HuubvG Posted November 9, 2013 Share Posted November 9, 2013 (edited) En het werd ditmaal de keuze voor de reuzeprei "Mammoth Pot" als gewas voor de teeltwedstrijd van komend seizoen. We hadden nog niet 'de dikste' in omtrek gehad en dat gaan we dan dus komend jaar meten. Over de reuzeprei "Mammoth Pot"Het is een dikke soort prei, die veel voedingstoffen nodig heeft. Je kunt je nu al verdiepen in wat je met de grond moet doen. Tevens kun je al beginnen met het voorbewerken van de aarde. Teelt is mogelijk zowel in de volle grond als in de kleinere tuin, in pot en in de MM. In deze laatste zullen ze niet zo diep gepoot kunnen worden, maar de breedte telt immers, ze hoeven niet per se een lange witte schacht te hebben. Het gedeelte dat zichtbaar is / bovengronds groeit, is redelijk groot, aan de grootte van de plant kun je al veel zien. Dus foto's maken tijdens de wedstrijd kan prima. Aanmeldengesloten Enkele aandachtspunten/ regelsDe wedstrijd eindigt op vrijdag 31 oktober '14De zaden worden vanaf november 2013 verzonden, je mag van start gaan zodra je ze in huis hebt.Tijdens de teelt mag je foto's, opmerkingen, tips plaatsen. Meedoen aan de wedstrijd betekent ook weer dat je minimaal eenmaal met één foto komt tot aan de finish.De winnaarDe deelnemer die de prei heeft met de grootste omtrek op het dikste witte gedeelte aan de kant van de wortels is winnaar. PreispakketAttentie! Ditmaal zal er een prijs uitgereikt worden... Ton Vreeken van Vreeken's Zaden stelt een pakketje met verschillende soorten zaden ter beschikking van de laatste nieuwe (of misschien juist: historische) groenten, die in de nazomer van 2014 beschikbaar zijn.Maak er een mooie wedstrijd van! Edited June 12, 2014 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted November 9, 2013 Author Share Posted November 9, 2013 (edited) Deelnemers aalterse_willy', Angela, agnetha, appelsientje 60, Appelvrouw, Beertjerinneke, bio-fee, Bit, Bloemenkoningin, Bobjan10, borderrose, Bubbels, Conny, Cupcakeje, Dano, Dennislp, divicento, eenertjuh, Erny, Esthe76r, Eveline68, Frans, geedee, gemma, greetje, greetje11, Groene vingers, Gwen, helen, Henkg, hoekman, HuubvG, jaapandre, janita, Jan Lokman, jarno, jeanne-heijmans, Jenneke, Jizkaha, Jokat, Joladio, jootje, Jorg, Jorieke, kenbeimer, Kroongj, kruidje, lemmy, lexiej_88, Limoen, loraine, Malouis, Manuela88, Marijke, MartinH, meekje, Merel, Mibo, Moestuin_op_pootjes, Nielsie_b, Noompie, roosmarij, Piroska, René, Salamandertje, sansarelli, Schoutuh, simke, Sovreze, Stan, Thea, TheoT, T0M, Vuur, weknow Van dik naar dun: Appelvrouw 31,4Bit 31 cmHuub 28 cmsimke 27,5 cmaalterse_willy 27 cmhoekman 26,6 cmNoompie 26,5 cmFrans 26 cmMarijke 25,8 cmAngela 24 cmJenneke 21,5 cmThea 21 cmbio-fee 19 cmjeanne-heijmans 18 cmJorg 16,6 cmHenkg 16,1 cmsansarelli 14 cmEveline68 13,5 cmBobjan10 11,2 cmVuur 11,2 cmPiroska 9.5 cmErny 7,5 cmLimoen 7 cmjanita 6 cmStan 5 cmTom 5 cmJoladio 5 cmkenbeimer 5 cmManuela88 1 cm - totaal aantal deelnemers: 73- één of meer berichten geplaatst mét foto: 42 deelnemers- eindopgave mét foto van meting: 20 deelnemers- opgezegd: 22 deelnemers Edited March 22, 2015 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malouis Posted November 9, 2013 Share Posted November 9, 2013 Leuk! Ik doe mee. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted November 9, 2013 Share Posted November 9, 2013 Ik ook Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
lemmy Posted November 9, 2013 Share Posted November 9, 2013 ik doe ook mee, lijkt me leuk. Quote http://volkstuinbreukelen.blogspot.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loraine Posted November 9, 2013 Share Posted November 9, 2013 Me too Quote Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren." Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted November 9, 2013 Share Posted November 9, 2013 Waar haal ik een Nederlandse postzegel zonder een dure verplaatsing te maken??Anders wil ik best eens mee doen. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje Posted November 9, 2013 Share Posted November 9, 2013 willy, ik wil jouw postzegel wel voor mijn rekening nemen hoor!moet ik alleen wel je adres hebben Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted November 9, 2013 Author Share Posted November 9, 2013 @ Willy, ik heb nog wel een postzegel (heb familie in België wonen...).Dus stuur je antwoordenvelop gerust ongefrankeerd op.Alle buitenlandse deelnemers idem, we kijken nog hoe we dat gaan doen met frankeren.Het kan zijn dat je de portokosten later over kunt maken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limoen Posted November 9, 2013 Share Posted November 9, 2013 Leuk! Ik wil ook graag mee doen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manuela88 Posted November 9, 2013 Share Posted November 9, 2013 Ik doe zeker mee ! zie graag je adres tegemoet We gaan er weer vol tegenaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted November 9, 2013 Share Posted November 9, 2013 Ha, ja...natuurlijk doe ik mee. Buiten competitie en ""voor spek en bonen", zeg maar. Altijd in voor wat nieuws en wat te leren! @ Willy uit Aalter. Zal ik aan Huub 2 enveloppen sturen? Een voor mij en een met een Europese zegel voor jou? (Moet dan wel even zoeken of ik je adres nog ergens heb...) Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted November 9, 2013 Share Posted November 9, 2013 Ik doe mee Huub. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eveline68 Posted November 9, 2013 Share Posted November 9, 2013 Ik doe ook mee Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoekman Posted November 9, 2013 Share Posted November 9, 2013 Ik wil graag meedoen. Ik zal alleen niet in staat zijn om de wedstrijd te winnen. Maar met de bonen lukte het ook aardig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted November 9, 2013 Author Share Posted November 9, 2013 Eigenlijk denk ik wel dat er in het buitenland ook Europese postzegels gekocht kunnen worden. Als dat zo is, kunnen ook de buitenlandse deelnemers gewoon een aan henzelf gerichte envelop sturen. Weet iemand dit? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eveline68 Posted November 9, 2013 Share Posted November 9, 2013 Rembours een idee of zijn de kosten te laag hier voor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartinH Posted November 9, 2013 Share Posted November 9, 2013 Ik doe ook mee!! Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agnetha Posted November 9, 2013 Share Posted November 9, 2013 Ik wil ook graag mee doen! Lijkt me erg leuk! Stuur je een pb Quote Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin! Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted November 9, 2013 Share Posted November 9, 2013 @ Willy, ik heb nog wel een postzegel (heb familie in België wonen...).Dus stuur je antwoordenvelop gerust ongefrankeerd op.Alle buitenlandse deelnemers idem, we kijken nog hoe we dat gaan doen met frankeren.Het kan zijn dat je de portokosten later over kunt maken. is het met buitenlandse deelnemers dan niet makkelijker als ze het adres mailen en een bedragje voor frankeren naar jou overmaken?dan is er maar 1x frankeerkosten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bio-fee Posted November 9, 2013 Share Posted November 9, 2013 Voor zover ik weet kun je het in het buitenland geen Nederlandse postzegels kopen hoor. Ik heb ze hier in het postkantoor (DLD) niet gezien in elk geval... Maar goed, ik wil dus ook meedoen! (Maar ik heb ook een NL postadres dus geen gedoe met postzegels). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted November 9, 2013 Author Share Posted November 9, 2013 Herstel > zie het idee van Loes > uit het buitenland > mail je adres door en maak het bedrag voor een eurozegel over op mijn rekening > 96 eurocent. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
René Posted November 9, 2013 Share Posted November 9, 2013 Ik wil ook wel meedoen Quote Wie zaait zal oogsten Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted November 9, 2013 Share Posted November 9, 2013 Ik doe ook mee! Juist mooi dat je ze al zo vroeg kan zaaien: in januari heb je het nog niet zo druk met alle andere zaailingen. Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noompi Posted November 9, 2013 Share Posted November 9, 2013 Super, dan kan ik zaaien op m'n verjaardag! Ik doe ook weer mee dus! Quote http://noompisbm.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts