Piroska Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 (edited) Omdat ik pas laat ga weten of ik kan komen en HOE ik kom (bus of vliegtuig) ga ik eerste instantie alleen voor de zaden, die kan ik altijd nog opsturen als ik niet mocht komen. Zodra ik zeker weet dat ik kan komt er evt een lijstje zaailingen en stekken bij. Tomaten:Tigerella 10 zaden (5 voor Angela)Moneymaker 10Lemontree 10San marzano 10German Orange Strawberry 5 ( OP! allen voor weknow, project zoetekes) peper/paprika:Yatsufa peper 5Alma paprika, peper 10Rawit 10 Cseresnye geel peper 10 (kers-peper rond, 3cm) (Jizkaha 5)Cseresnye rood peper 10 (idem als boven) (Jiskaha 5)Hongaarse zoete puntpaprika 10 aubergine:Lange violette 10Tsakoniki 20Japanese pickling mix 10 Pompoen:flat boer Ford (zuidafrikaanse witte, 12 kilo) 4 zaden (OP! Geedee)Fictor (verbeterde uchiki kuri, zeer lang houdbaar) 3 (OP!, Loraine)chestnut bush (blauwe pompoen met kastanjesmaak) 4 ( OP! 2 voor Beertjerinke, 2 voor Esther)Sweet dumpling 4 (2 of 4 SuusP)uchiki kuri 2spagettipompoen 7 (OP! Loraine en Jiska)Tonda padana 10Patisson 10Lakota 4Chioggia 5 (Appelvrouw)Futtsu black early 5courgette Costa Romanesca 3 (OP! Appelvrouw) Kiwano, hoornmeloen 4 (OP! Angela)Luffa 5 (OP! Appelvrouw) Veldzuring, peterseliewortel, Hongaarse paarse koolrabi,(Weknow) groene snijbiet, paarse bloemkool Di Sicilia Violetto, bloedzuring, wild Aztek tabak. gele hoornpapaver, korenbloem, aster, Tagetes Linnaeus. Ik zoek, bvk zaden dus. citroenverbena/verveinezomeralsem/Artemisia Annuakaapse alsem/Artemisia Afraknoflookbieslook (de mijne kiemt niet, zal wel oud zijn)citroenbasilicumvoederbiet en dan ben ik altijd blij met spannende pepers, tomaten en pompoenen voor de verzameling Al mijn zaden zijn gekocht, graag ff melden hoeveel je er wil van de zaden waar het aantal achterstaat. Weknow: paarse koolrabi, Orange strawberrytomaat, evt druivenstekken/ ik krijg polletje knoflookbieslookBeertje Rinke, leuke courgettesoortjes, 2 Chestnutbush/ik krijg gele snijbiet Angela, kiwano 4 zaden en tigerellatomaat5/ik krijg zaadjes knoflookbieslookStan,chile pasa en chile guaque /ik krijg Aji Umba, chiltepin zaailingJizkaha, Czeresnye geel en rood, spagettipompoen4/ik krijg hhweegbree en rankspinazieJorieke, suiker! evt ook zout/ ik krijg cherokee purple tomaatzaadjes en die andere waar ik de naam nu ff niet van weet.Loraine, Fictor3,Patisson4,Lakota2, Spaghettipompoen3/ik krijg torentjesbroccoli en tomaten: Christal en de Jujube en ZuckertraubeGeedee, Flat boer Ford 4 zaden, blue d''Hongarie 2 zaden, pink banana 2 zaden, vrouwelijke hopplant/ ik krijg een verrassing SuusP, Sweet Dumpling/ ik krijg tomaat SpriteAppelvrouw, Luffa, Chioggiapompoen, courgette3 , zoete puntpaprika Kápia, Nagydobosi, bananapompoen, cylindrabietjes een zak walnoten/ ik krijg Haricot Chataigne d`Echenans/Fortexbonen/Flageolets en Citroenmonarda en zaaibakjes.Jasmin, zaailingen Mexicaanse dragon, evt zaad/ ik krijg zaad Iraqui tomaat en peperMonica, zaailingen Thaise basilicum/ ik krijg Tomaat Sacharnaja Sliwa Krasnaja Tomaat German Red Strawberry Tomaat Purple RussianTomaat Demidov Peper Aji BlancoPeper Aji ColoradoCupcakeje, paarse bloemkool/ ik krijg zaden Habanero ChocolateEsther, spekbonen, 10 zaden van Bobis d'albenga , blauwe pompoen/ik krijg jaltomaat en rainbowpeperGemma, ik krijg gele framboos, Gemma krijgt?? Erny, flesje palinka, evt paarse sering/ ik krijg rode wijnmoer en rozemarijnstek Kim, winterdensity, brune d;hiver evt andere wintersla erbij/ ik krijg tomaat cascade en principe borgheseBit, druivenstek, bosgeelster estemy, zonnebloemzaad meerdere bloemen aan 1 plant/ tomatenzaad castle rockCiska, zaadjes Tumbler tomaat/ik krijg golden eggs aubergine zaad Boeken niet vergeten!! Edited March 24, 2014 by Guest Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Zaad van Chinese bieslook of Knoflookbieslook (Allium Tuberosum) verliest erg snel kiemkracht. Eigenlijk moet je het meteen weer zaaien als je het oogst en zelfs dan kiemt lang niet alles. Net als bijvoorbeeld zwartmoeskervel, waarvan zaad het voorjaar na oogst al bijna niet meer wil uitlopen. Ik heb een plant, die ik wil verzetten binnenkort. Niet heel groot, maar ik wil er wel een stukje afhalen en in pot zetten voor je. German Orange Strawberry. Die tomaat staat op mijn lijstje "mogelijk interessant" voor het zoetekesproject. Zou ik die zaadjes mogen reserveren (om evt. ook weer te verdelen)? Wat zaad van de Hongaarse koolrabi vind ik ook leuk, om weer eens andere rassen te proberen. Is het je nog gelukt om stekken van die Hongaarse druif, die je bij je huis aantrof, beworteld te krijgen? Ik heb het plaatsje waar ik die wilde gaan planten nog vrijgehouden. Ik hoop dat je, als ik mijn aanbodlijstje plaats, ook nog even bij mij komt "winkelen" Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Heb je voor mij Kiwano, hoornmeloen.Het enige wat ik heb van je ruillijst is knoflook bieslook?Ik moet mijn eigen ruillijst nog samenstellen misschien dat er dan nog iets anders voor je tussen zit als je al genoeg hebt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piroska Posted January 26, 2014 Author Share Posted January 26, 2014 Ja is prima, wil je 2 of 4 zaden? Als je knoflookbieslookzaad hebt wat niet oud is wil ik het wel nog eens proberen te zaaien, al krijg ik een polletje van weknow.. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Doe maar 4 voor het geval dat het niet lukt met zaaien.Het zakje is nog dicht heb ik vorig jaar kado gekregen nog goed tot 2015Ik heb zelf maar een beetje nodig omdat ik al een klein polletje in de tuin heb staan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piroska Posted January 26, 2014 Author Share Posted January 26, 2014 OK ik probeer het gewoon nog een keer, ik heb het liefst zoveel mogelijk van die bieslook Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Wat versta je onder spannende pepers ? zit daar de Aji Umba bij(gekocht als rode Madam) ?Zoja dan heb ik nog wel zaden voor je. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piroska Posted January 26, 2014 Author Share Posted January 26, 2014 Ja Stan, die vind ik spannend Zie je hier wat bij staan voor jezelf? Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Wat van de Rawit zaden die heb ik nog niet Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piroska Posted January 26, 2014 Author Share Posted January 26, 2014 OK staat genoteerd! Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jizkaha Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Die Cseresnye pepers klinken wel spannend En spaghetti pompoen zou ik ook graag willen hebben. Ik zet voor jou rankspinazie en hhweegbreezaden op m'n lijstje Quote Zelluf doen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piroska Posted January 26, 2014 Author Share Posted January 26, 2014 geweldig Jizkaha! Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 O die witte pompoen (12 kg) heel graag n paar zaden Ik heb leuke pepertjes en kruidenzaadjes voor je (surprise pakketje maken?) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piroska Posted January 27, 2014 Author Share Posted January 27, 2014 Ja leuk! Wil je alle 4 de zaden? Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 Ja graag! Dan ben ik er zeker van dat er witte mega pompoenen gaan groeien komend jaar. Ik ben van plan er een aantal af te schermen en met de hand te bevruchten om zo zaadvaste nakomelingen te krijgen(voor op de zaadjestafel MTFD 2015 ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piroska Posted January 31, 2014 Author Share Posted January 31, 2014 grappig dat ben ik ook van plan dit jaar, ik heb overal maar weinig zaad van dus ik zaai lekker alles en dan dit jaar even veel moeite doen voor zuivere zaadwinning, dan heb ik weer voor een tijdje genoeg. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piroska Posted January 31, 2014 Author Share Posted January 31, 2014 grappig dat ben ik ook van plan dit jaar, ik heb overal maar weinig zaad van dus ik zaai lekker alles en dan dit jaar even veel moeite doen voor zuivere zaadwinning, dan heb ik weer voor een tijdje genoeg. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
beertjerinke Posted January 31, 2014 Share Posted January 31, 2014 chestnut bush zou ik 2 zaden van deze mogen om te proberen? Lijkt me erg lekker Quote een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
SuusP Posted January 31, 2014 Share Posted January 31, 2014 Piroska, hoe groot acht je de kans dat Sweet Dumpling succesvol in een wilgenboom kan groeien? Dat lijkt me wel wat namelijk Ik heb nog een paar zaden van de Sprite tomaat voor je (van Diana's MM). Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piroska Posted January 31, 2014 Author Share Posted January 31, 2014 beertjerinke dat is prima! ik noteer het. Suus ik had vorig jaar pompoenen in mijn vlier dus ik denk dat het wel gaat lukken hoeveel wil je er? Leuk die tomaat! Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
SuusP Posted January 31, 2014 Share Posted January 31, 2014 Ah dat klinkt goed! Als ik 2 planten kan neerzetten ben ik al blij. Ik weet niet of je zaailingen dan wel zaadjes wilt ruilen? Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Esthe76r Posted January 31, 2014 Share Posted January 31, 2014 Hey piroska, ik heb zaadjes van de jaltomaat voor je en de rainbowpeper. Heb je hier interesse in? graag wil ik dan die blauwe pompoen en heb je nog een lekker boontje voor me? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piroska Posted January 31, 2014 Author Share Posted January 31, 2014 Suus, liefst zaden. Esther, wat voor boontjes denk je aan? Stokbonen of stambonen? Ik heb gele Hongaarse boterboontjes stamboon, hier heb ik best veel van. stuk of 10 amathistboon, paarse stamboon.ook 10 zaden van Bobis d'albenga paars/groen gestreepte stamboonDan nog lekkere grote spekbonen, stokboon. Heb ik veel zaad van. Zeg het maar Ik heb dan nog 2 of 3 zaden van de blauwe pompoen voor je, dat noteer ik, en die jaltomaat en peper lijken mij super! Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted January 31, 2014 Share Posted January 31, 2014 Piroska van mij krijg je: Haricot Chataigne d`Echenans/Fortexbonen/Flageolets en Citroenmonardaik zou in ieder geval die chioggia zaden wel willen. En de luffa. Heb je niet toevallig bietenzaad?en die courgette hoe is die? heb je die zelf ook gehad en vond je hem lekker genoeg als enige courgette? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piroska Posted January 31, 2014 Author Share Posted January 31, 2014 Chioggia en luffa is prima, alle 5 doen van deze? (wat een mooi gedrocht he die Chioggia ) Ik heb die courgette nog niet gehad, ik heb hem gekocht omdat hij de allerlekkerste (heirloom )courgette zou zijn die er is, en omdat hij grove ribbels heeft. Als je hem dan in plakken snijdt heb je soort sterren op je bord... tja lekker belangrijk maar ik vind dat heel erg leuk. Als enige courgette lijkt hij mij prima, dat is eigenlijk ook mijn plan. Misschien doe ik er nog een ronde erbij... Ik heb alleen maar bietjes ronde kogel, daar kan ik wel wat van missen. Ik heb hem toevallig vanavond nog gegeten, gekookt ingevroren, smaakte als vers! heerlijk. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts