heb ik die al ooit van je gehad? Ik weet dat ik er van je gekregen heb maar weet de kleur zo niet meer?

 

Wil je ook cavia's gaan fokken? Welke soort?

Win voordat je begint goed inlichtingen in en koop goede dieren om mee te starten dat geld niet alleen voor de cavia's. Maar ik denk dat je dat wel weet. Als je nog niet goed weet wat is het misschien een idee om een show te bezoeken zie je verschillende rassen en zo. 25-1-2018 Champion show in Nieuwegein zitten altijd veel dieren en veel verschillende rassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

even off-topic dan

Ik heb al een klein stalletje coronetjes en lemonagoutie wat allemaal met elkaar samen kan in de mix. Heb vroeger altijd caafjes gehad,

Ik heb nu een hobby beertje, dat totaal is afgekeurd om mee te fokken maar zo eigenwijs en leuk. daarnaast heb ik 3 fok beertjes. en heb ook 4 jongedames allen van een goede fokster met stamboom rond januari kan ik ze dekken.

Bedankt voor de tip van de show's zal het gelijk noteren.IMG2017-06-0608-03-1699931499195646.JPGIMG2017-06-2122-19-3943491498110944.JPGIMG2017-06-2122-18-5187411499195688.JPGIMG2017-06-0607-59-0442921499195868.JPGIMG2017-06-0607-49-0218181499195927.JPGIMG2017-06-0607-53-0063921499196029.JPG2017052020283879641499195592.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow wat een mooie vachtjes zitten op het mooie vachtje..

Zien er mooi uit hoor...vooral de laatste dame.

 

Ik heb wat rode bessen stekken voor je...ben ze toch alle 10 niet nodig

 

En zet er maar een sssssss achter de rozenstek...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Cisca, Dank je wel, welke rozen staan nog op jouw verlanglijstje? er zit hier een rozenkweker dan koop ik ter ruil daar rozen voor je zodat ik daar later weer een stekje van mag

 

@ Angela, ik zal zakje stokrooszaad voor je meenemen, 1 augustus vertrek ik hier neem aan dat er dan alweer zaad is ik wil ze zelf ook weer in mijn nieuwe huis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahaha......och heb nog een heeeeeul lijstje en een veeeeeul te kleine tuin..

 

tis wel een mooie deal......hmmmmm welke rozenkweker? Dan kijk ik even....maar vergis je aub niet in de prijs van een struik

 

Ow ja....wil jij toevallig een pol duizendschoon? Ik moet hem inbinden....word te groot. en aangezien jij ruimte zat hebt straks... mag ie zich daar gaan uitleven.. ik ben hem momenteel aan het drogen voor de thee. Er komen heeel veel insecten op af..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Border?? Daar bestel ik altijd mijn rozen.... *er wordt er nu iemand erg jaloers*

 

Owwww ja dan heb ik wel een lijstje.....

 

Duizendschoon staat voor je klaar....

 

 

P.s....Appelvrouw corrigeerde mij geheel terecht ik bedoelde duizendblad...ipv duizendschoon....

Nog steeds belangstelling? sorry.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

en heb ook 4 jongedames allen van een goede fokster met stamboom rond januari kan ik ze dekken.

Bedankt voor de tip van de show's zal het gelijk noteren.

 

Ik ben nu wel benieuwd van wie je ze hebt? Langhaar is niet mijn ding te veel werk met wassen föhnen enz. Het agouti gedeelte is dan wel weer mijn ding

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...