slacubke Posted January 2, 2014 Share Posted January 2, 2014 Hallo iedereen Sjaak is mijn naam met de leeftijd van 61 jaar.Mijn interesse voor de moestuinforum werd aangewakkerd doordat ik op zoek was naar een kweekkastjevoor sla tomaten en andere groente zaden te laten ontkiemen.Dit alles is een beetje doorgeschoten naar sla kweken op water in onze kelder met rode en blauwe led groeilichtvan Philips samen met TL.We hebben nu tweemaal geoogst en ik moet zeggen dat ze heerlijk smaakte.In het voorjaar willen we via de vijver ook proberen om sla te kweken met PVC buizen dit heet dan aqua hydroponics. Met vriendelijke groet,Sjaak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted January 2, 2014 Share Posted January 2, 2014 Welkom leeftijdsgenoot, veel plezier hier op 't forum en thuis met de sla van 't water. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kockie Posted January 2, 2014 Share Posted January 2, 2014 Dit vraagt om foto's!!! Heb je al eens bekeken hoeveel energie je nodig hebt voor een kropje sla? Daar ben ik best wel benieuwd naar. Quote Interesse in hout stoken, duurzame energie, kachels etc? --> EcologieforumKockie speelt, zingt en "danst" mee in de musical Sweeney Todd op 19 en 20 mei in schouwburg Amphion in Doetinchem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted January 2, 2014 Share Posted January 2, 2014 Welkom ! en inderdaad. laat de foto's maar komen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marijke Posted January 2, 2014 Share Posted January 2, 2014 Ik heb werkelijk nog nooit van 'aqua hydroponics' gehoord...?'k Ben heel benieuwd naar verdere uitleg en foto's natuurlijk.Succes en een goede tijd op het forum. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slacubke Posted January 2, 2014 Author Share Posted January 2, 2014 Dank voor de reactiesVoor Kockie, Bit en Marijke enkele foto's van waar ik nu mee bezig ben.De slasoorten zijn van het ras Salanova met de namen Aquino, Seurar en Vivanto.Vloeibare voeding is van het merk GHE verder had ik nodig samla bakken van Ikea, zuurstofpompjes met steentjesen enkele aquarium pompjes voor de circulatie van het voedingswater.Ben nu 6 maanden bezig en ik vind het een leuke hobby om verschillende soorten sla uit te proberen en Kockie dat mag wat kosten. Verder heb ik in de vijver nog een sla en andijvie plantje opgekweekt die ook erg lekker warren. Groet Sjaak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted January 2, 2014 Share Posted January 2, 2014 Welkom , het ziet er goed uit Sjaak Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted January 3, 2014 Share Posted January 3, 2014 welkom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limoen Posted January 3, 2014 Share Posted January 3, 2014 Welkom! Erg leuk om je foto's te zien! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eveline68 Posted January 3, 2014 Share Posted January 3, 2014 Welkom... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts