Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

MTFD ruillijst Piroska

Piroska

Recommended Posts

Omdat ik pas laat ga weten of ik kan komen en HOE ik kom (bus of vliegtuig) ga ik eerste instantie alleen voor de zaden, die kan ik altijd nog opsturen als ik niet mocht komen. Zodra ik zeker weet dat ik kan komt er evt een lijstje zaailingen en stekken bij.

Tomaten:

Tigerella 10 zaden (5 voor Angela)

Moneymaker 10

Lemontree 10

San marzano 10

German Orange Strawberry 5 ( OP! allen voor weknow, project zoetekes)

peper/paprika:

Yatsufa peper 5

Alma paprika, peper 10

Rawit 10

Cseresnye geel peper 10 (kers-peper rond, 3cm) (Jizkaha 5)

Cseresnye rood peper 10 (idem als boven) (Jiskaha 5)

Hongaarse zoete puntpaprika 10

aubergine:

Lange violette 10

Tsakoniki 20

Japanese pickling mix 10

Pompoen:

flat boer Ford (zuidafrikaanse witte, 12 kilo) 4 zaden (OP! Geedee)

Fictor (verbeterde uchiki kuri, zeer lang houdbaar) 3 (OP!, Loraine)

chestnut bush (blauwe pompoen met kastanjesmaak) 4 ( OP! 2 voor Beertjerinke, 2 voor Esther)

Sweet dumpling 4 (2 of 4 SuusP)

uchiki kuri 2

spagettipompoen 7 (OP! Loraine en Jiska)

Tonda padana 10

Patisson 10

Lakota 4

Chioggia 5 (Appelvrouw)

Futtsu black early 5

courgette Costa Romanesca 3 (OP! Appelvrouw)

Kiwano, hoornmeloen 4 (OP! Angela)

Luffa 5 (OP! Appelvrouw)

Veldzuring, peterseliewortel, Hongaarse paarse koolrabi,(Weknow) groene snijbiet, paarse bloemkool Di Sicilia Violetto, bloedzuring, wild Aztek tabak.

gele hoornpapaver, korenbloem, aster, Tagetes Linnaeus.

Ik zoek, bvk zaden dus.

citroenverbena/verveine

zomeralsem/Artemisia Annua

kaapse alsem/Artemisia Afra

knoflookbieslook (de mijne kiemt niet, zal wel oud zijn)

citroenbasilicum

voederbiet

en dan ben ik altijd blij met spannende pepers, tomaten en pompoenen voor de verzameling

Al mijn zaden zijn gekocht, graag ff melden hoeveel je er wil van de zaden waar het aantal achterstaat.

Weknow: paarse koolrabi, Orange strawberrytomaat, evt druivenstekken/ ik krijg polletje knoflookbieslook

Beertje Rinke, leuke courgettesoortjes, 2 Chestnutbush/ik krijg gele snijbiet

Angela, kiwano 4 zaden en tigerellatomaat5/ik krijg zaadjes knoflookbieslook

Stan,chile pasa en chile guaque /ik krijg Aji Umba, chiltepin zaailing

Jizkaha, Czeresnye geel en rood, spagettipompoen4/ik krijg hhweegbree en rankspinazie

Jorieke, suiker! evt ook zout/ ik krijg cherokee purple tomaatzaadjes en die andere waar ik de naam nu ff niet van weet.

Loraine, Fictor3,Patisson4,Lakota2, Spaghettipompoen3/ik krijg torentjesbroccoli en tomaten: Christal en de Jujube en Zuckertraube

Geedee, Flat boer Ford 4 zaden, blue d''Hongarie 2 zaden, pink banana 2 zaden, vrouwelijke hopplant/ ik krijg een verrassing

SuusP, Sweet Dumpling/ ik krijg tomaat Sprite

Appelvrouw, Luffa, Chioggiapompoen, courgette3 , zoete puntpaprika Kápia, Nagydobosi, bananapompoen, cylindrabietjes een zak walnoten/ ik krijg Haricot Chataigne d`Echenans/Fortexbonen/Flageolets en Citroenmonarda en zaaibakjes.

Jasmin, zaailingen Mexicaanse dragon, evt zaad/ ik krijg zaad Iraqui tomaat en peper

Monica, zaailingen Thaise basilicum/ ik krijg Tomaat Sacharnaja Sliwa Krasnaja Tomaat German Red Strawberry Tomaat Purple Russian

Tomaat Demidov Peper Aji BlancoPeper Aji Colorado

Cupcakeje, paarse bloemkool/ ik krijg zaden Habanero Chocolate

Esther, spekbonen, 10 zaden van Bobis d'albenga , blauwe pompoen/ik krijg jaltomaat en rainbowpeper

Gemma, ik krijg gele framboos, Gemma krijgt??

Erny, flesje palinka, evt paarse sering/ ik krijg rode wijnmoer en rozemarijnstek

Kim, winterdensity, brune d;hiver evt andere wintersla erbij/ ik krijg tomaat cascade en principe borghese

Bit, druivenstek, bosgeelster

estemy, zonnebloemzaad meerdere bloemen aan 1 plant/ tomatenzaad castle rock

Ciska, zaadjes Tumbler tomaat/ik krijg golden eggs aubergine zaad

Boeken niet vergeten!!

Edited by Guest

Zaad van Chinese bieslook of Knoflookbieslook (Allium Tuberosum) verliest erg snel kiemkracht. Eigenlijk moet je het meteen weer zaaien als je het oogst en zelfs dan kiemt lang niet alles. Net als bijvoorbeeld zwartmoeskervel, waarvan zaad het voorjaar na oogst al bijna niet meer wil uitlopen. Ik heb een plant, die ik wil verzetten binnenkort. Niet heel groot, maar ik wil er wel een stukje afhalen en in pot zetten voor je.

German Orange Strawberry. Die tomaat staat op mijn lijstje "mogelijk interessant" voor het zoetekesproject. Zou ik die zaadjes mogen reserveren (om evt. ook weer te verdelen)?

Wat zaad van de Hongaarse koolrabi vind ik ook leuk, om weer eens andere rassen te proberen.

Is het je nog gelukt om stekken van die Hongaarse druif, die je bij je huis aantrof, beworteld te krijgen? Ik heb het plaatsje waar ik die wilde gaan planten nog vrijgehouden.

Ik hoop dat je, als ik mijn aanbodlijstje plaats, ook nog even bij mij komt "winkelen"

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Ja graag! Dan ben ik er zeker van dat er witte mega pompoenen gaan groeien komend jaar. Ik ben van plan er een aantal af te schermen en met de hand te bevruchten om zo zaadvaste nakomelingen te krijgen(voor op de zaadjestafel MTFD 2015 )

Suus, liefst zaden.

Esther, wat voor boontjes denk je aan? Stokbonen of stambonen?

Ik heb gele Hongaarse boterboontjes stamboon, hier heb ik best veel van.

stuk of 10 amathistboon, paarse stamboon.

ook 10 zaden van Bobis d'albenga paars/groen gestreepte stamboon

Dan nog lekkere grote spekbonen, stokboon. Heb ik veel zaad van.

Zeg het maar

Ik heb dan nog 2 of 3 zaden van de blauwe pompoen voor je, dat noteer ik, en die jaltomaat en peper lijken mij super!

Piroska van mij krijg je: Haricot Chataigne d`Echenans/Fortexbonen/Flageolets en Citroenmonarda

ik zou in ieder geval die chioggia zaden wel willen. En de luffa. Heb je niet toevallig bietenzaad?en die courgette hoe is die? heb je die zelf ook gehad en vond je hem lekker genoeg als enige courgette?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Chioggia en luffa is prima, alle 5 doen van deze? (wat een mooi gedrocht he die Chioggia )

Ik heb die courgette nog niet gehad, ik heb hem gekocht omdat hij de allerlekkerste (heirloom )courgette zou zijn die er is, en omdat hij grove ribbels heeft. Als je hem dan in plakken snijdt heb je soort sterren op je bord... tja lekker belangrijk maar ik vind dat heel erg leuk. Als enige courgette lijkt hij mij prima, dat is eigenlijk ook mijn plan. Misschien doe ik er nog een ronde erbij...

Ik heb alleen maar bietjes ronde kogel, daar kan ik wel wat van missen. Ik heb hem toevallig vanavond nog gegeten, gekookt ingevroren, smaakte als vers! heerlijk.