Nieuwe kas aanschaffen

In deze rubriek vindt je meer informatie over moestuinieren onder glas (tuinkas of serre, koude bak of plastic).
pongo
Woonplaats / locatie: oost-vlaanderen

Nieuwe kas aanschaffen

Berichtdoor pongo » Do 09 Jul 2015, 09:56

Ik zou mij in de toekomst graag een serre aanschaffen.

Ik heb al veel opgezocht maar geraak er toch moeilijk uit.

Zijn er hier tuinders die mij kunnen wegwijs maken op wat ik zeker moet letten.

Ik wil max 2500 euro uitgeven en dan ook nog geplaatst.

RobO
Woonplaats / locatie: Haarlem

Re: Nieuwe kas aanschaffen

Berichtdoor RobO » Vr 10 Jul 2015, 05:37

ik ben zelf fan van acd: deze of deze
ik zou wel veiligheidsglas in het dak nemen en extra dakramen en automatische raamopeneners en een stevige kweektafel op de noordzijde

plaatsing op betonbandjes, eventueel wat fundering eronder als je hele slappe grond hebt

het hemelwater afvoeren naar een grote ton/vat en van daaruit een leidinkje naar binnen is heel handig

suus76
Woonplaats / locatie: utrecht

Berichtdoor suus76 » Vr 10 Jul 2015, 07:06

Wij hebben een kas gekocht bij Dave Storm ( www.broeikassen.com)
Onze kas is 3 bij 4 meter en kostte inclusief plaatsen ( in beton gegoten verankering) en een automatisch raam plus matglazen dak ( hamerslag) slechts 1600 euro. Een koopje als je ziet hoe stevig en groot de kas is. Wij hadden en Royal Well Magnum kas maar deze was duidelijk niet bestand tegen de enorme stormwinden die we de afgelopen maanden hebben ervaren. De gestapelde ruitjes waren toch echt gevoeliger voor wind vergeleken met de hele in rubber gezette ruiten van de kas van Dave Storm

Ik zou zeker dus bij Dave informeren wat hij voor je kan betekenen want kwalitatief gezien overtreffen zijn kassen de peperdure Royal Well en ACD kassen echt ruimschoots.

Oudholland
Woonplaats / locatie: omgeving Eindhoven

Berichtdoor Oudholland » Zo 12 Jul 2015, 12:01

Ik heb zelf twee jaar geleden een kas gekocht bij Hobbyserres Stappaerts in Tielen, Belgie (http://www.hobbyserresstappaerts.be).
Hij breekt professionele kassen af en hergebruikt de materialen om er hobbykassen van te maken.
Het stalen frame, het glas en de aluminium glaslatten van het dak zijn tweedehands; de aluminium glaslatten en de rubbers zijn nieuw.
Het zijn segmenten van 3 x 3,5 meter, waardoor je zelf de lengte kan bepalen (3, 6, 9, 12, ... meter)
Het is een zeer stevige kas, echt niet te vergelijken met de simpele volledig aluminium kasjes, echt professionele kwaliteit.
Hij levert ook veel in NL, zeker in zuid en midden, dus dat is geen probleem.

Een kas van 3,35 x 6 meter was (thuisbezorgd in omgeving Eindhoven) 1500 euro. Plaatsing zou 500 euro zijn, maar ik heb hem zelf gezet. (zit een redelijke handleiding bij, maar het kost je wel een paar dagen om dat te doen).

Borsalino heeft een kas gekocht bij dezelfde leverancier en hier enkele jaren geleden een uitgebreid bouwverslag van gemaakt. https://www.moestuinforum.nl/opbouw-glazen-serre-t3405.html
Oudholland

Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?

pongo

Berichtdoor pongo » Zo 12 Jul 2015, 16:27

Hartelijk dank voor de info.

Ik heb nu een tunnelserre in pvc en eens die stuk is en dat zal precies niet lang meer duren schaf ik mij een glazen kas aan.

Stappaerts ziet er precies wel ok uit. Ik vraag mij af of die fundering ook in de prijs zit ,maar ga er zeker over informeren.

suus76
Woonplaats / locatie: utrecht

Berichtdoor suus76 » Ma 13 Jul 2015, 08:34

De kas van Stappaerts is gemaakt volgens hetzelfde principe als de kassen van Dave Storm, ziet er ook zeer solide uit, een prima keuze lijkt me.

Oudholland
Woonplaats / locatie: omgeving Eindhoven

Berichtdoor Oudholland » Ma 13 Jul 2015, 09:22

Bij de kas van Stappaerts zit de betonnen fundering ook bij de prijs in.
Oudholland

Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?

pongo

Berichtdoor pongo » Za 12 Sep 2015, 22:02

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met de serres van serralux uit Waregem? (filclair serren industry)

pongo

Berichtdoor pongo » Wo 16 Sep 2015, 08:51

Eind oktober komen ze mijn nieuwe kas plaatsen. ;)

Ze gaat 2,7m op 3,75m groot zijn. Ik kijk al uit naar het volgende moestuinseizoen.

pongo

Berichtdoor pongo » Ma 26 Okt 2015, 12:01

Woensdag komen ze mijn kas plaatsen. :D

Moet ik de grond in de serre voor de winter klaarmaken of na de winter bij het zaaien en planten.

Ik heb paardenmest liggen.

vele groeten

Terug naar “Tuinkassen”

STEUN HET FORUM:

bollogoSteun het forum - Ben je van plan een aankoop via bol.com te doen? Maak dan gebruik van deze link. Als jij via die link iets koopt, sponsort Bol.com een kleine bedrag om o.a. de hosting te betalen. Bijvoorbeeld bij de aankoop van moestuin boeken, tuingereedschap, moestuinbenodigdheden of andere niet tuin gerelateerde artikelen.