Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Kas aangeschaft !

katrien888

Recommended Posts

Het is beslist!

Vandaag hebben we een kas besteld, afmeting 3.06m op 2.98m, hier een model van een iets grotere...maar die kon ik niet plaatsen, anders zat ik met de achterwand tot aan de houten afsluiting van de buur, en om het glas te kunnen onderhouden lukte dat niet.

AHSkweekkasR304d020b154262357741386681659.jpg

Het is in veiligheidsglas met hordeur en automatische raamopener.

Jiepie !!!

Nu nog +/- 10 weken wachten...

grtjs,

Katrien

En een ezeltje dat duitjes geeft om het te bekostigen.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Dank je iedereen , ik kijk er ook enorm naar uit!

En 't is inderdaad geen goedkope, dat kan ik wel zeggen, maar omdat het deel uitmaakt van m'n kleine tuin, niet apart in een moestuin, wou ik hem in zwarte kleur. Een paar opties erop, automatisch dakraam, hordeur, en in veiligheidsglas komt het toch op een goeie 2000€, nu ja...da's dan ook tegelijkertijd voor m'n nieuwjaar, verjaardag,...

Dank je iedereen , ik kijk er ook enorm naar uit!

En 't is inderdaad geen goedkope, dat kan ik wel zeggen, maar omdat het deel uitmaakt van m'n kleine tuin, niet apart in een moestuin, wou ik hem in zwarte kleur. Een paar opties erop, automatisch dakraam, hordeur, en in veiligheidsglas komt het toch op een goeie 2000€, nu ja...da's dan ook tegelijkertijd voor m'n nieuwjaar, verjaardag,...

Haha goed geregeld dan. Het is ook een grote kas hoor, ik heb een klein muurkasje waar zo'n 15 peperplanten en die kostte ook €220. Hobby's kosten geld, dus hobbykassen ook!

Veel kweekplezier gewenst! Maar dat gaat helemaal lukken denk ik zo

Ik heb zoiets tweedehands, gedemonteerd opgehaald en thuis schoongemaakt en gemonteerd. Als nieuw, maar achter het huis had ik donkergroen of zwart gemoffeld aluminium wel chiquer gevonden. Heb weleens gezocht op aluminium verven maar dat gaat nog niet meevallen. Maar bij mij was het eerder de keus: wel of geen kas. En ik heb 'm. Ik misgun je hem dan ook van harte! Nee hoor, grapje, veel plezier gewenst met je nieuwe aanwinst!

Super familymen, laat maar eens weten wanneer de jouwe geleverd wordt en hoe je het ermee stelt, hoe groot is jou aankoop?

Pieterbl, jou muurkasje is dan toch niet zo klein 15 peperplantjes is niet mis hé!

HuubvG, dank je en jij hebt de juiste keus gemaakt, beter een 2dehands dan geen kas hé! Succes ermee!

grtjs,

Katrien

Super familymen, laat maar eens weten wanneer de jouwe geleverd wordt en hoe je het ermee stelt, hoe groot is jou aankoop?

Pieterbl, jou muurkasje is dan toch niet zo klein 15 peperplantjes is niet mis hé!

HuubvG, dank je en jij hebt de juiste keus gemaakt, beter een 2dehands dan geen kas hé! Succes ermee!

grtjs,

Katrien

Hey Katrien,

Normaal gezien zou mijn serre deze maand nog geleverd worden, laat ons hopen

Ik ben gegaan voor de Neptune9900, deze is 2.57 m op 3.83 m...ik heb ook dadelijk 2 automatische raamopeners besteld.

Ik heb laatst ook een kas besteld, eentje die is opgebouwd van het frame van afgebroken professionele kassen, met gebruikt glas (4 mm) maar met nieuwe aluminium glasroeden en rubbers.

Wordt als het goed is komende vrijdag geleverd.

Ik had al een klein kasje van 1,8x2,7 meter, maar dit wordt een serieuze; 3,35x6, hoog model dus goothoogte 2 meter.

Inderdaad zwart is mooier/minder opvallend, maar dat was mij te duur, zeker voor een kas van het formaat dat ik nu krijg; ik betaal er nu 1500 euro voor thuisbezorgd als bouwpakket; volledig nieuw alu zou me dat het dubbele gaan kosten denk ik...

Als ik eraan toe ga komen om foto's te maken zal ik een bouwverslag plaatsen in een nieuw topic.

Oudholland

Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?

• 2 weeks later...

Ik heb gisteren telefoon gekregen dat mijn kas morgen 26 dec geleverd wordt, joepie

Nu met de storm van de laatste dagen heb ik wel schrik deze te monteren, ik had gedacht dit weekend te beginnen maar zal misschien maar beter wachten tot in het voorjaar, wat denken jullie?

Gewoon bouwen en opzetten. Volgende week krijgen we die mega-storm van de eeuw, of de week eróp, of over 20 jaar.

Dingen kunnen wel wat hebben hoor. Mijn kasje staat al en jaar of 20 ( 3e of 4e hands nu ), en is zéker van mindere kwaliteit dan de jouwe

Inderdaad gewoon gaan bouwen. Ben ik ook aan het doen nu.

Wel zorgen dat aan het eind van de dag, als je stopt, alles stevig staat, en vooral dat je niet half met het glas begint en maar de halve kas van glas voorziet als er wind voorspeld wordt.

Oudholland

Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?

Plaats eens een fotootje hé als die er staat...'k ben benieuwd

Hey Katrien, hier een paar foto's. Ondertussen is de serre volledig afgewerkt op 3 ruitjes na (die waren niet aanwezig in het bouwpakket )

serre34481388385146.jpgserre182321388385953.jpg

Op de foto's steekt het glas onderaan er nog niet in maar dat is ondertussen ook al gebeurd

Nou nou ! Dát ziet er wel echt perfect uit he ? Prachtig.

Zou ik wél zo spoedig mogelijk ook de 3 ontbrekende ruiten er in doen ( ivm windvang bij eventuele storm of windvlagen )