appelsientje 60 Posted September 21, 2013 Share Posted September 21, 2013 Is het beter om te wachten met knoflook poten tot midden oktober, of maakt het niet uit als ik ze nu poot? Quote De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eveline68 Posted September 21, 2013 Share Posted September 21, 2013 Hahaha het is rustig op het forum ivm forumdag. Ik zelf wacht tot eind van de maand. Maar denk niet dat het iets uit maakt hoor als je het nu al doet.Of iemand anders moet er meer ervaring mee hebben. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted September 21, 2013 Share Posted September 21, 2013 wij doen 10-10-10-10-10 maar dat is alleen een geheugensteun, 10 oktober 10 cm van elkaar 10 cm diep op een ruggetje van 10 cm hooghet hangt ook af van het komende weer, als het nog warm wordt groeien ze wel hard en droogt het wat uit als het streng gaat vriezen (hier staan dus wel veel alsen...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelsientje 60 Posted September 21, 2013 Author Share Posted September 21, 2013 Hahaha het is rustig op het forum ivm forumdag. Ik zelf wacht tot eind van de maand. Maar denk niet dat het iets uit maakt hoor als je het nu al doet.Of iemand anders moet er meer ervaring mee hebben.Ja nu je het zegt....ze treffen het wel met het mooie weer! Quote De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted September 21, 2013 Share Posted September 21, 2013 Ik zelf wacht nog een week of 2. Maar of het veel uitmaakt, heb ik niet echt ervaring mee. Vorig jaar wat te laat gepoot, nu wou ik es op tijd zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Esthe76r Posted September 21, 2013 Share Posted September 21, 2013 Begrijp ik hier nu goed uit dat ik ze eigenlijk een beetje moet ingraven?Of reageer ik nu echt mega dom... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Persica († december 2016) Posted September 21, 2013 Share Posted September 21, 2013 Misschien is het handig om eerst een ander topic over knoflook te lezen vooralleer je aan de slag gaat met het planten van knoflook. olifanten-knoflook-t3036.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeloo Posted September 23, 2013 Share Posted September 23, 2013 Was aan de winter opruiming in de tuin begonnen en kon het echt niet aanzien dat er niets stond Daarom begin deze maand al teentjes geplant en die staan momenteel ong 10 cm hoog. Zal in de loop van de dag foto's maken. Quote Als kok geeft de keuken geen probleem, als boer in de moestuin nog heel veel te leren.Volg me ook op blog/Leeloo/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
mw vogel Posted September 23, 2013 Share Posted September 23, 2013 Wat betreft het tijdstip van planten heb ik altijd begrepen dat grotere knoflookplanten minder kans hebben de winter goed door te komen, omdat ze meer vorstschade op kunnen lopen. Ideale hoogte zou ca. 10 cm loof zijn aan het begin van de winter. Als je nu plant en het blijft nog even warm, dan worden ze al snel hoger dan dat. Je kunt het natuurlijk uitproberen door een deel nu te planten en een ander deel over een maand Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts