Jump to content

Vraagje over bv courgette en komkommer

marije124
 Share

Recommended Posts

Wat is een insectenheuvel? Ik geloof niet dat ik dat leuk ga vinden............

Die berg is toch denk ik wel 5 bij 5 meter vanaf het begin en dan zo'n 1,50 m hoog?

Kruidenspiraal zou leuk zijn maar..........mijn tuin is zo'n 50 meter bij mijn huis vandaan en de zandbak staat op de binnenplaats die dichter bij de keuken is.

Aan wat voor bloemen denk jij? Wat groeit op puin?

Vanalles. Maar als je met plantgaten werkt... is zowiezo alles mogelijk...

Wat is een insectenheuvel?

Die berg in de hoek op mijn tuin, die jij waarschijnlijk gister als vuilstortplaats aan zag

Insecten zijn zeer nuttig voor een moestuin, met zo'n heuvel of hotel probeer je die extra te lokken. Staat hier ergens een insectenhoteltopic op het forum met mijn heuvel en wat andere voorbeelden en info.

Even a broken clock is right twice a day

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Op mijn hele tuin to be hebben jaren geiten gelopen Jasmin.

Ik ben nu aan het proberen kleine stukjes omgespit te krijgen en daarop groenten te telen.

Maar dat gaat helaas niet snel want het is heel zwaar spitten om door de toplaag te komen en mijn leeftijd telt ook mee.

Ik kan dan ook lang niet alles poten of zaaien wat ik zou willen wegens nu nog gespitte grond gebrek.

Als je fruit wilt op een berg puin dan kun je een vijg proberen. Moet het wel een beetje beschut en warm liggen dat puin. Mijn vijg staat ook in het puin, de vijg heeft het graag moeilijk. Tenminste als ie het te goed heeft dan gaat ie alleen maar veel blad maken. En je wilt natuurlijk vruchten!

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Buiten blijven sowieso niet, is het 's nachts nog veel te koud voor, maar ook om af te harden is het nog wel erg vroeg. Ook uitkijken met volle zon zijn de plantjes nog veel te teer voor.

Even a broken clock is right twice a day