svdr Posted November 11, 2013 Share Posted November 11, 2013 Ik zaai elk jaar wortelen, pastinaken, en wortelpeterselie. Pastinaak en gewone wortelen geven elk jaar een mooi resultaat. De wortelpeterselie laat het telkens afweten. Zaad van het Vlaams Zaadhuis, dus aan de kwaliteit twijfel ik niet. Toch zijn ook dit jaar de peterseliewortels beneden alle maat : iele dingetjes van5cm lang, amper 1 cm dik. Sommige van mij gewone peterselie heeft grotere wortels... Als ik dan die kanjers in de winkel zie, die kunnen verdorie wedijveren met middelmaatse pastinaken. Droef. Ik doe aan vruchtwisseling, zit op zandgrond en gebruik geen verse mest, er wordt wel goed uitgeteerde stalmest gebruikt, of gedroogde koemestkorrels, en soms een klein beetje patentkali en wat lichte NPK. Aangezien de wortelen en de pastinaken het prima doen, snap ik niet wat er met de wortelpeterselie mis gaat. Ze krijgen allemaal evenveel water, en ik heb geen (te) droge grond. Dit jaar door omstandigheden (lang koud/andere dringende werken in de tuin) wel maar in mei kunnen zaaien. Wie weet raad? Quote Stefan Van de Rostijne Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted November 11, 2013 Share Posted November 11, 2013 hier geen probleem maar ze willen echt geen bemesting, niks nada noppeswe zetten (maart/aprilzaai) ze op het oude tuinbonenveldje (we rooien die met wortel en al) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mw vogel Posted November 15, 2013 Share Posted November 15, 2013 Aha, geen bemesting! Vandaar dat ze het bij mij wel goed deden Ik heb ze gewoon ergens tussengepropt, op een slecht stukje. Verwachtte er niet veel van, maar ze hebben mooie knolletjes gevormd, en lekker! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts