Pasen 2019 met Goldfish

Goldfish
Woonplaats / locatie: Gouda

Pasen 2019 met Goldfish

Berichtdoor Goldfish » Zo 20 Jan 2019, 17:41

Een eerste rijtje: zowel vraag als aanbod worden nog uitgebreid de komende maanden!

AANBOD

Haal & Breng service http://www.fruitbomen.net : dit jaar alleen planten en geen laagstam of groter.

Containers:
    rond, 37 x 32 (h) cm.
    rond, 27 x 25 (h) cm.
    rond, 18,5 x 18,5 (h) cm.

vierkant, 25,5 x 25,5 x 27 (h) cm.
    vierkant 15 x 15 x 20,5 (h) cm.
    vierkant, 19,5 x 19,5 x 22,5 (h) cm.

rond met gaatjes (vijver/hydro/dwc), 14 x 10 (h) cm

Gered gereedschap: ik trof van de week het nodige tuingereedschap (diverse scharen en ook nog een zware hamer) aan op het Volkstuincomplex dat anders roemloos zou eindigen bij t oud ijzer. Met een beetje liefde en onderhoud kunnen ze nog jaren mee. Voor de liefhebber. zie pagina's 3 en 4 met foto's

Zaailing (1x) Grootmoeders oorbel/ Fazantenbes (vergeven)

Citrus: Calamondin. Met pot (van 25cm) pakweg 50-60cm hoog. Doe er een stel van de hand voor 8 euro/stuk of voor een goede ruil in natura. Foto's volgen. De Calamondin is een kruising tussen Kumquat en Mandarijn. Ik heb ook een paar Kumquats te koop. Beide citrussen kunnen best wat vorst hebben en zijn daarnaast makkelijker te overwinteren daar ze een minder sterke lichtbehoefte hebben dan ander citrus. Daarnaast eet je de vruchten in principe met schil (die is heerlijk zoet, het vruchtvlees is zuur of soms zelfs bitter) of je verwerkt de vrucht geschaafd in marmelade etc.

Afbeelding

Vijgen: 1x. Peretta,. 1x Two-Timer 1x Chicago (check). Zomerklonen van Lidl Vijgen. Liepen pas geleden een heel klein beetje uit , maar heb te weinig water gegeven dus ben niet zeker of t nog leeft.

Chayote / Labusan: als je wilt dat ik eentje opkweek dan zsm laten weten. De MTFD valt erg laat en wat ik ook doe, het levert mij een slingerplant op met ranken van misschien wel 1.5 tot 2 meter als ik niet uit kijk.

GEVRAAGD

2 zaailingen (of per post zaad vooraf) van de grootvruchtige Tamarillo
Zelfgemaakte kruidenthee
zaailing Pepino/Meloenpeer (zaai zelf ook maar wil diversiteit)
EXTREEM vroege tomaten: dus rassen als Nadja of 42days die op tijd gezaaid zijn. Niet de lekkerste rassen maar wil gewoon snel verse tomaten kunnen oogsten, de culinaire hoogstandjes volgen dan later in het seizoen wel.

PROEVERIJ
Onder voorbehoud: Bergpapaya/ Babaco van eigen oogst.

RUILS

Jorieke123: Wc papier/koffie o.i.d. OF Gered gereedschap voor Paarse Zoete Aardappel Ruil verhouding nog af te stemmen afhankelijk van het aantal Molokai dat overblijft.
Nasuada: ………………. voor zaailing Grootmoeder... ben bang dat Grootmoeder op weg is naar t plantenkerkhof
Appelvrouw: geld voor 2 Kumquats, kruidenthee voor aardappelpoter
Charly: setje tomaten, mijn tegenruil heb ik MTFD najaar 2018 geleverd.
Ciska: .................................….voorwerp 4 en 8
Laatst gewijzigd door Goldfish op Zo 10 Feb 2019, 14:19, 17 keer totaal gewijzigd.

Jorieke123
Moderator
Moestuin Seizoen: Bekijk update (241)
Woonplaats / locatie: zelhem

Re: Pasen 2019 (of 28 april) met Goldfish

Berichtdoor Jorieke123 » Zo 20 Jan 2019, 18:39

Oh ik denk dat wij wel wat gereedschap kunnen gebruiken. Ligt er natuurlijk aan wat voor een gereedschap. :D

Nasuada
Moestuin Seizoen: Bekijk update (9)
Woonplaats / locatie: Overijssel

Re: Pasen 2019 met Goldfish

Berichtdoor Nasuada » Zo 20 Jan 2019, 20:33

Ja, die grootmoedersoorbel gaaaf!
Klopt het echt dat de besjes naar chocola/ krenten smaakt?
Hoe groot is/ groeit de plant/ struik? kan ik deze naast de vlinderstruik zetten of valt deze dan in het niet?
Mijn lijstje is nog minimaal maar hou deze tzt maar in de gaten.

Jorieke123
Moderator
Moestuin Seizoen: Bekijk update (241)
Woonplaats / locatie: zelhem

Berichtdoor Jorieke123 » Zo 20 Jan 2019, 20:36

Nee, daar smaken ze helemaal niet naar :lol: Vincent heeft me vorig jaar laten proeven, er zijn meer mensen die een besje kregen. Ik zou de plant zetten voor zijn schoonheid, niet om de smaak ;)

Hij had nog iets anders mee wat nog minder lekker was... wat was dat ook alweer Vincent?

Goldfish

Berichtdoor Goldfish » Zo 20 Jan 2019, 20:45

Ze smaken naar karamel (worden ook wel karamelbes genoemd daarom, naast fazantenbes en Grootmoeder) met een vreemd bittertje. Oorsmeer volgens de smaakpupillen van Jorieke of was het Kruidenvrouwtje…….. Is dus een avontuur! De zaailing (1 vd 4 kwam op) is voor jou Nasuada. Ik kijk nog wel in je lijstje.
Laatst gewijzigd door Goldfish op Zo 20 Jan 2019, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Goldfish

Berichtdoor Goldfish » Zo 20 Jan 2019, 20:55

@ Jorieke ik had inderdaad nog een derde ding bij me (naast de Paw Paw die wel in de smaak viel). Cranberry, Vossenbes of Appelbes/Aronia?

Nasuada
Moestuin Seizoen: Bekijk update (9)
Woonplaats / locatie: Overijssel

Berichtdoor Nasuada » Zo 20 Jan 2019, 21:41

:D :D :D
Chocola/ oorsmeer/caramel hahaha die wil ik proeven nu al leuk :-).
Ik hoop dat Jorieke gelijk heeft :D :D :D
Jij had vossebes bij je idd die was echt heuuuul vies.

Kruidenvrouwtje
Moestuin Seizoen: Bekijk update (30)
Woonplaats / locatie: Dordrecht

Berichtdoor Kruidenvrouwtje » Zo 20 Jan 2019, 21:46

Voor mijn gevoel was het een chocorozijn in je oor gestopt smaakje. Maar hoe rijper des te smaakvoller. Nu hou ik ook van hop dus val wel op een bittertje
You can bury a lot of troubles by digging in the dirt

angela
Moestuin Seizoen: Bekijk update (66)
Woonplaats / locatie: Brabant

Berichtdoor angela » Zo 20 Jan 2019, 21:47

Je had ook die Tamarillo bij die was ook niet lekker :oops: (mijn verwachtingen waren in ieder geval hoger)

Goldfish

Berichtdoor Goldfish » Zo 20 Jan 2019, 22:19

Jaaaa dat was het Tamarillo. Ik had een beetje Aronia, wat vossenbes, maar vooral die gelige dwerg Tamarillo die nu een heel goed onderkomen heeft gevonden bij Charly.

Terug naar “Moestuinforum dag”

STEUN HET FORUM:

bollogoSteun het forum - Ben je van plan een aankoop via bol.com te doen? Maak dan gebruik van deze link. Als jij via die link iets koopt, sponsort Bol.com een kleine bedrag om o.a. de hosting te betalen. Bijvoorbeeld bij de aankoop van moestuin boeken, tuingereedschap, moestuinbenodigdheden of andere niet tuin gerelateerde artikelen.