openen van een zakje zaad

Plaats hier je vragen, tips en berichten over onkruid, ziekten, plaagdieren en gebreken / misvormingen
advanbrunschot
Moestuin Seizoen: Bekijk update (2)
Woonplaats / locatie: Waalwijk

openen van een zakje zaad

Berichtdoor advanbrunschot » Wo 19 Dec 2018, 21:23

Hoe onbenullig is mijn vraag eigenlijk, maar goed ik probeer het toch. Als ik een zakje zaad openmaak aan de bovenkant, dan is vaak de omschrijving ook weg. En als ik het aan de onderkant open maak, dan vallen de zaden eruit.
Hoe doe jullie dat?

appelvrouw
Moestuin Seizoen: Bekijk update (232)
Woonplaats / locatie: NO Frankrijk

Re: openen van een zakje zaad

Berichtdoor appelvrouw » Wo 19 Dec 2018, 23:18

Ik draai het zakje om zodat de onderkant boven wordt. Als ik de zaden eruit heb gehaald die ik nodig heb dan plak ik het zakje dicht met een plakbandje of vouw het dicht en zet het vast met een paperclip. Lastige zakjes zaad worden verpakt in een ruim gripzakje.
Ons voorhuisje ( 5 pers.) verhuren we regelmatig..bij belangstelling: stuur me een pb!

Waar de mol is is er hoop!

Ciska
Woonplaats / locatie: Friesland

Berichtdoor Ciska » Do 20 Dec 2018, 08:43

Jep....zo doe ik dat ook ;)

HuubvG
Moderator
Moestuin Seizoen: Bekijk update (19)
Woonplaats / locatie: Hgz, prov GR

Berichtdoor HuubvG » Do 20 Dec 2018, 09:26

Met een schaar een strook bijna afknippen zodat het leesbaar blijft. Zonder schaar scheur je het bijna af. De truc ik om het er niet af te scheuren/knippen. Vaak zit er nog een binnenzakje in, dat voel je wel. Dat kun je er later weer in doen. Dichtplakken net als hierboven, ik doe dat met afplaktape die je weer los kunt maken.
NME moestuin en compostering

advanbrunschot
Woonplaats / locatie: Waalwijk

Berichtdoor advanbrunschot » Do 20 Dec 2018, 10:08

Ik hoop eigenlijk dat er een fabrikant van zaad hier mee leest en denkt: "He, dat kan handiger. Laat ik de aanduidingen eens midden op het pakje laten drukken."

Flup
Moestuin Seizoen: Bekijk update (22)
Woonplaats / locatie: Duitsland

Berichtdoor Flup » Do 20 Dec 2018, 13:14

Ik knip de bovenkant eraf en als daar alle informatie staat (soort zaad enz.) dan knip ik dat stukje bij en plak het met plakband op de verpakking.
Maar door het afgeknipte deel wat bij te knippen en op de verpakking te plakken, gaat geen informatie verloren.

paddestoelengek
Woonplaats / locatie: gelderland

Berichtdoor paddestoelengek » Do 20 Dec 2018, 17:05

bovenrandje open knippen, alle zaadjes in een gripzakje doe en terugplaatsen in het zakje
ik vind trouwens de informatie op de zakjes maar erg summier dus meestal moet ik toch aanvullende informatie op internet zoeken.
moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

hoekman
Woonplaats / locatie: Overijssel

Berichtdoor hoekman » Zo 23 Dec 2018, 12:55

Bovenaan staat veelal de houdbaarheidsdatum. Zeker bij de zaden van Van der Wal.
Ik knip dus het zakje aan de onderkant open. Gebruik de benodigde zaden en vouw het dicht. (2x omslaan) en doe er twee paperclips op. Plakband vergaat na een paar jaar of je scheurt de informatie er de volgende keer af.

petersmit
Woonplaats / locatie: Noord Holland

Berichtdoor petersmit » Zo 23 Dec 2018, 16:26

Bij de zakjes van buzzy Seeds zit er in de rechter bovenhoek een ‘knip-strip’. Daar kun je het zakje open knippen en blijft alle tekst en houdbaarheid zichtbaar.. :thumbup: :thumbup:
Laatst gewijzigd door petersmit op Zo 23 Dec 2018, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Ook voor privé vragen beschikbaar! https://www.dutchgardenseeds.com en voor (biologische) zaden natuurlijk..

petersmit
Woonplaats / locatie: Noord Holland

Berichtdoor petersmit » Zo 23 Dec 2018, 16:27

Afbeelding
Ook voor privé vragen beschikbaar! https://www.dutchgardenseeds.com en voor (biologische) zaden natuurlijk..

Terug naar “Problemen in de moestuin”

STEUN HET FORUM:

bollogoSteun het forum - Ben je van plan een aankoop via bol.com te doen? Maak dan gebruik van deze link. Als jij via die link iets koopt, sponsort Bol.com een kleine bedrag om o.a. de hosting te betalen. Bijvoorbeeld bij de aankoop van moestuin boeken, tuingereedschap, moestuinbenodigdheden of andere niet tuin gerelateerde artikelen.