katrien888 Posted December 10, 2013 Share Posted December 10, 2013 Het is beslist! Vandaag hebben we een kas besteld, afmeting 3.06m op 2.98m, hier een model van een iets grotere...maar die kon ik niet plaatsen, anders zat ik met de achterwand tot aan de houten afsluiting van de buur, en om het glas te kunnen onderhouden lukte dat niet. Het is in veiligheidsglas met hordeur en automatische raamopener. Jiepie !!! Nu nog +/- 10 weken wachten... grtjs,Katrien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gemma Posted December 10, 2013 Share Posted December 10, 2013 Leuk hoor!Veel plezier ervan gewenst. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nynkef Posted December 10, 2013 Share Posted December 10, 2013 Super !!!! (Jaloerssmiley) daar ga je heel veel plezier van hebben !!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted December 10, 2013 Share Posted December 10, 2013 Daar gaat ge veel plezier aan beleven Katrien888 en de Roeselaarse handelaars gaan wat minder groente verkopen. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eveline68 Posted December 10, 2013 Share Posted December 10, 2013 Nou dat word dan spannend ... Wel leuk om naar zo iets uit te kijken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pieterbl Posted December 10, 2013 Share Posted December 10, 2013 Wow ziet er mooi uit. Om maar een brutale vraag te stellen : wa kost da ong? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kroongj Posted December 10, 2013 Share Posted December 10, 2013 Zoiets? http://www.tuinserres.com/Webwinkel-Product-1456541/306x298-Glazen-ALU-HOBBY-SERRE-Rechte-Wand-Laag.html Wat zou ik graag de ruimte hebben om dit in mijn tuin neer te kunnen zetten Quote Groet, Geert-Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted December 10, 2013 Share Posted December 10, 2013 En een ezeltje dat duitjes geeft om het te bekostigen. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
katrien888 Posted December 10, 2013 Author Share Posted December 10, 2013 Dank je iedereen , ik kijk er ook enorm naar uit! En 't is inderdaad geen goedkope, dat kan ik wel zeggen, maar omdat het deel uitmaakt van m'n kleine tuin, niet apart in een moestuin, wou ik hem in zwarte kleur. Een paar opties erop, automatisch dakraam, hordeur, en in veiligheidsglas komt het toch op een goeie 2000€, nu ja...da's dan ook tegelijkertijd voor m'n nieuwjaar, verjaardag,... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
familymen Posted December 11, 2013 Share Posted December 11, 2013 Super, hier gaan zeker lekkere groentjes in groeien. Veel geluk ermee, ik heb juist ook eentje besteld ben eens benieuwd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pieterbl Posted December 12, 2013 Share Posted December 12, 2013 Dank je iedereen , ik kijk er ook enorm naar uit! En 't is inderdaad geen goedkope, dat kan ik wel zeggen, maar omdat het deel uitmaakt van m'n kleine tuin, niet apart in een moestuin, wou ik hem in zwarte kleur. Een paar opties erop, automatisch dakraam, hordeur, en in veiligheidsglas komt het toch op een goeie 2000€, nu ja...da's dan ook tegelijkertijd voor m'n nieuwjaar, verjaardag,... Haha goed geregeld dan. Het is ook een grote kas hoor, ik heb een klein muurkasje waar zo'n 15 peperplanten en die kostte ook €220. Hobby's kosten geld, dus hobbykassen ook! Veel kweekplezier gewenst! Maar dat gaat helemaal lukken denk ik zo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted December 12, 2013 Share Posted December 12, 2013 Ik heb zoiets tweedehands, gedemonteerd opgehaald en thuis schoongemaakt en gemonteerd. Als nieuw, maar achter het huis had ik donkergroen of zwart gemoffeld aluminium wel chiquer gevonden. Heb weleens gezocht op aluminium verven maar dat gaat nog niet meevallen. Maar bij mij was het eerder de keus: wel of geen kas. En ik heb 'm. Ik misgun je hem dan ook van harte! Nee hoor, grapje, veel plezier gewenst met je nieuwe aanwinst! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
katrien888 Posted December 15, 2013 Author Share Posted December 15, 2013 Super familymen, laat maar eens weten wanneer de jouwe geleverd wordt en hoe je het ermee stelt, hoe groot is jou aankoop? Pieterbl, jou muurkasje is dan toch niet zo klein 15 peperplantjes is niet mis hé! HuubvG, dank je en jij hebt de juiste keus gemaakt, beter een 2dehands dan geen kas hé! Succes ermee! grtjs,Katrien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
familymen Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 Super familymen, laat maar eens weten wanneer de jouwe geleverd wordt en hoe je het ermee stelt, hoe groot is jou aankoop? Pieterbl, jou muurkasje is dan toch niet zo klein 15 peperplantjes is niet mis hé! HuubvG, dank je en jij hebt de juiste keus gemaakt, beter een 2dehands dan geen kas hé! Succes ermee! grtjs,Katrien Hey Katrien, Normaal gezien zou mijn serre deze maand nog geleverd worden, laat ons hopen Ik ben gegaan voor de Neptune9900, deze is 2.57 m op 3.83 m...ik heb ook dadelijk 2 automatische raamopeners besteld. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
katrien888 Posted December 16, 2013 Author Share Posted December 16, 2013 Familymen,Zojuist eens een kijkje genomen op internet voor een Neptune, 't ziet er een mooie serre uit , ongeveer dezelfde oppervlakte als de mijne...alé we gaan goed kunnen kweken hé Veel succes ermee! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oudholland Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 Ik heb laatst ook een kas besteld, eentje die is opgebouwd van het frame van afgebroken professionele kassen, met gebruikt glas (4 mm) maar met nieuwe aluminium glasroeden en rubbers.Wordt als het goed is komende vrijdag geleverd.Ik had al een klein kasje van 1,8x2,7 meter, maar dit wordt een serieuze; 3,35x6, hoog model dus goothoogte 2 meter. Inderdaad zwart is mooier/minder opvallend, maar dat was mij te duur, zeker voor een kas van het formaat dat ik nu krijg; ik betaal er nu 1500 euro voor thuisbezorgd als bouwpakket; volledig nieuw alu zou me dat het dubbele gaan kosten denk ik...Als ik eraan toe ga komen om foto's te maken zal ik een bouwverslag plaatsen in een nieuw topic. Quote Oudholland Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
katrien888 Posted December 16, 2013 Author Share Posted December 16, 2013 Zou ik super vinden Oudholland om eens een foto van je kas te zien , en zo'n grote!!! super! had ik er maar de plaats voor..., daar zal je héél goed mee zijn Veel kweekplezier Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
familymen Posted December 25, 2013 Share Posted December 25, 2013 Ik heb gisteren telefoon gekregen dat mijn kas morgen 26 dec geleverd wordt, joepie Nu met de storm van de laatste dagen heb ik wel schrik deze te monteren, ik had gedacht dit weekend te beginnen maar zal misschien maar beter wachten tot in het voorjaar, wat denken jullie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 25, 2013 Share Posted December 25, 2013 Gewoon lekker gauw gaan bouwen ,Hebben wij ook gedaan en dan heb je in het voorjaar mooi de tijd voor de inrichting Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted December 25, 2013 Share Posted December 25, 2013 Gewoon bouwen en opzetten. Volgende week krijgen we die mega-storm van de eeuw, of de week eróp, of over 20 jaar. Dingen kunnen wel wat hebben hoor. Mijn kasje staat al en jaar of 20 ( 3e of 4e hands nu ), en is zéker van mindere kwaliteit dan de jouwe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oudholland Posted December 25, 2013 Share Posted December 25, 2013 Inderdaad gewoon gaan bouwen. Ben ik ook aan het doen nu.Wel zorgen dat aan het eind van de dag, als je stopt, alles stevig staat, en vooral dat je niet half met het glas begint en maar de halve kas van glas voorziet als er wind voorspeld wordt. Quote Oudholland Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
familymen Posted December 26, 2013 Share Posted December 26, 2013 Ok, bedankt voor de nuttige tips. Zullen er dan zaterdag eens aan beginnen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
katrien888 Posted December 26, 2013 Author Share Posted December 26, 2013 Plaats eens een fotootje hé als die er staat...'k ben benieuwd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
familymen Posted December 30, 2013 Share Posted December 30, 2013 Plaats eens een fotootje hé als die er staat...'k ben benieuwd Hey Katrien, hier een paar foto's. Ondertussen is de serre volledig afgewerkt op 3 ruitjes na (die waren niet aanwezig in het bouwpakket ) Op de foto's steekt het glas onderaan er nog niet in maar dat is ondertussen ook al gebeurd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted December 30, 2013 Share Posted December 30, 2013 Nou nou ! Dát ziet er wel echt perfect uit he ? Prachtig. Zou ik wél zo spoedig mogelijk ook de 3 ontbrekende ruiten er in doen ( ivm windvang bij eventuele storm of windvlagen ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts