Vlinderx Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 Hallo, Ik wil zeer binnenkort mijn tuin weer eens opvrolijken met plantjes. De tuincentra en bouwmarkten hebben al volop plantjes in de verkoop maar voor mijn gevoel is het nog te koud. Kan iemand me vertellen wat de geschikte tijd is om ze te poten. Wanneer het 's nachts vriest nog vriest lijkt me dit nu nog geen goed idee.. of kan dat geen kwaad? Alvast bedankt. Quote Don't dream your life. Live your dreams.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
essiebes Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 Als de plantjes tegen de vorst kunnen kan het natuurlijk wel (bijv viooltjes). Als ze er niet tegen kunnen gaat het nu nog niet goed natuurlijk.En wat ook belangrijk is, dat ze goed afgehard zijn. Ook al kunnen ze tegen vorst, als ze uit een warme kas komen en je zet ze gelijk in de kou, dan worden ze daar niet beter van. Dan beter geleidelijk laten wennen aan de kou door bijv overdag buiten te zetten en 's nachts voorlopig nog binnen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts