Jump to content

Knoflook nu planten of echt beter pas in oktober?

appelsientje 60

Recommended Posts

wij doen 10-10-10-10-10 maar dat is alleen een geheugensteun, 10 oktober 10 cm van elkaar 10 cm diep op een ruggetje van 10 cm hoog

het hangt ook af van het komende weer, als het nog warm wordt groeien ze wel hard en droogt het wat uit als het streng gaat vriezen (hier staan dus wel veel alsen...)

Hahaha het is rustig op het forum ivm forumdag.

Ik zelf wacht tot eind van de maand. Maar denk niet dat het iets uit maakt hoor als je het nu al doet.

Of iemand anders moet er meer ervaring mee hebben.

Ja nu je het zegt....ze treffen het wel met het mooie weer!

De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!

Was aan de winter opruiming in de tuin begonnen en kon het echt niet aanzien dat er niets stond

Daarom begin deze maand al teentjes geplant en die staan momenteel ong 10 cm hoog.

Zal in de loop van de dag foto's maken.

Als kok geeft de keuken geen probleem, als boer in de moestuin nog heel veel te leren.

Volg me ook op blog/Leeloo/

Wat betreft het tijdstip van planten heb ik altijd begrepen dat grotere knoflookplanten minder kans hebben de winter goed door te komen, omdat ze meer vorstschade op kunnen lopen. Ideale hoogte zou ca. 10 cm loof zijn aan het begin van de winter. Als je nu plant en het blijft nog even warm, dan worden ze al snel hoger dan dat. Je kunt het natuurlijk uitproberen door een deel nu te planten en een ander deel over een maand