Mariekeenfrance Posted October 3, 2013 Share Posted October 3, 2013 Hallo, kan ik eekhortjes brood ook drogen door ze in plakjes te snijden en dan aan een lang touwtje te rijgen telkens met ruimte ertussen? Dit heb ik nl ook met gewone Champignons gedaan.Marijke. Quote Mijn naam is Marijke, maar de Fransen noemen mij Marieke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted October 3, 2013 Share Posted October 3, 2013 Ja, dat zou op de zelfde manier moeten gaan lukken. En een mooi voordeel is dat je het water waarin je ze wellen gaat weer als basis voor soep of saus kunt gebruiken. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted October 3, 2013 Share Posted October 3, 2013 (edited) wij hebben paddestoelen vrij snel gedroogd in een groentendroger, champignons en een stuk porcini dat over was Edited October 4, 2013 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mariekeenfrance Posted October 4, 2013 Author Share Posted October 4, 2013 Hoi, bedankt voor de antwoorden. Ik heb wat Cepes zoals ze die hier noemen, en wil wat drogen. Een voedsel droger....wat kan ik mij daar bij voorstellen?groetjes Marijke. Quote Mijn naam is Marijke, maar de Fransen noemen mij Marieke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted October 4, 2013 Share Posted October 4, 2013 Marieke ik droog ze buiten( en als het regent, én `s-nachts haal ik ze binnen) Op een dienblad met keukenpapier, in plakken, en soepel zwart stoffen horgaas erover(gekocht bij xenox). Gaat perfect met cepes, trompettes du mort maar ook met zelfgekweekte shi takes enz... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mariekeenfrance Posted October 4, 2013 Author Share Posted October 4, 2013 Appelvrouw, ook bedankt voor het antwoord. Momenteel is het erg vochtig. Hoelang kan het dan binnen liggen? Quote Mijn naam is Marijke, maar de Fransen noemen mij Marieke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted October 4, 2013 Share Posted October 4, 2013 Mijn ervaring: zolang het afgedekt is tegen vliegen kan dat wel even..dagen..leg het daar waar het tocht als je zo`n plek hebt.Zodra er zon is zet ik het dienblad daarin. Ik draai de cepes etc regelmatig, minstens 1 x per dag als ze in de zon staan.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mariekeenfrance Posted October 6, 2013 Author Share Posted October 6, 2013 Bedankt, daar het hier voorlopig nog vochtig blijft heb ik ze toch aan touwtjes geregen. En het gaat goed! Met mooi weer zou ik ze ook nog buiten in de zon kunnen hangen. Merci!Marijke. Quote Mijn naam is Marijke, maar de Fransen noemen mij Marieke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts