Jump to content
HuubvG

Teeltwedstrijd reuzeprei "Mammoth Pot"

Recommended Posts

Bij mij zijn ze de laatste tijd ook niet veel dikker geworden. Maar vandaag een nieuw wapen in de strijd gegooid. Ik heb m'n mooiste prei in de wasmand gezet waar tot voor kort de tuinbonen in stonden met nog wat kompost en een beetje ecostyle korrelmest. Dus wie weet komt er een inhaalslag

15na9eq.jpg

De stand nu: Bijna 3 cm dik en een omtrek van precies 9 cm

j7yrls.jpg

Binnenkort gaat er ook nog één in de wasmand waar nu nog snijbonen in staan, ben benieuwd of daar nog verschil in gaat zitten

DSC0455075771406889290.JPG

Mijn grootste prei, de anderen staan erachter in rij maar die zie je niet . Ik heb hem niet gemeten maar hij is formaat grote teen.

Sorry voor de verdraaide foto, hij staat recht op mijn laptop, heb hem daarna alsnog een kwartslag naar links gedraaid maar hij blijft op zijn kant staan.

Die van mij zijn moeilijk aan het doen, mijn 3 grootste zijn aan het verpieteren geen idee waarom

een paar zijn er spoorloos verdwenen (als iemand ze heeft meegenomen hoop ik maar dat hij of zij er gelukkig mee is)

en nu is dan een van de achterblijvers die ik zomaar in de tuin had gezet omdat de ander veel groter waren de grootste

Vandaag 2 tuinen bezocht van mededingers in deze prei wedstrijd. Geen directe concurrenten Stonden er gezond bij trouwens hoor !

Van drie ben ik nu naar 1 plantje afgedaald... de anderen zijn opgegeten blijkbaar... geheel verdwenen... Denk dat het enige overgebleven preitje het ook niet meer lang gaat volhouden...

Ben bijna uit de "race"....

ook mijn tweede keer zaaien is nooit opgekomen. Al die tijd vergeten te melden maar ik kon dus helaas niet mee doen. Stomme zaadjes. toch benieuwd naar die reuze prei dus volgend jaar maar aanschaffen en nog is proberen

Oma's liefde voor de prei, zorgt voor een grotere prei als bij mij thuis.

10580019_754212317968892_7948469525287851862_n.jpg

Foto's van mijn preitjes volgen nog. Eentje wordt momenteel helaas verzwolgen door een courgette die groter werd dan ik hoopte. Ik denk niet dat ik ze dit jaar wil oogsten.

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Hé wat grappig, nog een prei met een kleintje erbij!

Heeft iemand enig idee hoe zoiets kan ontstaan?

Doen veel ui-achtigen Bio-fee, nee is wel normaal.

Ik zit nu op een kleine 22 cm.

2014-08-06-1460161407337585.59

Doen veel ui-achtigen Bio-fee, nee is wel normaal.

Ik zit nu op een kleine 22 cm.

2014-08-06-1460161407337585.59

Diene foto is ne zeurzak geloof ik zulle.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Hhahaha. Aalterse Willy. Kun je dat vertalen ( in ieder geval voor mij ) ? Is dat iets negatiefs ?

Als het slaat op de wijze hoe het meetlint ligt. Dat lijkt een achtbaan ja, maar dat is een lint van 10 meter. De omtrek is echt maar 1 omslag rond de voet hoor. 22 cm.

Maar still going strong ( die 26 van Jet ga ik nooit meer inhalen in ieder geval )

Ahá ! Morgen zal ik even meten incl wat bladeren

Die zijn groot!!! Nou... ík kan het wel vergeten zie ik... Kijk maar wat er nu van over is...

IMG209591741407687925.JPG