Heleen1963 Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 Ik heb geen idee of het onderwerp hier goed stat, maar ik heb een vraag aan jullie allen:Afgelopen weken heb ik zaaddoosjes afgeknipt van o a de lupine, Lathyrus en de stokroos.Graag wil ik die bewaren voor komend voorjaar, om ze dan weer uittezaaien,Nu wil ik graag weten wat de beste methode is om zaad tebewaren in de winter , zonder dat het schimmelt, bevriest of aangevreten wordt door bv muizenWie weet raad ?? Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken en de tips .Heleen 1963 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pet Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 Ik bewaar mijn zaden in koffiefilters in een koele donkere la binnen. Gaat altijd goed. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 Voor de meeste zaden vrijwel altijd: koel en droog. Tegen de muizen heb je misschien wat aan de diverse suggesties hier: https://www.moestuinforum.nl/hoe-bewaren-jullie-je-zaden-t3302.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heleen1963 Posted September 3, 2013 Author Share Posted September 3, 2013 Dankjewel Jorg !! Ik heb nu een antwoord op mijn vraag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts